4 Reacties

4 jaar geleden

Rapley !

4 jaar geleden

Ik geef de kleine vooraf een potje. Daarna eet hij nog wat mee aan tafel. Kleine stukjes aardappelen of groente. Als hij echt niet mee kan eten een cracotte ofzo. Gaat dan meer om het moment van samen eten. Zodra hij meer en makkelijker mee kan eten bouw een we het vooraf eten vanzelf af

4 jaar geleden

Meestal geef ik rond 6/7 uur een pas fles, dan rond 10 uur samen fruit met yoghurt eten, zij heeft dan een potje met een beetje yoghurt er in en ik gewoon een kommetje met mijn eten, ik een hapje, zij een hapje. Daar naast krijgt ze een tuitbeker met water. Met lunch rond 12 uur krijgt ze 1 boterham met smeerkaas, die vouw ik dubbel en snij hem in blokjes zodat ze zelf kan pakken, meestal gaat meer als de helft wel naar binnen maar de rest valt op de grond. Omdat ze zelf eet kan ik ook zelf eten. Ze krijgt ook weer een tuit beker met water. Rond 3 uur een normale fles en een liga, in stukjes gebroken en dan pakt ze dat ook zelf, meestal drink ik dan ook wat met haar mee. Met avond eten rond 6/7 uur zet ik haar aan tafel wanneer ik ook ga eten, dan hetzelfde met ontbijt, ik een hapje, zij een hapje, ze krijgt noch potjes. Dan rond 8/9 uur krijgt ze weer een pap fles. Het is wel even een gedoe, soms moet ik haar helpen met het eten in de mond doen maar ze leert het snel.

4 jaar geleden

Ons kleine meid is 8 maandjes nu. Ze eet gezellig met ons mee, stukjes worden zo gesneden dat ze door haar goed te pakken zijn en ze zelf kan eten. Maar we volgen de kleintjes methode dus ze krijgt geen potjes/gepureerd eten. Ik hou er rekening mee wat ze niet mag hebben en houdt dit apart. En zodoende lukt het ons meestal om met zijn alle samen aan tafel te eten en met onze eigen bord bezig te zijn. Soms eet ze alles op en soms raakt ze het niet aan of belandt het op de grond.