35 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoon wordt over een maand 1 jaar. Hij zit al best lang op 1 slaapje, maar wel een lange. Tussen de 2 en 3 uur slaapt hij dan. We voeden en slapen op verzoek (binnen de kaders en ook op ons verzoek hoe het uitkomt), hij gaat ergens tussen 11 en 13 uur naar bed.

4 jaar geleden

Ik zou je adviseren op insta eens Slaaptipsvoorbabys te volgen. Die heeft een post over de 12maanden regressie van baby's en dat ouders te vroeg van 2 naar 1 slaapje gaan. Ik heb vaker gelezen namelijk dat ze pas tussen de 15 en 18 maanden naar 1 slaapje kunnen gaan. Eerder dan dat kunnen hun lijfjes moeilijk aan. Natuurlijk is ieder kind anders en wellicht werkt het jou anders🙂 Succes in ieder geval!

4 jaar geleden

Reactie op LonHol

Mijn zoon wordt over een maand 1 jaar. Hij zit al best lang op 1 slaapje, m ...
Bij ons gaat alles dus geleidelijk. Misschien kun je z'n ochtend slaapje een kwartier of half uur later beginnen en kijken hoe dat gaat

4 jaar geleden

Heb toevallig laatst gelezen dat rond deze leeftijd het ochtend slaapje afbouwd naar max 45 minuten mischien kun je dat proberen ?

4 jaar geleden

Reactie op Mila96

Heb toevallig laatst gelezen dat rond deze leeftijd het ochtend slaapje afb ...
Goede tip. Dat ga ik morgen eerst s proberen voor ik over ga naar 1 slaapje. S kijken wat hij dan doet. Dankje

4 jaar geleden

Reactie op LonHol

Bij ons gaat alles dus geleidelijk. Misschien kun je z'n ochtend slaapje ee ...
Oké en dat steeds opbouwen? Ga ik proberen als hij morgen weer slaapje over slaat, ook na het wakker maken in de ochtend na 45 min

4 jaar geleden

Reactie op Ayerlikz

Ik zou je adviseren op insta eens Slaaptipsvoorbabys te volgen. Die heeft e ...
Maar wat dan wel wanneer hij niet wil slapen in de middag in die tussenperiode van eventuele slaapregressie? Jij hier ervaring mee? Want nu is hij al vanaf 10.45/11.00 wakker tot aan de nacht slaap van 19.30u. Lijkt me ook niet de bedoeling. En in de middag in slaap laten huilen werkt ook niet volgens mij. Hij blijft keten

4 jaar geleden

Mijn zoon wordt over 3 weken 1 hij komt smorgens rond half 7 voor zijn fles als hij deze op heeft leg ik hem weer in bed en dan slaapt hij tot 9 uur. Daarna gaat hij smiddags rond 12 uur naar bed en slaapt dan tot een uur of half 3 3 uur. Vind dit beter dan elke x maar een half uurtje in de middag en dat hij de rest van de middag loopt te jengelen nu is hij gewoon de hele dag door vrolijk

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Ayerlikz

Ik zou je adviseren op insta eens Slaaptipsvoorbabys te volgen. Die heeft e ...
Las ik ook, ik probeer me maar te houden aan 2 slaapjes. Nu naar 1 slaapje gaan werkt voor ons meisje niet, ze heeft die extra rust nog wel nodig.

4 jaar geleden

Sochtends misschien na 45 min wakker maken? Dan slaapt hij smiddags misschien wat eerder en ook zeker langer.

4 jaar geleden

Onze dochter is vandaag 11 maanden. Tijdens haar ochtend slaapje maak ik haar na 45 / 50 minuten wakker, als ik dit niet doe, wil ze in de middag niet gaan slapen... het is niet erg om een kindje wakker te maken. Ze slaapt nu van 9.15 tot 10.00 en dan in de middag 13.00 tot 15.00 en dan gaat ze in de avond rond 18.45 / 19.00 uur naar bed en slaapt dan tot 6.45 uur ongeveer.

4 jaar geleden

Mijn kind slaapt niet meer tussendoor, nu 11 maanden. Ze gilt een uur tot ik het opgeef en dan begint ze weer in haar ogen te wrijven en begint het allemaal weer opnieuw. :) super fijn.

4 jaar geleden

Hm mijn zoontje van 11 maanden vandaag precies, slaapt nog 2 keer, soms 1,15 soms 2 uur, soms 3 uur in de ochtend, en in de middag ook 1,5 a 2 uur. Bij kdv slaapt hij soms 3 a 3,5 uur in de ochtebd, moet ik me zorgen maken?

4 jaar geleden

Reactie op BBB92

Mijn kind slaapt niet meer tussendoor, nu 11 maanden. Ze gilt een uur tot i ...
Misschien te lang wakker en overprikkeld, mijn zoontje slaapt makkelijker als ik hem niet te lang wakker hou, na 2 uur wakker is hij alweer moe.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje 11 maanden nu en heb me ook echt verdiept in het slapen omdat ik ook met ditzelfde probleem zat. Nu word ze meestal wakker rond 8:00 en dan leg ik ze rond 10:30/11:00 in bed en slaapt ze anderhalf uur. Dan rond 15:00/16:00 terug in bed tot 17:00/17:30 vaak en dan rond 20:30 in bed en dan slaapt ze terug tot 8:00. Ideaal dus. Maar nu valt ze smiddags moeilijker in slaap dus ik denk dat ze smorgens te lang slaapt!

4 jaar geleden

Reactie op Annie Boo

Hm mijn zoontje van 11 maanden vandaag precies, slaapt nog 2 keer, soms 1,1 ...
Nee hoor zeker niet.. ik heb een tweeling van bijna 11 maanden en hier precies het zelfde verhaal.. bij de opvang slapen ze soms wel 5 uur ( wel in 2 keer hoor ) en thuis soms maar 1,5 op de dag.. maar meestal is het ritme tussen 6 en half 7 wakker ( dat vinden papa en mama wat vroeg maar we doen er niks aan haha ) van 9 tot 10.30 en van 13.30 tot 15.00 en dan tussen 18/19.00 uur weer naar bed.. het ene kind heeft nou eenmaal meer slaap nodig dan de ander.. ik zou me er zeker niet druk om maken.. alleen als je gaat merken dat je zoon in de nacht gebroken gaat slapen moet je misschien kijken of hij dan overdag beter wat minder kan slapen.. ik hoop je hier mee iets gerust te kunnen stellen

4 jaar geleden

Reactie op Annie Boo

Misschien te lang wakker en overprikkeld, mijn zoontje slaapt makkelijker a ...
Mijn dochtertje van 10.5 maand idd ook. Dr papa zegt altijd "nee ze was niet moe want ze wilde niet slapen" en dan kijkt ze mij smekend aan van mamaa ik wil naar bed 🙈 Dus idd leg ik dr gewoon elke 2.5 uur op bed en valt ze vanzelf brabbelend vrolijk in slaap.

4 jaar geleden

Hallo chl, mijn zoon zit nu ook precies 2 weken voor zijn verjaardag en nu zelfde verhaal, hoe gaat het nu bij jou?

4 jaar geleden

Reactie op Mamvantwee

Hallo chl, mijn zoon zit nu ook precies 2 weken voor zijn verjaardag en nu ...
Bij mij duurde het 3 dagen dat hij smiddags niet wilde slapen. Toen na 45 min wakker gemaakt in de ochtend en wilde hij wel weer slapen in de middag. Toen zh opname ivm operatie van 4 dagen en daar heel slecht geslapen overdag (veel te veel lawaai stemmen en licht). Eenmaal thuis gaat het weer goed en maak hem nu ook niet meer wakker. Vaak wordt hij zelf al na 45/55 min wakker. Soms 1u en 15 min

4 jaar geleden

Reactie op Loulou77

Onze dochter is vandaag 11 maanden. Tijdens haar ochtend slaapje maak ik ha ...
Hier begint hij 's morgens 1u meer te slapen van 10:30 tot 11:30 en 's namiddags dan rond 14:00 à 15:00 in bed. Te zien hoe moe hij is. Hij slaapt helaas in de namiddag niet altijd 2u, soms maar een uurtje en dan is hij jengelig naar de avond toe. Soms slaat hij 's morgens zijn dut over en slaapt hij in de namiddag minstens 2u maar dan is hij naar de avond toe vermoeider dan 2 (korte) dutjes, raar he!