6 Reacties
3 jaar geleden
Bij lekker weer gaan wij vaak naar de speeltuin of kinderboerderij. Ik moet erbij zeggen, dit vindt ons meisje vaak maar 10 minuten leuk, dus is geen dagvullend programma hoor haha 😆 Thuis trekt ze graag verkleedkleren zoals princessenjurken aan en kleuren vindt ze super leuk. Muziek aan en "kinderdisco maken" doet het hier ook altijd goed.
Ik moet bekennen, het komt vaak op hetzelfde neer en ik laat ze ook veel zelf spelen. Het is niet zo dat ik haar de hele dag vermaak. Ik lees dus mooi even mee om inspiratie op te doen 😄
3 jaar geleden
Met blokken bouwen en omgooien, kleuren, verven, puzzelen, haar zelf laten spelen, liedjes zingen via YouTube en dan de gebaren nadoen, de tuin in of naar een speeltuin, boekje lezen, samen de was in de wasmachine doen, samen was ophangen zij geeft dan de knijpers aan. Na het eten veeg ik altijd even de kruimels op waarna zij nog even met het stoffer en blik in de weer gaat. En voor het avond eten mag ze altijd even op de telefoon filmpjes kijken via kinder YouTube.
3 jaar geleden
Onze dochter vindt zelf spelen ineens heel saai. Dus wij moeten ook aan de bak. Balletje trappen, verven, kleuren met babystiften, wandelen, speeltuin, helpen met stoffen, stofzuigen en kleding ophangen. Soms mag ze een paar afleveringen Bumba kijken. Ze vindt dingen benoemen ook heel leuk dus dan gaan we een boekje pakken of een hele kamer af en dingen noemen
3 jaar geleden
In de ochtend lekker naar buiten naar de speeltuin in de buurt of haar meenemen ff winkelen of naar een vriendin fruit eten met haar spelen dan een broodje en naar bed.
Smiddags met haar in de tuin en natuurlijk haar zelf laten spelen.
Ik werk 3 dagen dus ben 2 dagen vrij dus dat is prima. In het weekend gaan we lekker naar het bos of oppad.
We zingen veel liedjes
Lezen veel boekjes
En in struin pinterest af voor leuke activiteiten:)
3 jaar geleden
Ik lees ook graag mee, super herkenbaar. Heb een dochter die elke keer gestimuleerd moet worden met wat nieuws. Ze is er snel ‘klaar’ mee. Had bijv. Nieuwe puzzel gekocht, voor 2+. Paar keer gezien en ze doet het aantal keren zelf en dan is ze er klaar mee.
Zoals eerder beschreven laat ik haar ook ‘helpen’ met huishoudelijke taakjes. Het idee dat ze meehelpt vind ze leuk.