84 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoon is 13weken hij heeft de laatste fles om 19:00 gehad en wilt daarna meteen slapen ik heb hem een zetpil gegeven hij had geen koorts maar was de heledag aan het huilen en niet zo lekker heb hem in bad gedaan en nu slaapt hij. Ik geef hem meestal nog een fles om 22:00/22:30maar dan nog word hij wel wakker snachts om 02:00/02:30 voor een fles hij drink overdag best goed vamdaag wat minder k bied hem 180cc en hij drinkt 100/150 max 5 flesjes soms maakt ik 6 flesje als jij de ochtent maar 80cc op heeft. Nu mijn vraag als ik hem doorlaat slapen zou dat erg zijn want k moet hem wakker maken om 22:00/22:30 dan slaapt hij zo diep soms weet ik even niet meer wat k moet doen als hij om 19:00 laatste fles opheeft soms 17:30 laatste fles maar dan geef k hem zekker wel voor dat ik naar bed ga. Maar na die fles slaaphij niet meer diep word hij elke keer wakker wat is verstandig om te doen lekker laten slapen en wachten wanneer hij komt.. want hij weegt 7,600 kg.

4 jaar geleden

Reactie op JokeBleys

Hier overdag ook kleinere slaapjes. Geen echt vast ritme maar hij is zeker ...
Zoo hij slaapt lekker door in de nacht. Mijn zoon is 13weken en die word nog wakker in de nacht voor een voeding. Komt dat misschien dat hij overdag lang slaapt omzich slaapt hij niet lang soms 30min soms 45 min vamdaag sliep hij wel 2 uurtjes en dan weer een halfuurtje wij hebben de ritme ook nog niet helemaal vind het bale.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op semos

Mijn zoon is 13weken hij heeft de laatste fles om 19:00 gehad en wilt daarn ...
Mijn zoontje is nu 14 weken, hij krijgt sinds vandaag flessen van 180+6. Hij krijgt om voeding om: 7:30 11:30 15:00 19:00 23:30 voor deze fles maken we hem wakker. Hij slaapt nu een week of 4 door, toen hij in de nachten nog kwam zijn we hem op den duur zijn speen aan gaan bieden ipv een fles, binnen een week sliep meneer door! Misschien dat dat voor jullie zoon ook werkt? Mijn zoontje weegt nu 6080 gram.

4 jaar geleden

Reactie op semos

Zoo hij slaapt lekker door in de nacht. Mijn zoon is 13weken en die word no ...
Ik zou hem lekker laten slapen hoor. Zeker aangezien hij een mooi gewicht heeft en als hij bij de controles goed blijft groeien 😉 Als hij honger heeft komt hij vanzelf. Ik heb altijd rond 8a9 uur een "laatste" Voeding gegeven. Dan gaat hij bed in en ik zie wel. Eerste twee weken om de drie uur nog, dan een blokje van 5uur en één van 4uur en nu dus door tot 6a7 uur 's ochtends. Ik laat hen het ritme en de nacht voedingen bepalen en maak ze dus niet wakker. Maar hier inderdaad wel altijd mooi hun curve gevolgd 🙂 Veel slapen overdag heeft trouwens niet veel invloed op de nacht volgens mij. Soms heeft mijn zoon dagen dat hij veel slaapt maar die zijn wel zeldzaam.

4 jaar geleden

Reactie op Kim 1985

Mijn zoontje is nu 14 weken, hij krijgt sinds vandaag flessen van 180+6. Hi ...
Dank je wel voor de reactie k ga het proberen want mij zoon krijgt ook 180 maar drinkt niet leeg. Waardoor hij 5 flessen misschien 680 opkrijgt in totaal🥺 doe ik het ergens toch verkeerd voel me echt slecht er bij

4 jaar geleden

Reactie op JokeBleys

Ik zou hem lekker laten slapen hoor. Zeker aangezien hij een mooi gewicht ...
Hij heeft nu ongeveer 40cc opgedronken meer wilt ie niet en dan komt die in de nacht en drinkt hij ook niet 180cc op. K voel me soms echt slecht dat ik het ergens verkeerd doe lijkt het me wel🥺🥺 gelukkig groeit hij wel goed laastst geweest naar de ggd en het ging allemaal goed moest gewoon doorgaan hoe k het deed. Mijn zoon begint al tegen 18:30/ 19:00uur al met piepen dat hij moe is en wilt slapen meestal geef k zijn flesje 180cc drinkt hij weer niet leeg😰 en valt die in mijn armen in slaap leg hem in bed en hij slaapt door. Dankjewel voor de reactie k moet gewoon op mijn gevoel af gaan denk ik vind het een beeetje lastigg

4 jaar geleden

Mijn zoon wilt maar niet doorslapen hij word constant wakker nu oook weer wakker weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen😰😰🥺🥺 als ik hem oppak en op me schoot tussenme armen hep word die rustig en gaat die slapen leg ik hem op bed slaapt die door ma enkele minuten word hij wakker en begint hij te huilen ik geef hem de speen en blijf nog even bij hem maar hij word er niet gelukkig van hij wilt persee dat ik hem oppak pffff

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op semos

Dank je wel voor de reactie k ga het proberen want mij zoon krijgt ook 180 ...
Je doet het niet verkeerd! Misschien kun je eens proberen om een grotere speen met je fles te gebruiken? Dat was hier ook 'n groot verschil... Ik begrijp je frustraties wel hoor, maar ook ieder babietje is anders.... Ze zijn nog zo klein! En ooit gaat hij doorslapen! En onthouden, jij bent de mama, jij voelt aan wat je kindje nodig heeft, hij doet het goed qua groei, dus je doet het goed!!

4 jaar geleden

Reactie op Kim 1985

Je doet het niet verkeerd! Misschien kun je eens proberen om een grotere sp ...
Dankjewell voor je reactie dit heeft te maken met mij zwangerschaosdepressie voel me niet goed erbij vooral snachts en als het ochtend is en ik zie mij zoon dan beginn ik met huilen omdat ik in de nacht beetje gek word dat hij niet slaapt en piept niet goeddrinkt papa geen steun en niet helpt ben helemaal uitgeput heb gewoon erg slaap te kort. Groterespeen heb ik gebruik hiervoor maar dan dtinkt hii te snel waardoor hij weer last krijgt vanzijn maag en niet slaapt omdat hij dan ooknog eens miet overgeven😰 vandaar ben ik weer terug gegaan naar speen nr1. En tuurlijkk het zal een keer goed komen ik ben er wel druk mee bezig hoop dat het hoed komt.

4 jaar geleden

Reactie op semos

Mijn zoon wilt maar niet doorslapen hij word constant wakker nu oook weer w ...
Mijn zoon had ook moeite met slapen. Vooral overdag maar kleine slaapjes. Ik ben er bij toeval achter gekomen dat een doekje over zijn ogen/gezicht leggen hem rustig maakte. Dan viel hij binnen een paar minuten in slaap. Nu slaapt hij vaak 2 a 3 uur aan een stuk overdag. Ieder kind is natuurlijk anders, maar misschien helpt het. Ik merk ook dat hij tijdens “een sprongetje” extra moeite met slapen heeft en alleen maar bij mij wil zijn. Rond 12 weken hebben ze een sprongetje. Wellicht speelt dat ook een rol.

4 jaar geleden

Reactie op Anja Lensen

Mijn zoon had ook moeite met slapen. Vooral overdag maar kleine slaapjes. I ...
Dankjewel voor je reactie ik merk het wel mijne slaapt overdag ook korte slaapjes ik heb een doekje bij zijn speen maar helpt niet zo. Ik natuurlijk elke kind is anders ik hoop dat ik een ritme zal krijgen hij heeft nu 1 uurtje geslapen waarvan hij 2 x wakker is geworden geknuffeld weer in slaapgevallen binnen dat uurtje ik vind het zo lastigg als die niet genoegslaapt is die niet vrolijk heb ik alleen maar de hele dag een huilende baby aan mij arm en kan ik mij andere dingen niet doen.. wilt die alleen maar schoot/

4 jaar geleden

Reactie op semos

Dankjewel voor je reactie ik merk het wel mijne slaapt overdag ook korte sl ...
Ik vind 180cc trouwens best veel voor 13weken... Is niet erg als ze niet alles opdrinken hoor. Kan aan zoveel dingen liggen! Een groeispurtje en ze drinken meer, een sprongetje en ze drinken minder... Niet te blind op staren zolang de controles goed zijn 🙂 Is moeilijk inderdaad maar vertrouw maar op je baby, die geeft het zelf wel aan! Als hij bovendien om 19u echt op is, laat hem dan gerust gaan slapen. Hij word dan 's nachts misschien wakker om te drinken. Doe je 's nachts ligt aan? Ik hou het altijd lekker donker voor de nacht voedingen, niet teveel praten etc zodat het "saai" is. Théo word soms 's nachts nog eens wakker rond 3u maar slaapt meestal door. Word hij wakker dan verschoon ik hem en voed hem met minimaal licht en dan valt hij zo weer in slaap. Ieder kind is uiteraard anders! Hier overdag kleine slaapjes, zeker als de zus ook thuis is. Ik hoop dat je je snel beter voelt en zeker niet twijfelen om hulp in te schakelen. Een depressie is geen lachertje en aan een bedroefde mama heeft niemand iets. Neem het jezelf dus niet kwalijk! Je doet niets verkeerd! Het is gewoon heel erg zoeken zolang ze niet duidelijk dingen kunnen aangeven. Al eens draagdoeken of draagzak geprobeerd? Dagen dat Théo zich veel laat horen draag ik hem lekker. Word hij rustig van, slaapt ie lekker even en kan mama ondertussen nog wat doen 😌

4 jaar geleden

Reactie op JokeBleys

Ik vind 180cc trouwens best veel voor 13weken... Is niet erg als ze niet al ...
Nee hij deinkt opzicht wel voldoende hij heeft vandaag 770cc in totaal op. Hij word nog wel af en toe wakker maar dan geef ik zijn speen en wieg ik hem een beetje omdat hij dat fijn vind hij is gewend aan mijn geur in eigen bed slaapt hij onregelmatig als k hem naast me in bed neem dan slaapt die langer en rustiger🙈 (ja mijn fout) maar ik proberen hem dat af te leren nu het nog wel kan🙊. Hij is de enige kind dus alle aandacht krijgt hij wel soms heb k moeitte met mijn man en de familie die begrijpen mij niet zo. Dat mijn zoon niet slaapt in de nacht komt ook wel een beetje door me man die niet luistert spelen in de nacht😡word er zo boos om en dan lekker gaan slapen want ttjah mama is er toch die kan de hele nacht wakkerblijven (geeen steun en geen hulp van mij man) ik doe alles zelf de verzorging ben de heledag met hem ik werk niet namenlijk ben ook niet van plan om te gaan werken voel me er niet klaar voor. Ik zit een beetje door mij man en de familie in de depressie ik weet ook niet hoe ik er van af kom ik heb hulp ingeschakkeld bij de huisarts het os zekker geen lachertje het is niet leukk ik voel me er ook niet goeed bij ik huil nogwel vaak in de nacht vooral. En nu hij ook vaker wakker word in zijn eigen bedje waarvan k hem dan naast me in bed neem zodat ik ook lekker kan slapen want om de uur werd hij wakker 3’dagen lang heb erg slaap te kort waarvan ik sneller geiriteerd raak van alles. Hij slaapt lekker in de donker allen tijdens voeding een klein lampje met een dekentje er overheen zodat het niet te vel word in de kamer. Dit is echt een fijne app kijken tips vragen van andere moeders hoe hun het allemaal doen. zo voel ik me iets beter dank je wel 🤗

4 jaar geleden

Reactie op semos

Hij heeft nu ongeveer 40cc opgedronken meer wilt ie niet en dan komt die in ...
Ik vind persoonlijk 180cc wel heel veel voor iemand van 13weken oud. Ik geef borstvoeding maar soms geef ik ook flesjes als ik bv weg ben of als er bezoek is omdat ik me nog beetje schaam om voor de mensen borstvoeding te geven maar mijn dochtertje van 12weken krijgt 95cc afgekolfde melk dan. Wij vragen ook 8 tot 10 voedingen per dag. En bij nachten geef ik 20u30 nog de borst. Rond 24u geef ik ook nogmaals droomvoeding. En dan wordt ze wakker rond 5-6u voor nogmaals te eten en om 9u maak ik haar weer wakker dan. Ik zou misschien meer aanbieden maar wel een kleinere hoeveelheid elke keer.

4 jaar geleden

Reactie op semos

Nee hij deinkt opzicht wel voldoende hij heeft vandaag 770cc in totaal op. ...
Dat hij nog de nacht niet doorslaapt is heel natuurlijk. Mensen willen altijd dat hun kindjes zo snel mogelijk doorslapen. Maar het is heel normaal dat ze nog wakker worden voor te eten bv. Ze hebben ook nog een klein maagje dus het verteerd daar wel allemaal veel sneller. En indd hoe het al werdt gezegd als je hem in de avond/nacht eten geeft houd het rustig. Probeer niet te praten laat een klein lampje branden in de kamer dat hij niet denkt dat het tijd is om op te staan. En zijn bedje ligt dat op je kamer? Bij mijn dochtertje ligt haar bedje naast ons bed en schuif het dan dicht bij mij als ze bv ineens begint te huilen geef ik soms mijn vinger dat ze dat grijpt en aai ik haar over het hoofdje dat ze weet dat ik naast haar ben.

4 jaar geleden

Reactie op semos

Nee hij deinkt opzicht wel voldoende hij heeft vandaag 770cc in totaal op. ...
Eventueel kan je ook is een gesprek voeren met je man en famillie. Vertel hen hoe je je voelt. En probeer tegen je man te vertellen dat een baby ook een full-time job is, je moet nog huishouden doen, eten klaarmaken probeer het uitteleggen dat hij je snapt. Heb het ook moeten doen. De mijne heeft er wel begrip voor getoond, weet natuurlijk niet hoe jou man in elkaar zit. Zeker geen ruzie maken dat zal niet helpen🙈🙈

4 jaar geleden

Reactie op Tatjana_x

Eventueel kan je ook is een gesprek voeren met je man en famillie. Vertel h ...
Mijn man is een beetje moeilijke man hij weet heel goed dat een baby full-time is maar wil dat toch niet accepteren hij is een beetje eigenwijs ik word Moe als de kleine slaapt ben k bezig met huishouden heb een druke leven echtt ppff maar k doe het allemaal lekker rustig aan en soms red ik het niet tjaa dan moet hij mjj maar gaan helpen k kan niet alles alleen doen ben geen suppermen🙈🙈

4 jaar geleden

Reactie op Tatjana_x

Dat hij nog de nacht niet doorslaapt is heel natuurlijk. Mensen willen alti ...
Mijn Zoon slaapt in zijn eigen kamer als hij piept dan ga k meteen naar hem toe en dan aai ik ook op zijn hoofdje en soms wilt hij even geknuffeld worden en dat doe ik dan ook en dan valt hij weer in slaap🙈gelukkig gaat steeds beter in de nacht hij mag natuurlijk wakker worden voor een fles alleen hij word om de half uur wakker telkens ma dat hij zijn flesjeop heeft ook niet elke nacht hij drinkt dan 80cc off 100cc hij laat boertje en dan wilt die gaan spelen dan knuffel k even dan slaapt hij weer op mijn schoot🙈🤗

4 jaar geleden

Reactie op semos

Mijn man is een beetje moeilijke man hij weet heel goed dat een baby full-t ...
Ja dat is niet fijn natuurlijk wat je man betreft🙈 maar ik doe het huishouden ook rustig aan en als ik het niet klaar krijg ja se pech dan 😅 morgen doe ik wel verder. Gelukkig werkt mijn vriend wel tot 20-21u dan moet er geen avondeten klaarstaan. Dan smeer ik voor mij soms gwn een boterham als ik er niet aangeraak.

4 jaar geleden

Reactie op semos

Mijn Zoon slaapt in zijn eigen kamer als hij piept dan ga k meteen naar hem ...
Bij eigen ervaring heb ik gemerkt om haar wat te laten piepen of jammeren. Enkel als ze huilt dan ga ik eigenlijk naar haar, maar zo reageer ik er niet op of ga ik wel kijken of alles in orde is maar niet dat ze me ziet 😅 dan stopt ze wel automatisch na een tijd.. is ook makkelijker voor later anders als peuter gaat het moeilijk worden haha😅 en ja als dat voor hem genoeg is dan is dat zo, hij komt heel mooi bij dus zorgen zou ik er niet overmaken. Als ze honger hebben laten ze het wel weten 🙈 maar om echt te proberen verder in te steken zou ik ook nu niet doen. Je moet zelf denken voor je eigen als je genoeg hebt en iemand blijft in je proppen😅 ga je ook niet fijn vinden haha. Het belangrijkste is dat hem eet en mooi bijkomt. Als dat het geval is moet je er zeker geen zorgen overmaken van zou hij wel genoeg eten binnen krijgen ❤