11 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde. Misschien even leuk om ervaringen te delen? Mss via Messenger ofzo eens kletsen!

4 jaar geleden

Hier zelf geen ervaring mee maar een vriendin haar zoontje is nu 16 maanden en loopt nog niet, is nog maar een dikke maand aan kruipen geslapen en was ook ruil een jaar voor hij zelf tot zit kon komen. Ze heeft al wat laten nakijken en is ook bij een Osteopaat geweest maar tot nu toe niet gevonden. De Osteopaat zei dat er geen enkele "reden" was en hij waarschijnlijk gewoon een kind is dat meer geïnteresseerd is in het bekijken, denken,..... Ipv het motorische. Kan hij bv wel met de handjes al alles vastnemen? De pincet greep Ed?

4 jaar geleden

Reactie op SDB30

Ik heb precies hetzelfde. Misschien even leuk om ervaringen te delen? Mss v ...
Ja lijkt me fijn!

4 jaar geleden

Reactie op JokeBleys

Hier zelf geen ervaring mee maar een vriendin haar zoontje is nu 16 maanden ...
Ja, dat kan hij heel goed. Daarnaast dus vooral veel op cognitief gebied. 1x iets voor doen (hoera bijv) en hij doet het na (bij 10 mnd al). Ook brabbelt hij veel en maakt hij steeds meer klanken na. Ik denk dus ook echt dat hij gewoon meer interesse heeft in andere dingen, maar soms is hij ook echt wel gefrustreerd en heb ik het idee dat hij wel wil maar het gewoon nog niet lukt. En dan maak ik mij snel zorgen. Wanneer lukt t eindelijk s

4 jaar geleden

Mijn zoontje wordt volgende week 1. Hij kan niet kruipen, wel tot zit komen maar alleen door zich op te trekken. Hij wil wel heel graag maar gaat ook niet heel vlot. Hij is ook cognitief vlotter. Mijn fysio zei 'het is of cognitief of motorisch.. hij haalt het wel in, net als kids die cognitief langzamer zijn.' Net zoiets als 'groeien gaat in de lengte of de breedte, tegelijk kan niet'.

4 jaar geleden

Reactie op Chl

Ja lijkt me fijn!
Wat is je naam op Facebook? Mijne is Shirley de Beule. Voeg me maar toe. Fijn om iemand te spreken die dezelfde zorgen heeft!

4 jaar geleden

Volgens mij is hij niet eens z o traag dan hoor! Je hoort altijd alleen de succes verhalen.. niet te snel.in paniek raken. Als je echt twijfels hebt even cb vragen. Mijn zoon is over 1 week 1. Trekt zich nog niet op tot staan. Staat alleen als ik hem vasthoud. Hij tijgert, kruipt niet. Kan sinds 2 dagen zelf tot zit komen. Helemaal goedgekeurd door cb vorige week.

4 jaar geleden

Als ik dit allemaal zo lees maak ik me nu ook een beetje zorgen over mijn zoon van 1 jaar die dan cognetief achterloopt want motorisch is hij al sins 10,5 maand vlot deed al kruipen. Tijgeren, zitten, staan ergens vast houden en lopen en nu loop hij alleen overal maar rond in huis🤗. Maar enige wat hij kan aan cognetief is brabbelt de standaart klanken, maar hij is er niet druk mee bezig. Want als ik iets zeg doet hij mij niet na kijkt hij mijn alleen maar aan van wat zegje en loop dan weer weg😑

4 jaar geleden

Lieve mama's Ergens snap ik het ook heel goed, heb het ook gedaan en onbewust doe ik het nog maar we kunnen onze kindjes niet met elkaar vergelijken.. we zijn immers toch ook allemaal anders? En uiteindelijk gaat elk kindje wanneer die er aan toe is, kruipen, lopen, kletsen.. Ik denk dat we soms teveel naar andere kijken of wat ze niet kunnen ipv wat ze wel kunnen. Geniet van elke moment want voordat je het weet lopen ze de deur uit en hebben ze een te grote mond :-)

4 jaar geleden

Hier precies het zelfde! Dochterlief vind de oefeningen van de fisio ook niet leuk Maar komt allemaal wel goed! Denk dat we ons veel te druk maken. Iedereen doet het in zn eigen tempo!

4 jaar geleden

Reactie op Stephanie.charlene

Hier precies het zelfde! Dochterlief vind de oefeningen van de fisio ook ni ...
Fijn om te lezen dat er meerdere kindjes zijn die hun tijd er voor nemen. Stelt mij weer wat gerust