27 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Onze dochter (11-10-19) zit in de overgangsfase van 3 naar 2 slaapjes. Ze pakt de derde de laatste week niet meer. Ik probeer de andere slaapjes nu wat meer uit te smeren over de dag, maar ook dat is niet ideaal.. vaak is ze van 14.00/15.00 tot 18.30 wakker. Dat is te lang, waardoor de nachten nu ook wat minder gaan. Ik krijg haar echt niet in slaap aan het einde van de middag, niets helpt 😴🙁

4 jaar geleden

Reactie op Marthe-03

Onze dochter (11-10-19) zit in de overgangsfase van 3 naar 2 slaapjes. Ze p ...
Hoi mijn dochtertje is van 3.10. Als zij in de namiddag niet wil slapen maar wel moe is neem ik haar even bij me tegen me aan en dan doezelt ze ongeveer 20 min... anders redt ze het ook niet..

4 jaar geleden

Hello mamace. Ik heb ook ongeveer het zelfde ritme mijn zoon is ook 8 maanden alleen hij word standaart om 5:00 uur wakker ookal slaapt hij om 20:00 uur soms wel later ook terwel hij wakker is vanaf 14:30 ongeveer. Ik zelf vind het ook veelste lang wakker tussen maar mijn zoon wilt maar niet slapen hij slaapt ook lastig . Wat ook erg vermoeind is voor mij. Mijn zoontje slaapt dan rond 06:30 weer terug ongeveer uurtje. Rond 09:30 gaat hij weer na bed dat geeft hij ook zelf aan dan slaapt hij ook ongeveer een uurtje. En hij gaay dan rond 13:00uur weer na bed en slaapt dan soms 2 uur of wel2,5 uur het verschilt wel eens. En dan is hij wakker tot 19:00/19:30 ongeveer en gaat daarna weer na bed zodra hij slaapt word hij soms omde 20 min soms om de 30 min wakker tot een uurt of 22:30 ik geef hem dan nog een flesje dan slaapt hij door tot 01:30 ongeveer dan word hij weer wakker drinkt wat water en slaapt weer tot 05:00uur en dan begint de dag weer voor ons🤣🙈🙈🙈

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op semos

Hello mamace. Ik heb ook ongeveer het zelfde ritme mijn zoon is ook 8 maa ...
Hee, je zou je zoontje ‘s wat eerder naar bed kunnen doen. Alles vanaf 18.00 uur is bedtijd, slapen doet slapen. Hoe gek ook, even volhouden en wie weet dat hij het oppakt en later wakker wordt ‘s ochtends 😘

4 jaar geleden

Reactie op Marthe-03

Hee, je zou je zoontje ‘s wat eerder naar bed kunnen doen. Alles vanaf 18.0 ...
Ik hoop het ook want om 5 uur elke ochtend wakker zijn is erg vermoeiend. Want dan ben k half slaperig op de bank terwel hij lekker speelt in de box🤪🤣hahahhaha. Als hij nou lekker zou doorslapen ongeveer van 19:00 tot 5 uur ochtent dan vind ik het niet zo erg om 5uur op te staan maar, als jij daarvoor al 100x wakker bent geworden en de kleine niet snel weer in slaap valt dan kan dat heel vermoeiend zijn😨 nou ik zal het een x proberen om 18:00 in bed te doen

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van bijna 8 mnd komt voor de ochtend fles tussen 6 en 7 en slaapt daarna weer tot ongeveer 8.30 ze gaan dan weer naar bed rond 10.30-1130 a 1200 uur en ze heeft haar middag slaapje rond 1400-1500a1530 uur en dan gaat ze tussen 7 en 8 avond naar bed tot volgende ochtend weer

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. Hier gaat de slaapjes de ene dag goed en andere dag minder goed. Ze is nu bijna 9 maandjes. De ene week heeft ze maar 2 dutjes nodig en de andere week zitten we weer op 3 stuks. Ik was er voorheen heel nauwkeurig met de wakker tijd etc. Maar sinds 1 maandje laat ik het nu wat losser. Want ze zeggen slapen doet slapen. Probeer ze wel maximaal aan te houden maar als ze eerder slaap vertoond dan leg ik haar eerder in bed voor der dutje. Savonds ligt ze er meestal tussen half 8 en 8 erin. Dan komt ze ergens in de nacht nog voor een voeding en sochtend vroeg tussen 6 en 8 of voeding en doorslapen tot 9 uur of we zijn dan echt wakker wakker.