5 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben onze dochter steeds een beetje langer wakker gehouden in de ochtend. En steeds een korter slaapje. Daarna om half 12 naar bed gegaan voor 1 dutje. En de eerste week a 2 weken om 18.00 uur al naar bed. Toen dit goed ging steeds het slaapje in de middag verlaten met 15 min. En zo ook het slaapje in de avond mee bewegen met 15 min. Nu gaat ze om half 1 naar bed in de middag en in de avond tussen 18.30 en 19.00 uur. Ligt er een beetje aan hoe laat de volgende morgen de wekker gaat. Ze zeggen wel dat als een kindje in de avond steeds later in slaap valt, ze dan wel overdag 'teveel' slapen

3 jaar geleden

Hoi, ik zit met het zelfde probleem. Mijn dochter had ook geen last van 2 dutjes, maar slapen werd steeds later. En ook wij hadden een lange ochtenddut en ee kortere middagdut. Dus we zijn sinds een week op 1 dut gegaan, en nog steeds slaapt ze tussen 20.15 en 20.30. Dus ik snap het ook niet meer. Haar dut is tussen 12u en 14.30. Verschilt elke dag een beetje.

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad. Onze dochter hebben we opgehouden de eerste paar dagen en gaat om half 1 tot max 2uur naar bed. Dan gaat ze savonds tussen 18.30 en 19.00 gelijk slapen en slaapt ze door. Anders was ze de nachten wakker en kon ze absoluut niet meer slapen en was ze klaar wakker

3 jaar geleden

Wij hebben onze zoon ook telkens in de voormiddag later naar bed gebracht en wakker gemaakt om 12:00 dus op den duur heb je geen voormiddagdut meer. In de namiddag slaapt hij nu van 13:15 tot 16:00 ongeveer en om 20:00 gaat hij naar bed. Soms is hij wel moe hoor in de ochtend en merk ik dat hij het niet lang zal trekken, dan bied ik zeker nog een ochtenddutje aan.

3 jaar geleden

Mijn zoontje,eet om half 12 een boterham. Hij gaat dan om 12 uur naar bed. En slaap dan tot 14:00 a 15:00 uur. En hij gaat dan om 19:00 weer naar bed