84 Reacties
4 jaar geleden
Hi,
Ik heb geen ervaring van de draagdoek, omdat mijn dochter gelijk vanaf het begin in haar eigen bedje heeft geslapen. Maar wat misschien wel helpt is inbakeren? Mijn dochter miste de geborgenheid in een voor haar groot bed (ledikant). Door haar in te bakeren slaapt ze heerlijk. Misschien omdat ze in dr draagdoek erg geborgen slaapt, mist ze dat nu. Wie weet helpt het!
4 jaar geleden
Hier ook korte slaapjes overdag in bed.
Misschien helpt het om een kledingstuk met jouw geur bij de baby te leggen en zachtjes een liedje aan.
Ik doe weleens de voedingskussen in haar bedje zodat ze zich wat veiliger voelt. Wel met cam aan om goed in de gaten te houden.
4 jaar geleden
Ik heb altijd gedragen en ben juist express naar het bedje gegaan. Helaas slaapt hier ook vaak kort als ik niks doe. Wat mij wel heeft geholpen is en er zeer dicht in de buurt te zijn. Het valt dan op dat hij altijd na dezelfde tijd uit zijn slaap komt. Als dat gebeurd doe ik dezelfde dingen als bij het in slaap komen. Zo help ik hem naar de volgende slaapcycles. Dan pakt die wel 1.5 uur... het schijnt zo te zijn dat ze moeten leren doorslapen overdag.
4 jaar geleden
Hier vanaf de eerste week in eigen bedje gelegd. Slaapt nu heel de nacht door. In de voormiddag een dutje van een uurtje in zijn park en in de namiddag een dutje van 2 à 3 uren. Draagdoek heb ik nooit gebruikt.
Inbakeren is volgens mijn vroedvrouw een slecht idee omdat het zeer moeilijk af te leren is op latere leeftijd.
4 jaar geleden
Ik heb een app met ruis bijvoorbeeld hartslag of stofzuiger kun je dan kiezen ( nog heel veel ander keus) de tijd kun je zelfs instellen en de forlume dit werkt bij ons echt bijzonder goed...
Ook hebben wij een inbaker slaapzakje voor als ze echt heel onrustig is.
Ze slaapt hier in een baby nestje in bed - Co sleeper of in de bak van de kinderwagen.
Hopelijk kun je iets met de tips :D
( onze baby is nu 10 weken)
4 jaar geleden
Hier is onze baby eigenlijk best een slaapkop. Al vraag ik me af en toe af of ze niet te veel slaapt. Hier wordt ze laatste dagen rond 05:15 - 05:30 wakker krijgt ze 90cc binnen kwartiertje terug in bed en slaapt ze nog tot 7 uur. Dan doe ik haar de kleren aan en krijgt ze rond 07:30 Nog een keer 90cc. Dan gaat de rond 08:30 naar bed tot 10:30 - 11:00 in de slaapzak. Mocht ze vroeg wakker zijn ga ik nog even met haar wandelen hier doet ze dan ook nog wat dutten. 11:00 fles 180cc + 6 schepjes is 210 en dan terug gieten na 190. (Zijn fles aan ophogen) dan rond 12/12:30 naar bed in slaapzak tot 14:30. 15:00 de fles dan rond 16:00 weer te bed in slaapzak en maken we haar altijd om 18:30 anders slaapt ze zo verder. Dan baddertijd . 19:00 weer fles en rond 19:30 -20:00 bedtijd in slaapzak. Om 23:00 wakker maken voor fles. Dannis de nacht doen we haar nog inbakeren. Vannacht gaan we proberen voor eerst nacht ook in slaapzak. Wij hebben haar vanaf 3 weken elk slaapje ingebakerd dit was echt enorm succes. Vanaf 10 weken zijn we overdag aan afbouwen en ook dit gaat goed. Al wordt ze tussendoor wel eens wakker huilt ze 5 minuutjes en slaapt ze weer verder.
Erg blij geweest met inbakeren.
4 jaar geleden
Reactie op Nicole1989
Hier is onze baby eigenlijk best een slaapkop. Al vraag ik me af en toe af ...
Ik denk dat het slapen niet erg is hoor, onze dochter vandaag 11 weken slaapt ook veel. Ze begint nu wat meer wakker te worden. Ze is ongeveer 1 a 2 uur wakker en dan slaapt ze tot de volgende voeding door. Ze krijgt om de 4 uur voeding 170 cc + 5 scheppen dan afgieten tot 170 ( eigelijk is het 150 maar 20 cc water er bij omdat ze bijna niet poept)
Consultatiebureau vertelt dat ze groeien Met slapen en dat ze van zelf meer wakker woorden ik zou me er niet te druk over maken.
4 jaar geleden
Reactie op 2deliefde
Ik denk dat het slapen niet erg is hoor, onze dochter vandaag 11 weken slaa ...
Idd, van slapen worden ze groot. Ik merk nu ook wel dat ze wat langer wakker blijft. Vanochtend van 7 tot half 9.
4 jaar geleden
Vanaf het begin probeer ik mijn zoontje (11 weken oud, wel twee weken eerder geboren) in zijn wiegje te leggen. Als hij iets onrustig is dan probeer ik hem te troosten met een speentje en een aai over de bol, tenzij hij echt gaat huilen i.p.v. jengelen. Nu hij steeds nieuwsgieriger en wakkerder is overdag merk ik dat hij altijd wel tijd nodig heeft in slaap te vallen. Ik heb een sterrenhemel-projector aangeschaft van Alecto (30 euro geloof ik) en hij kijkt er verwonderd naar en valt dan lekker in slaap. Alleen rond etenstijd (je kunt bijna de klok erop gelijk zetten) is het even beetje “zeuren” (prikkels verwerken oid?). Savonds en snachts slaapt hij als een roosje. De draagdoek heeft mij erg geholpen toen hij in het begin echt moest wennen aan zijn wieg of als hij een sprongetje/regeldag had. Nu gebruik ik hem als ik ergens op een verjaardag of op visite ben want hij slaapt liever niet op een vreemde kamer. Bij mij in de draagdoek is hij binnen no time “out”☺️ het is echt ideaal maar niet als vaste slaapplek. Misschien als je tijdens een voeding een kruik in het wiegje legt, dat hij dan die warmte herkent zoals hij in de draagdoek gewend is? Succes 💞💞💞
4 jaar geleden
Hier overdag ook kleinere slaapjes. Geen echt vast ritme maar hij is zeker wat meer wakker overdag (11 weken). Meestal is hij wakker als ik voed (borstvoeding) en blijft jij een 1,5 uur wakker, dan slaapt hij 3kwartier ongeveer en weer wakker tot volgende voeding (om de drie uur meestal)
'S nachts slaapt hij als een Roos 😁
Van 8:30u tot 7:00u
Overdag ook moeite om in slaap te geraken, soms wieg ik hem wat of neem de draagdoek maar als hij in zijn park maar wat "zaagt" Laat ik hem doen tot hij in slaap valt en veeg dan alleen eens over zen hoofdje om te laten weten dat ik er ben 🙂