38 Reacties

3 jaar geleden

hier werkt het 2'3'4 principe heel goed. het eerste korte slaapje al nadat ze 2 uur wakker is, daarna een langer slaapje als ze 3 uur wakker is en daarna bedtijd als ze 4 uur wakker is. Dus als ze rond 7 uur wakker wordt, al om 9 uur naar bed brengen (duurt meestal even voordat ze slaapt) en een half uurtje laten slapen. Op zn laatst om 10uur er weer uit. dan 3 uur later weer naar bed brengen, rond 1of2 uur, en dan tot 3of 4 uur laten slapen. en dan weer naar bed om 7of8. sinds we dit schema aanhouden slaapt die van ons de nachten door.

3 jaar geleden

Reactie op Lexie

hier werkt het 2'3'4 principe heel goed. het eerste korte slaapje al nadat ...
Bedankt voor je reactie! Fijn dat dat bij jullie helpt. Ze is alleen om 9uur nog totaal niet moe. Maar ik kan het natuurlijk wel gewoon proberen. 😄

3 jaar geleden

Is het egt een schone slaper. Word rond 9 uur sochtends wakker. Gaat russen 12 en 13 naar bed en slaapt dan 3 uurtjes daarna blijft ze wakker tot 19.00 uur

3 jaar geleden

Hier een dreumes van 14 oktober 2019. Slaapt sinds 2 maanden nog maar 1x per dag. Vaak wordt ze rond 7/half 8! Wakker en gaat ze om kwart over 12 in bed en slaat dan tot 2 uur en om 7 uur terug naar bed. Dit gaat tot nu toe goed. Een enkele keer zoals vandaag is ze wakker om 06:00 en moet ik ze wel al om 11:30 in bed doen. Elk kindje is anders natuurlijk qua slaap en gewoontes! Hier waren de twee slaapjes echt teveel geworden.

3 jaar geleden

Wij zijn hier overgegaan toen mijn dochter overdag moeite kreeg met in slaap vallen met haar 2 slaapjes. Dat was met 14 maanden. Mijn dochter js een goede slaper snachts (19-7.30/7.45) maar overdag deed ze vaak 45 min slaapjes. Wel een week overgang nodig gehad. Eerst om 11.30 naar bed en zo steeds wat later. Slaapt nu thuis van 13-15 en soms tot 15.30. Bij oma's vaak 75 min. Gaat dan weer rond 19. Savonds wakker heeft ze een week of 3 geleden ook wel een week lang gehad. Ging wel zelf weer slapen, moest soms troosten.

3 jaar geleden

Lijkt erop dat ze misschien naar 1 slaapje gaat. Hier dreumes van bijna 18 mnd. Gaat al heel lang 1 keer naar bed.. even doorgezet en volgehouden. Slaapt van 19.00 tot 6.30 en dan van 12 tot 14.00 zoiets. Lastig als ze precies ertussen in zitten inderdaad 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Claud1805

Is het egt een schone slaper. Word rond 9 uur sochtends wakker. Gaat russen ...
Zo.. lekker hoor!!

3 jaar geleden

Reactie op SDB30

Hier een dreumes van 14 oktober 2019. Slaapt sinds 2 maanden nog maar 1x pe ...
Wat fijn dat dat werkt. Zou perfect zijn als mijn dochter dat ook doet! Maar ze slaapt dan maar een uurtje. Maakt niet zo veel uit hoelaat ik haar naar bed doe. Heb van alles al geprobeerd

VRIEND

3 jaar geleden

Hey! Wat lastig.. wij hebben ook een moeilijke periode gehad met slaapjes (dochter ook 18 maanden). Ik kreeg de tip van een slaapcoach om haar ‘s ochtends max. 30 minuten te laten slapen van 9.30-10.00 en ‘s middags van 14.00-15.00. Dat werkt hier goed. Misschien helpt het jou ook! En dat huilen ‘s avonds en ‘s nachts was hier ook heel erg... dat ging vanzelf over, denk verlatingsangst ook 😏 Sterkte ❤️

3 jaar geleden

Ik heb ook meegelezen hier loop ik ook tegen aan met haar. Ze is van 3 oktober.19 en vroege vogel meestal rond 6 al wakker. Ze slaapt probleemloos door vanaf half 7 a 7 in de avond. 1e slaapje rond 9 a 10 uur en dan slaapt ze soms 1 uurtje en soms zelfs 2 maar als ik haar na 4 uurtjes wakkertijd er weer inleg ho maar .. maar dat red Ze niet....

3 jaar geleden

Reactie op Sunshine

Ik heb ook meegelezen hier loop ik ook tegen aan met haar. Ze is van 3 okto ...
Jaaa precies dit hebben we ook! En voorheen sliep ze ook probleemloos rond half 7 7 uur. Nu nogsteeds wel alleen word ze dus weer wakker later in de avond.

3 jaar geleden

Reactie op Marthe-03

Hey! Wat lastig.. wij hebben ook een moeilijke periode gehad met slaapjes ...
Fijn dat dat bij jullie helpt! Ben bang dat als ik haar een halfuurtje laat slapen dat ze dan later niet meer wilt slapen terwijl ze dan wel moe is. Maar ik kan het wel proberen. Bedankt voor de tip!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Stephanie.charlene

Fijn dat dat bij jullie helpt! Ben bang dat als ik haar een halfuurtje laat ...
Was ik ook bang voor, viel alles mee. Ala het met een half uurtje niet lukt dan inkorten tot een kwartier. Kijk maar even, ik hoop dat het ook helpt bij jullie ❤️

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Marthe-03

Was ik ook bang voor, viel alles mee. Ala het met een half uurtje niet lukt ...
Als 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Marthe-03

Was ik ook bang voor, viel alles mee. Ala het met een half uurtje niet lukt ...
Ah oke. Dankjewel!!

3 jaar geleden

Reactie op Stephanie.charlene

Ah oke. Dankjewel!!
Hier slaapt ons meisje in de nacht van ong. 19:00 tot 06:15/06:30. Ze gaat ook rond half 10 voor max. een half uurtje erin. Dan maken we haar wakker. In de middag slaapt ze dan nog van 13:15 tot 15:15. Werkt hier ook goed.

3 jaar geleden

Reactie op MOM-

Hier slaapt ons meisje in de nacht van ong. 19:00 tot 06:15/06:30. Ze gaat ...
Oké bedankt! Hoop dat het hier ook gaat lukken!!

3 jaar geleden

Reactie op MOM-

Hier slaapt ons meisje in de nacht van ong. 19:00 tot 06:15/06:30. Ze gaat ...
Zoiets ga ik hier proberen thanks

3 jaar geleden

Je kan ook het ochtendslaapje telkens wat uitstellen tot net na de middag, dan valt het samen met de namiddagslaap. Zo kan je ook tot 1 slaapje komen.😘😘😘

3 jaar geleden

Reactie op AuroraDesdemona

Je kan ook het ochtendslaapje telkens wat uitstellen tot net na de middag, ...
Dankjewel. 😘 ik heb het nu voor elkaar gekregen om haar in de ochtend een half uurtje te laten slapen. En dat ze dan in de middag weer even een slaapje doet. In totaal nog steeds niet veel maar doordat ze in de middag nog even slaapt is ze minder moe tijdens het eten enzo. Dit gaat nu al paar dagen goed. 😊