4 Reacties

2 jaar geleden

Weet niet of je er wat aan hebt. Maar sinds je geen reacties hebt gehad. reageer ik even. Er zijn sowieso veel topics over dit onderwerp dus je kan wel wat informatie vinden via de zoekfunctie. Ik ken het zelf wel, mijn dochter doet dit ook in de avond (wij hebben al 1,5 jaar amper middag dutjes) Wij laten haar steeds wat langer schreeuwen. Eerste keer schreeuwen gaan we meteen naar haar toe en leggen haar neer. En dan zeggen we wat liefs Gaat ze dan weer schreeuwen, laten we haar 5 minuten schreeuwen. Dan gaan we naar binnen en leggen we haar neer zonder iets te zeggen. Gaat ze dan weer schreeuwen, dan 10 minuten, daarna 15 minuten. Daarna is 30 minuten het idee, bij ons. Maar dat is nog nooit nodig geweest. Bij ons is het er dan binnen 3 dagen uit, en dan slaapt ze weer de hele nacht door. Als we wel reageren bij elke schreeuw gaat het de hele nacht door. En word ze bang om te slapen. Als er wel echt wat is, dan gaan we wel naar haar toe (bv doorgelekt/poepluiers enz.) Tip voor gelijk slapen heb ik niet. En met dat rekken van het ritueel hebben ik en mijn verloofde de afspraak er niet in mee te gaan. Dat gaat goed. We reageren niet echt op die verzoeken, anders zitten we binnen no time in een discussie met haar.

2 jaar geleden

Hier hebben we ook een vreselijke tijdrekker! Proberen wel kort te zijn, maar niet gaan kijken resulteert in eindeloos hard krijsen, wat hem helemaal overstuur maakt. Dus wij gaan vaak wel even kijken, zeggen niet teveel. Geven nog een slokje water of een extra knuffel, soms even een klein praatje en dan weer weg. Als hij echt bezig blijft (na zo'n tien keer heen en weer lopen en zeuren) worden we even flink boos. Vaak is het daarna wel klaar. Sinds een paar weken plakken we ook stickers. Als hij lief is gaan slapen (eigenlijk moeten we altijd wel een keer of twee naar boven, dat behoort ook onder lief bij ons) mag hij de volgende ochtend een sticker plakken. Na 15 stickers (hebben we wel opgebouwd vanaf 5 stickers) krijgt hij een klein cadeautje (autootje o.i.d.) en na 30 stickers weer. Dan is het cadeautje iets groter (nieuwe drinkfles nu, die had hij toevallig ook nodig...). Daarna beginnen we weer opnieuw. Dit werkt 9 van de 10 keer goed. Hij baalt echt als hij de volgende ochtend geen sticker mag plakken en dat is wel een stimulans voor de volgende keer. Misschien niet je werkwijze, maar soms zetten wij zo'n beloningssysteem in om het goede gedrag even goed in het zonnetje te zetten. Overigens gebruiken we nu sinds een week ook een verzwaringsdeken voor ons kindje. Hij kwam erg moeilijk in slaap, onrustig. En ook 's nachts heel veel wakker. Hij lijkt nu een stuk rustiger in slaap te vallen en slaapt ook beter door. We moeten er nog wel een aantal keer naartoe, maar hij is een stuk rustiger en chiller. Lijkt 's morgens ook beter uitgeslapen.

2 jaar geleden

Reactie op Lovebaby2019

Hier hebben we ook een vreselijke tijdrekker! Proberen wel kort te zijn, ma ...
Wat een slim idee van die sticker. Fijn dat dat werkt. Wat hebben die kleintjes toch een sterk willetje he! Dat van die verzwaringsdeken is misschien ook wel wat. Blijft dat ook beter liggen dan een normale deken? Onze dochter trapt de normale dekbed er altijd af, maar kan hem niet zelf terug leggen

2 jaar geleden

Reactie op cristinaa

Wat een slim idee van die sticker. Fijn dat dat werkt. Wat hebben die klei ...
Ja je moet wat soms hè, het is soms echt pittig! Lange adem hebben, strak en kort blijven 😉 Die deken blijft niet perse beter liggen, maar hij blijft er wel veel rustiger onder liggen hier. Hij zat altijd al graag goed ingestopt, maar trapte de dekens snel los als hij wat baldadig of moe was en ging dat dus echt niet slapen. Dat gebeurd nu een stuk minder. Het inslapen gaat sowieso een stuk sneller, hij is tegenwoordig eigenlijk altijd binnen een kwartier vertrokken, terwijl dat eerst gerust drie kwartier duurde, al was hij nog zo moe...