7 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben ook slaaptraining gedaan maar zonder coach. Vind het belachelijk duur en was ook geen fan van laten wenen. Ik merkte dat cruciaal was om een methode te vinden waar zowel baby als ouders zich comfortabel bij voelen. Desnoods een zelf gecombineerd samenraapsel van technieken. Daarna moet je zeker 2 weken doorzetten voor een echt goed resultaat. Ik ben ook gestopt met nachtvoedingen (borstvoeding) om goed te kunnen laten verlopen. Het was niet makkelijk, maar ik heb het gevoel dat ik mijn dochter iets belangrijk geleerd heb: je kan jezelf sussen als je wakker wordt, maar als er echt iets is, zal mama er zijn voor jou !
3 jaar geleden
Hoi! Ik zou Slaaptipvoorbabys aanraden. Een telefonische consult (€110) geeft zij persoonlijk advies, wat jou kindje nodig heeft en niet een standaard advies. Volg haar anders eerst eens op Facebook of bezoek haar site. www.Slaaptipvoorbabys.nl
Groetjes!
3 jaar geleden
Mijn nachten zijn nog steeds zwaar en vermoeiend. Vannacht weer 3 x eruit, waarvan 2x borst gegeven en een uur later de 3e x ben ik uitgeput naast haar bedje op een oud extra matrasje (120×60) in slaap gevallen door haar gehuil heen en is zij ook weer in slaap gevallen. Ik hou me eraan vast dat dit wel beter gaat en over is vóór ze 14 jaar is
3 jaar geleden
Wij hebben veel gehad aan een boek van een Nederlandse slaapcoache
Slaap!
Wie weet heb je er iets aan, succes!
3 jaar geleden
Realiseer je dat heel veel kinderen van deze leeftijd nog niet doorslapen... mijn dochter pas tegen 2 naar... mijn zoon nu 15 maanden komt ook nog zeker 1x voor bv.. heel normaal volgens mij..
Vraag is vooral of jij tussendoor goed slaapt en of je meer rust in de nacht kunt brengen.
Kind is nu op een leeftijd dat hij/zij je gaat uittesten. Houd dat in je achterhoofd.
Maar duidelijkheid is geboden en dat kan ook liefdevol natuurlijk
3 jaar geleden
Hoi! Wij hebben met 7-8 maanden een slaapcoach ingeschakeld voor ons zoontje. Hij was snachts uren achter elkaar wakker en we trokken het echt niet meer. Het heeft een beetje geholpen, maar het is nog een hele tijd blijven schommelen met zijn slaap.
De slaapcoach was voor ons uiteindelijk fijn omdat ze ervoor zorgde dat we 1 methode gebruikten en ons eraan hielden zodat we snachts niet inconsequent werden en geen ruzie kregen. En verder hielp het dat we vragen konden stellen en ze ons vertrouwen gaf dat het goed kwam.
Je zou ook gewoon het boek ‘slaap’ kunnen kopen en zelf aan de slag gaan met de shuffle methode. Als je maar consequent bent..
Het is wel zo dat het waarsch niet zonder huilen gaat. Wij hadden helaas ook veel tranen (zowel mijn zoontje als ik).
Je kan ook even deze podcast luisteren van slaapcoach Susanne willekes: https://open.spotify.com/episode/6kN7b9XXRunKYn9xLnqiBk?si=SGSIJ50sTKuT23Wc0MvwOg
3 jaar geleden
Wij hebben een ebook gekocht van snuggels en dreams. Onze zoon sliep overdag nooit in zijn eigen bed en in de nacht lag hij bij ons. Sinds januari met de training begonnen en hij slaapt nu overdag en snachts in zijn eigen bed. Het is soms even doorzetten en de ene dag gaat het beter dan de andere dag. Wel heel blij dat wij het hebben gedaan.