6 Reacties
3 jaar geleden
Als je andere kinderen rond hebt lopen, vind ik het nog lastiger om tv tijd te beperken. Maar gelukkig heeft ze niet overdreven veel interesse in tv of telefoon. Hij staat soms best lang aan zonder dat ze er naar kijkt. Dus ik denk dat we rond een uurtje of 1,5 per dag zitten.
3 jaar geleden
Hoe meer je het verbied des te meer interesse ernaar.... hier staat zowat de hele dag de tv aan en ze kijkt er zo af en toe eens een kwartier naar, dan is er iets op wat ze leuk vind
3 jaar geleden
Niet zo streng zijn voor jezelf. Een beetje tv kijken is echt niet erg. Ik vind dat het anders word als het een middel is om opvoeding te ontwijken. Ik zie wel eens om mij heen dat kinderen alleen eten/tanden poetsen/op visite gaan voor een scherm. Dat is naar mijn idee niet de manier.
Maar soms even de tv aan voor de rust vind ik prima
3 jaar geleden
Hier staat de tv aan. We hebben cocomelon aan staan op youtube. Ze vind het geweldig en heeft er al heel veel van geleerd. Ze kijkt, luistert, zingt, danst en doet de gebaren mee.💃 Ik was er in het begin ook huiverig over, maar als ik zie hoeveel ze ervan leert en hoeveel plezier het haar doet, ga ik er niet moeilijk om doen. Ze speelt ook als de tv aanstaat en dan doet ze tussendoor een liedje mee, of spelen en zingen tegelijk. Als de tv niet aan staat vraagt ze er soms wel naar, maar gaat niet gillen of huilen als ik het niet aanzet. Maar dat doet ze sowieso al bijna niet. 😊