27 Reacties

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Hier gaat ze dan vaak toch vroeger naar bed, als ze oververmoeid zijn slapen ze vaak minder goed.

4 jaar geleden

Reactie op Pavo03

Hier precies hetzelfde. Hier gaat ze dan vaak toch vroeger naar bed, als ze ...
In de avond eerder? En is ze dan dezelfde tijd wakker in de ochtend?

4 jaar geleden

Hier rond half 7 wakker en half 9 ook echt weer naar bed. Ze slaapt dan wel echt 1,5 uur. Dan rond 12.00 naar bed en weer rond 1,5 uur slaap. Laatste middagdutje van 30 minuten wil ze ook niet altijd meer doen, maar dan is ze wel goed moe 's avonds. Soms even wandelen rond tijd laatste dutje zodat ze dan in slaap valt.

4 jaar geleden

Heb hier ook afgelopen twee weken mee gesukkeld. Ze weigerde echt haar 3e dutje constant ondanks soms toch oververmoeid. Hier vaak nu rond 7:30 wakker, rond 9:30 dutje van 45 minuten of anderhalf uur, dat wisselt. Soms zelfs maar een halfuur: dan als ze rond 11 wakker is rond 14 uur een dutje, vaak anderhalf uur. En dan rekt ze het wel tot half 7 zonder derde dutje maar vaak duurt het echt lang tot ze in slaap valt omdat we voor drie maanden even in een appartement wonen om te overbruggen naar ons nieuw huis en hier is alleen zonnewering en gordijnen dus dat licht doet er ook geen goed aan. Wel nog vaak rond 3:4 wakker voor nog een fles. Anders slaapt ze niet meer verder.

4 jaar geleden

Wakkertijden voor baby’s rond deze leeftijd zijn vaak zijn tussen 2en halfuur en 3en halfuur. Afhankelijk van je baby. Dus daar probeer ik wel op te letten: laat ik ze langer wakker dan is ze over haar slaap en word ze Jengelig en oververmoeid

4 jaar geleden

Reactie op MOM-

Hier rond half 7 wakker en half 9 ook echt weer naar bed. Ze slaapt dan wel ...
Idem hier

4 jaar geleden

Mijn zoontje (3okt) gaat overdag 3uur nadat hij wakker is geworden weer slapen. Soms heeft hij dan 2 slaapjes nodig, als hij lang slaapt, maar anders zijn het er 3. Aan de hand van dat schema gaat hij ook 's avonds slapen, hij staat tussen 6 en 7 op.

4 jaar geleden

Mijn dochter (15/10) wordt vaak pas na 8 uur wakker. Dan een fles en rond 9 uur weer naar bed tot half 11. Dan weer naar bed rond kwart voor 2 tot half 5 en dan rond half 8 naar bed voor de nacht. Ze houdt denk ik net zo van slapen als haar ouders.

4 jaar geleden

Mn dochtertje van 7mnd slaapt superweinig overdag. We leggen haar ong 9uur op bed dan slaapt ze meestal 15 tot 20min (soms heb ik geluk en slaapt ze een uur.) En ze gaat rond het middaguur naar bed en dan slaapt ze ook vaak kort van 15min tot soms een half uur. Meestal slaapt ze overdag niet langer dan een 1,5uur. Maar ze krijgt om 18uur een fles en gaat dan naar bed. Ze slaapt dan de avond en nacht das wel weer fijn. Vaker op bed leggen wil hier niet dus het is maar zo 😊

4 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 8 maanden wordt tussen 97;00/08/00 wakker. Vervolgens tussen 09:00/10:00 weer naar bed. Hij wordt dan weer tussen 10:30/11:30 wakker. Tussen 13:00/14.00 gaat hii weer naar bed voor een middag dutje. Vaak wordt hij dan tussen 25:30/16:30 wakker. Rond 19.00 valt hij vaak in slaap voor even. Rond 21:00 weer naar bed.

4 jaar geleden

Mijn dochter wordt tussen 7/8 uur wakker. Slaapt rond 10/11 uur. Wordt meestal wakker na 1,5 of 2,5 uur. Dus wakker tussen 11:30 / 13:00 uur. Daarna slaapt ze zelden nog. Tenzij ze aan de borst in slaap valt. Dan is het hooguit 1 uur rond 16:00 uur. Zij slaapt in de avond rond 20:00/21:00/22:00 uur. Dus wisselt regelmatig. Ze komt elke 2,5/3 uur voor borstvoeding. In de nacht komt ze zo'n 2 a 3 keer en slaapt wel door erna.

4 jaar geleden

Onze dochter (10-10) is tussen 6.30 en 7.00 uur wakker. Om 7.15 uur papfles en om 9.00 uur naar bed, slaapje varieert van 45 tot 90 minuten. Tussen 12.30 en 13.00 uur weer naar bed. Heeft ze 's ochtend lang geslapen dan heeft ze een middagdutje van 45 minuten. Heeft ze in de ochtend kort geslapen (45 min) dan slaapt ,e s middags ongeveer 1,5 uur. Rond 14.00 uur wakker en dan blijft ze wakker tot 18.15 uur. Ze krijgt dan een fles en gaat dan rond 18.30 uur naar bed voor de nacht en dan slaapt ze ongeveer tot 6.30 uur. Ze wordt soms rond 5.45 uur wakker, maar valt dan weer gelukkig zelf in slaap tot 6.30 uur. Het dutje rond 16.00 uur wil ze echt niet meer maar ze is wel moe dan, maar slapen ho maar...

4 jaar geleden

07.30/ 08.00 wakker en een fles 09.30 fruithap en dan om 09.45/ 10.00 naar bed. 11.00 eruit, broodje, flesje en dan rond 13.00 weer naar bed tot Max 16.00 Dan avond eten, flesje en om 19.30 ligt ze er echt weer in.. Ik heb gehoord dat je ze sochtends beter een uurtje kunt laten liggen en smiddags Max 2 uur (is bij ons wat langer) kijk anders eens op Instagram bij slaaptipsvoorbabys 👍🏼

4 jaar geleden

Míjn zoontje van bijna 8 maanden wil dus echt geen ochtend slaapje hij slaapt vaak wel tot 8.30/9.00 en word dan pas wakker voor een flesje en te "spelen" maar als ik hem naar bed breng rond half 11 blijft hij alsnog wakker tot 1 uur hij gaat gewoon liggen kletsen en met zijn knuffel hij kan dus sochtends soms wel 5 uur wakker zijn want hij word ook wel is om 7.00 wakker en vind dat wel heel erg lang misschien dat het zijn ritme is en doordat hij pas om 1 uur zijn 1e slaapje doet van hooguit 45 minuten is zijn 2e slaapje pas rond 4 uur dus een 3e slaapje heeft hij vaak niet

4 jaar geleden

Reactie op x0xwinniex0x

Mn dochtertje van 7mnd slaapt superweinig overdag. We leggen haar ong 9uur ...
Bij ons precies het zelfde! Ze is wel gewoon vrolijk overdag alleen eind van de dag wel echt moe. Maar in de nacht slaapt ze ook gewoon door en dag is toch wel heel fijn he

4 jaar geleden

Hooi, Onze dochter doet nog 2 dutjes overdag, rond 8 uur wordt ze wakker en gaat vaak tegen 10 uur weer naar bed tot half 12, in de middag slaapt ze vaak nog van half 2 tot 16.00. Hierna blijft ze vaak wakker tot 19.00, af en toe doet ze nog een powernap (in de auto of als we aan het wandelen zijn) Mocht ze slechter slapen overdag leg ik haar vaak nog wel even weg rond 17.00 uur voor maximaal een uurtje

4 jaar geleden

Reactie op Chl

In de avond eerder? En is ze dan dezelfde tijd wakker in de ochtend?
Ja ze wordt dan niet vroeger wakker !

4 jaar geleden

Onze dochter (1-10) wordt rond 7.30/7.45 wakker voor een voeding. Slaapt daarna weer van 8.30 tot 10 uur en ‘s middags slaapt ze van 12.15 tot 14.45 uur. Dan doet ze van 17 tot 18 uur nog een kort dutje. Om 19.15/19.30 slaapt ze weer voor de nacht.

4 jaar geleden

Onze is ook 6uur wakker. Geven haar dan nog een klein flesje, slaapt dan vaak nog eventjes tot ongeveer 7:30. Gaat rond 10.00u naar bed voor ongeveer 45 min tot anderhalf uur. Gaat dan om 14.00u weer naar bed en slaapt vaak tot 15.30. En gaat om 19.00u weer naar bed

4 jaar geleden

Onze kleine meisje wordt meestal 0700 wakker, krijgt dan borstvoeding en gaat weer slapen tot 0900. Om 1030 fruit hapje. 1145 borstvoeding en middagslaapje van 1200 tot 1400. Om 1600 borstvoeding, 1730 avondeten en 1845 borstvoeding en weer slapen vanaf rond 1900.