Mn dochter van 3,5 jaar wil graag in de ochtend zelf naar beneden om te gaan spelen, heb met haar afgesproken dat zij naar beneden mag wanneer het licht is buiten, dat is nu elke dag iets vroeger maar dat is niet zo erg. Tot 2 weken geleden, wou ze in eens om 5 uur al naar beneden terwijl het nog pikke donker was dus heb ik haar weer naar haar bed gebracht. Nu heeft ze sinds zaterdag een slaaptrainer, lampje gaat om 7;00 op oranje dan mag ze van mij in haar kamer spelen, om 7:30 gaat die op groen en mag ze naar beneden toe. Zij weet me dit ook op elke seconde van de dag te vertellen als ik haar vraag met welke kleur zij wat mag doen.
Geen enkele ochtend heeft het nog gewerkt, zondag ochtend stond zij om 6:55 boven aan de trap en heb ik haar nog een keer uitgelegd, maandag en dinsdag was het 5:00. Dinsdag op woensdag hebben we bij mn moeder geslapen en ging de slaaptrainer gewoon mee maar was ze op de gang aan het spoken om 2:00, heeft mn moeder haar naar bed gebracht en was ze vervolgens weer let it go aan het gillen om 6:00.
Nu net schrok ik wakker en hoorde gekraak van de vloer, ga ik kijken en staat mevrouw om 3:21 bij de trap klaar om naar beneden te gaan… weer terug naar bed gestuurd en weer gevraagd of zij een kleur ziet op die lamp en met welke kleur zij naar beneden mag, “oranje op mijn kamer spelen en groen maar beneden” ik zeg “goed zo en lampje uit betekend slapen, dus je mag niet uit bed, heb is midden in de nacht” begon ze te huilen maar is wel gaan liggen en slaapt nu weer.
Wat kan ik doen zodat ze wel op die lamp gaat letten want ik word er gek van dat ze zo vroeg naar beneden gaat of vroeg in de ochtend alles bij elkaar gilt met haar liedjes of bij haar zusje op de kamer gaat om daar een feestje te bouwen midden in de nacht. Alle deur klinken in huis staan al omhoog maar ze krijgt ze gewoon open.
Ik moet wel lachen.. ik zie de zo voor me..
Ik heb het ook geprobeerd met mijn dochter. Ze weet het goed te vertellen maar toch komt ze naar beneden. Ik weet niet wat het is. 🤷🏼♀️