38 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Stephanie.charlene

Dankjewel. 😘 ik heb het nu voor elkaar gekregen om haar in de ochtend een ...
Wat fijn! 😌

3 jaar geleden

In principe kan een kindje van deze leeftijd best naar 1 slaapje overdag (mits het daar aan toe is). Mijn dochter doet al vanaf 4 maanden slechte slaapjes, vaak maar 2x max een half uur. Tegenwoordig doet ze nog maar een slaapje omdat ze haar tweede slaapje echt niet meer doet net als jouw kindje. 2,3,4 ritme is echt tot 10-12 maanden. Al zullen er natuurlijk uitzonderingen zijn 😊

3 jaar geleden

Fijn dat dat bij jullie helpt! Ben bang dat als ik haar een halfuurtje laat ...
Hier hielp het echt om even vol te houden met het ene slaapje. Ze slaapt nu wel steeds wat langer, mischien is het idd een fase dat ze kort slaapt.

3 jaar geleden

Mijn zoontje van 18 maanden slaapt van 11:30 tot 14:00. Dat is het enige dag slaapje

3 jaar geleden

Mijn dochter slaapt ook 1 keer per dag soms 1 h soms 1.5 h. S'avonds gaat ze om 1920-1930 naar bed. Als ze s'nachts wakker wordt gaan we naar haar om te troosten maar niet uit bed halen. Een keer gedaan en toen dacht ze dat het nieuwe normaal was. Het duurde even om ontwennen ...

3 jaar geleden

Reactie op Loladepola

Mijn zoontje van 18 maanden slaapt van 11:30 tot 14:00. Dat is het enige da ...
Mij zoontje ook van 18 maanden precies zelfde soms 2 uurtjes soms 2,5 uurtje en gaat weer 19:30/20:00 slapen weer

3 jaar geleden

Hello mijn zoontje van 18 maanden die word ook nog eens wakker later in de avond tussen door in de nacht hij word wel meer dan 10 x wkkr en dan is die soms al 4/5 uur snachts kant en klaar wkkr wat erg vermoeind is. Je kan beter haar in bed laten en bij haar even op de kamer naast het bedje blijven aaien over het bolletje zodat ze rustig word ze kan ook een verlatingsangst hebben dt merk k bij me zoontje ook namenlijk k blijf nog bij hem naast het bedje k zie dat hij slaapt wil iknet opstaan draait die om kijkt die mij aan of k er nog ben of niet zodra k weg ben gild hij weer alles bijelkaar als die mij ziet dan valt die verder in slaap. Het duurt wel even voordat k echt weg kan maar het helpt wel. Misschien kAn je het ook proberen want mijn zoontje die huilt en gild ook alles bijelkaar alsof die bang is kan ook dromen zijn of verkeerde houding gaan slapen kan ook invloed hebben. Succ6 ik maak het al sins toen hij 4 maanden was mee sins dien slaapt mijn zoontje niet door niet eens 1 x doorgeslapen zonder 10x wkkr worden nog steeds gerommel hoop dat het uiteindelijk een keer goed komt.

3 jaar geleden

Reactie op Lexie

hier werkt het 2'3'4 principe heel goed. het eerste korte slaapje al nadat ...
Wij hadden ook problemen met de slaapjes overdag. Maar sinds jouw 2-3-4-tip slaapt ze telkens als een roosje! Bedankt! Life saver! 😉

3 jaar geleden

Reactie op PandorQa

Mijn dochter slaapt ook 1 keer per dag soms 1 h soms 1.5 h. S'avonds gaat z ...
Ook al in de ochtend een slaapje of wel rond 1?

3 jaar geleden

Hoii Mijn dame wil overdag niet eens meer slapen 🥴 en is dus wakker van 6:30 tot 19:00 😳 en als mevrouw naar bedje gaat moet ik er tegenwoordig ook nog bij blijven tot ze slaapt ( mijn andere dochter had precies hetzelfde dus was geen verrassing duurde ongeveer anderhalve maand )

3 jaar geleden

Hallo, ons kindje sliep 2x overdag en besloot toen opeens niet meer overdag te willen slapen. Hij had het wel nodig, naar de avond toe was hij bijv te moe om nog goed te eten. Hij heeft het 3 maanden volgehouden... (waarbij wij hem wel 2x overdag naar bed brachten, maar er steeds weer uit moesten halen). En toen, na 3 maanden, besloot hij ineens 1x per dag te slapen en dat doe hij nu nog steeds heel stabiel. Die drie maanden waren heel heftig en we dachten echt dat het klaar was met overdag slapen. Maar blijkbaar niet. En hij heeft dit ene slaapje (12-14/15 uur) ook hard nodig.

3 jaar geleden

We zijn overgegaan naar 1 dutje over gegaan met 14 maanden dacht ik. Want de ochtend dutje was rampzalig en middag was er niet meer terwijl ze het wel hard nodig had. Het was telkens een gevecht. Was echt niet meer leuk. Toen over gegaan naar een dutje en sindsdien gaat het van het Leie dakje af om ff zo te zeggen. We houden nu eigenlijk de 5 - 5 wakkertijd aan. En ze haalt haar 13 a 14 uur per dag slaap. En geen gevecht meer. ☺️ Succes!

3 jaar geleden

Reactie op Tatty

We zijn overgegaan naar 1 dutje over gegaan met 14 maanden dacht ik. Want d ...
Precies hetzelfde hier zo gegaan!

3 jaar geleden

Onze zoon ging eerder altijd van 12.30/13.00 tot 15.00/15.30 op bed, hij heeft niet lang meer dan dat slaapje gedaan overdag. Hij slaapt s’nachts van 19.00 tot de volgende dag 8.00 en word tussen door niet wakker. Klinkt allemaal heerlijk maar nu wil hij sinds afgelopen week s’ middags niet meer op bed, eerder was hij soms nog wel eens een middag wakker aan het spelen met zijn knuffel op bed maar nu begint hij kattenkwaad uit te spoken in de middag en slaapt helemaal niet meer... Wat nu? We leggen hem nu s’middags achterover in zijn bloom stoel met een deken en zijn knuffel zodat hij nog een beetje rust want op zn kamer rent hij door het bed ( al een groot bed, aangezien hij uit zijn ledikant klimt) Of door de kamer. Hoe doen andere ouders dit met hun actieve kleintjes? Want hij is wel wat moe s’ middags maar niet dat hij in slaap valt. Iemand tips?

3 jaar geleden

Reactie op Adinda Nieboer

Onze zoon ging eerder altijd van 12.30/13.00 tot 15.00/15.30 op bed, hij he ...
Miss iets later nog naar bed dat hij 1 langere slaapje doet?

3 jaar geleden

Miss iets later nog naar bed dat hij 1 langere slaapje doet?
Hij deed altijd 1 lang slaapje van 3 uurtje in de middag, nu wil hij helemaal niet slapen en rent dan zijn kamer door zonder te rusten. Hij is nu beneden geweest vanmiddag met een dekentje in de stoel zodat hij wel een rust momentje heeft maar valt nu in slaap voor het eten omdat hij zo moe is.

3 jaar geleden

Jeetje, Lastig is dat he. Heb ik ook vaak gehad. Maar dan moet ik haar van half 5 nog even een halfuurtje latrlen slapen dan kon ze nog wel even normaal eten en daarna weer naar bed.

3 jaar geleden

Reactie op Adinda Nieboer

Onze zoon ging eerder altijd van 12.30/13.00 tot 15.00/15.30 op bed, hij he ...
Met een slaapzak aan rennen ze niet ver (: