Hoi oktober mama's!
Het komt (gelukkig) nauwelijks voor hier, maar een enkele keer gebeurt het dat ons dochtertje 10 minuutjes rustig in bed ligt en dan opeens begint te huilen. Ze wordt dan ook echt overstuur. Als ik er na 2 minuten heen ga om te kijken of ze haar speen nog heeft en een knuffel te geven, duwt ze zich van me af en wijst ze naar de deur. Ze wil dan echt haar kamertje uit. Doe ik dus niet. Ik houd haar vast tot ze weer rustig is en leg haar dan ik bed. Dan begint ze bij het neerleggen weer heel hard te huilen en is ze echt overstuur. Dit is de tweede keer dat ik dan ook gewoon haar kamer uitga, haar slaapliedje op zet en weg blijf. Ze blijft dan zeker nog 10 minuten overstuur. Uiteindelijk valt ze moegestreden en nog nasnikkend in slaap. Dit deden we nooit en past eigenlijk ook niet bij ons, maar haar niet laten slapen is ook geen optie, want ze is wel echt moe. Ik voel me wel zo schuldig als ik haar even laat huilen en ze roept tussendoor ook letterlijk mama.... heel naar en voel me dan echt even een 'slechte' moeder op dat moment, terwijl ik er natuurlijk altijd voor haar ben en ik haar nooit/nauwelijks laat huilen. Misschien vind ik een beetje steun bij jullie ☺️