35 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Annie Boo
Hm mijn zoontje van 11 maanden vandaag precies, slaapt nog 2 keer, soms 1,1 ...
Ik ben hem beginnen wakker maken 's morgens na 1,5u omdat hij in de namiddag maar een uurtje sliep. Maar jouw kleintje slaapt ook goed in de namiddag. Dus eigenlijk geen probleem lijkt mij. Hoeveel uur slaapt hij 's nachts? 😘 K&G kan altijd advies geven idd, ook telefonisch 😘
4 jaar geleden
Reactie op SDB30
Mijn dochtertje 11 maanden nu en heb me ook echt verdiept in het slapen omd ...
Hier ongeveer hetzelfde!!! Alleen worden nu de ochtendutjes lastiger
4 jaar geleden
Mijn dochter wordt over 2 weken 1 jaar en heeft inderdaad hetzelfde. Ook moeite met in slaap komen (altijd al gehad) omdat ze nog niet moe genoeg is. Dus ik ga denk ik binnenkort ook over naar 1 slaapje. Even per dag kijken hoe ze het doet, het zal nog wel een overgangsperiode zijn
4 jaar geleden
Ik heb ooit als tip gekregen het ochtend slaapje kindje niet later dan 10:00 uur in bed te leggen, liefst tussen 09:00 en 10:00. Werkt bij ons als een trein slaapt s middags dan van 13/13:30 tot 15:00.
Over 2 weken wel 1 dus vraag me ook af wanneer wij overgaan naar 1 slaapje. Maar daar is hij nu duidelijk nog niet aan toe. Hij houdt het anders echt de dag niet vol.
4 jaar geleden
Dit klinkt hetzelfde als mijn zoontje die over 9 dagen 1 wordt. Het verschilt een beetje per dag maar 2 slaapjes lijkt toch nog wel nodig al zijn ze soms korter. Het verschilt van 30 min tot 2 uur. Ik laat het hem zelf nog maar even aangeven wat hij wil en als hij niet wil slapen haal ik m er ook weer uit. Ik ga het liever niet forceren.
4 jaar geleden
Hallo mijn dochter is om het anderhalf of 2 uur wakker is dit een slaap regressie? Ze is van 31 oktober vandaag voor het eerst geprobeerd geen ochtenddutje wel een middagdutje en ze was snel in slaap te krijgen en haar slaap was ook diep! Gebeurd weinig helpp me lieve mama's of papa's
4 jaar geleden
Rond Levi's eerste jaar merkte ik dat hij ook genoeg had aan 1 slaapje, wel was hij savonds dan eerder moe.
Sinds dat wij drie weken terug vakantie hadden, heeft levi echt weer 2 slaapjes nodig. Op de opvang hebben ze dit gelukkig ook eindelijk door.
Vraag me wel af of hij niet teveel slaapt, want savonds slaapt hij ook de klok rond
4 jaar geleden
Hoi..ik denk dat hier ook de overgang komt van 2 naar 1 slaapje. Hij gaat 's avonds rond 20 uur naar bed maar de laatste paar dagen komt bij niet in slaap en ligt hij wakker en gaat hij pas rond half tien slapen...
Vandaag hem in de ochtend wakker gehouden (ging vanzelf) en de rond half 12 heeft hij boterham gegeten. Om kwart voor 12 lag hij in bed..om half 2 weer wakker. Dus denk dat hij dat niet gaat redden tot 20.00 uur...hoe doen jullie dat? Eerder naar bed of tussendoor nog slaapje? Ben bang als hij weer eerder naar bed gaat hij 's ochtends weer eerder wakker wordt...
3 jaar geleden
Reactie op mamavanSem23
Hoi..ik denk dat hier ook de overgang komt van 2 naar 1 slaapje. Hij gaat ' ...
Had dezelfde situatie waardoor hij vaak te moe naar bed ging savonds en slechtere nachten kreeg/ vroeger wakker werd. Nu weer terug naar 09:30 45 minuten slapen en rond 14:30 een uur slapen en dan 19:00/20:00 naar bed. Reageert hij beter op!
3 jaar geleden
Hoi allemaal! Ik heb een dochter van 13 maanden en we stoeien al een tijd met de slaapjes. Normaliter leggen we haar rond 09.45 op bed en rond 13.45. Ze sliep dan maar vaak kort. Ben soms blij als ze 2 x 45 minuten slaapt. Dat komt omdat mevrouw vaak in het ochtendslaapje poept en dan niet meer kan slapen. Terugleggen heeft dan geen zin meer ookal waren het maar 15 minuten slaap.
Je zou misschien zeggen, wacht even tot ze gepoept heeft, maar die van mij poept vaak 3 keer op een dag, dus die vlieger gaat niet op helaas.
Nu zit ze ook in een verlatingsangst fase en dat gepaard met die korte slaapjes vraag ik me af wat ik moet doen.
We hebben al wat geprobeerd, zoals eind vd middag nog even naar bed als ze weinig geslapen heeft, maar dan ligt ze alleen maar te keten.
Wat we wel doen als ze weinig geslapen heeft, is vroeg naar bed. Soms ligt ze 18.30 uur al omdat ze kapot is.
Ik heb een keer geprobeerd om haar 1 slaapje te laten doen, maar dan was ze na een half uur wakker en zette ze het op het huilen.
Herkent iemand dit en hoe ging dat bij jouw kindje?
3 jaar geleden
Mijn dochter wordt rond 6.15/6.45 wakker elke ochtend. Als ze niet naar opa/oma hoeft zorg ik dat we om 8.30 uitgebreid ontbeten hebben + de helft van dr fruit. Dan gaan we fietsen/wandelen/buiten/boodschappen doen tot 11.00 zodat ze wakker blijft. Tussen 11/12 uur eten we samen een boterham/pap en gaat ze voor max. 1,5 uur naar bed (langer slaapt ze niet). Dan weer boterham/fruit waar ze zin in heeft en spelen/naar buiten/boekjes lezen. Soms rond 15.30 nog een tussendoortje terwijl ze een filmpje kijkt of een mini dutje van 10 min. Tussen 17 en 17.30 avondeten en 18.00/18.30 naar bed. Ze valt dan om 😍. Het belangrijkste hier is in de ochtend bezig houden en zo laat mogelijk naar bed..
3 jaar geleden
Reactie op Tijntje
Ik heb ooit als tip gekregen het ochtend slaapje kindje niet later dan 10:0 ...
Same here! Om 7 uur wakker en om 10:00 uur een uurtje naar bed. Ook al lijkt ze helemaal niet moe, ze valt meteen in de slaap. Dan om 13:00/13:30 weer en dan slaapt ze meestal 1,5 uur. Om 19:00 uur weer naar bed.