3 Reacties
3 jaar geleden
Heej Aalic, toevallig is mijn oudste dochter ook 20 maanden en mijn jongste 5 weken. Wat jij hier beschrijft zo ziet precies mijn dag eruit, ik herken het helemaal. En ook ik voel me elke dag weer erg schuldig hierdoor. Ik zit zelf met mijn handen in het haar wat betreft de oudste zodanig tevreden houden/entertainen, en tegelijkertijd met de jongste bezig zijn. De jongste heeft ook nog eens erge last van krampen, dus ik heb haar vaak (lees constant) in mijn armen. Wanneer de jongste ligt te slapen, en dit gebeurd jammer genoeg niet vaak, dan probeer ik 100% mijn aandacht aan haar te geven. Samen kleuren, voetballen in de tuin, boekje lezen is wat we dan doen, en dit duurt dan tot dat de jongste weer wakker wordt..
3 jaar geleden
Soms heeft een kind gewoon weinig interesse in speelgoed dat kan ook, vindt hij het leuker om dingen te ondernemen of mee te helpen
3 jaar geleden
Reactie op annasaj
Heej Aalic, toevallig is mijn oudste dochter ook 20 maanden en mijn jongste ...
Heel fijn om herkenning te hebben! Zoals ik het lees doe je het al goed 👍 wees niet te streng voor jezelf. Bij mij slapen ze vaker tegelijkertijd en de rest vd dag beiden wakker. Heel af en toe kan ik weg met de oudste. Heel erg... maar al slaapt de baby, soms dan alsnog lukt het me maar 10 minuten echt echt te spelen met de oudere. Dan zie ik weer huishoudelijke taken e.d.....