9 Reacties

4 jaar geleden

Kleine drinkt nog vaak in de nacht... en ook nog 2 oudere kinderen. Ik heb last van slaapgebrek doordat we altijd vroeg op moeten en op tijd op school, zwemles enz moeten zijn.. hoop dat hij iets langer slaapt tegen de tijd dat ik weer werken moet

4 jaar geleden

Bij ons is de kleine heel wisselend in slapen overdag, soms uren wakker of hele korte hazeslaapjes. Dit zorgt ervoor dat ik de ene dag veel kan doen en de andere dag uren met haar bezig ben! Wil graag dat ze uit zichzelf in slaap valt, het is mij tot op heden 1x gelukt. (Dus tips zijn meer dan welkom) Ervaringen met het CB, niet heel denderend of informatief. Geen klik met de jvk, dus dat is jammer. Voor de rest gaat het goed馃槉

4 jaar geleden

Reactie op Ayerlikz

Bij ons is de kleine heel wisselend in slapen overdag, soms uren wakker of ...
Mijn ervaring met mijn vorige kinderen is dat het ritme vanzelf komt, zolang je maar blijft proberen.... vooral niet onzeker worden van iedereen die het beter kan of weet Ik weet niet hoe oud je kindje nu is, maar het is nog veel gevraagd van je kleine denk ik

4 jaar geleden

Reactie op Angela-81

Mijn ervaring met mijn vorige kinderen is dat het ritme vanzelf komt, zolan ...
Ze is nu net 8 weken oud. Ik ben blij om te horen dat het vanzelf komt! Ik hoor van t CB dat een baby van deze leeftijd maar maximaal 75min wakker is voordat ze opnieuw in slaap valt. Soms is onze kleine echt uren wakker en kan ze niet in slaap vallen. Ik wieg haar dan, loop met haar, probeer van alles om haar in slaap te laten vallen. Dit is onze eerste, dus we zijn ook zoekende en je wordt er zeker onzeker door.

4 jaar geleden

Reactie op Ayerlikz

Ze is nu net 8 weken oud. Ik ben blij om te horen dat het vanzelf komt! Ik ...
Herkenbaar die onzekerheid. Maar volgens je gevoel. Dwingen lukt niet

4 jaar geleden

Reactie op Angela-81

Herkenbaar die onzekerheid. Maar volgens je gevoel. Dwingen lukt niet
Dank je wel voor je reactie en advies馃 Er wordt vaak geroepen na drie maanden dat het makkelijk wordt. Is dat ook jouw ervaring?

4 jaar geleden

Reactie op Ayerlikz

Dank je wel voor je reactie en advies馃 Er wordt vaak geroepen na drie maan ...
Je krijgt wat meer ervaring en wordt zekerder met op pad gaan enzo. maar door werken erbij moet je weer nieuw ritme vinden. Het is maar net wat je makkelijker vind. Elke fase heeft zn uitdagingen en elk kind is anders. Het wordt pas echt lastig als je je gek laat maken door anderen. De beste ouders hebben geen kinderen zeg ik altijd. Die weten precies hoe het moet, maar weten niet hoe het is.. Ik was bij mijn eerste ook onzeker. Intussen weet ik uit eigen ervaring, maar ook door kinderen om met heen dat ondanks de grote verschillen tussen karakter van de kids en opvoeding van ouders dat het met al die kids gewoon goed is gekomen volgens 馃槒馃榿. Dus mijn advies is: geniet, knuffel en volg je gevoel en eigen gezond verstand. Niet alles hoeft volgens het boekje. Je kind i s g een gemiddelde, maar gewoon zichzelf. Kies soms voor gemak als dat jullie als gezin gelukkig maakt en kies je strijd als je iets echt belangrijk vindt. Uiteindelijk worden ze allemaal groot. En ja... ook jouw kleine wordt ooit een puber die niet uit bed te krijgen is馃ぃ馃ぃ馃ぃ馃ぃ

4 jaar geleden

Reactie op Ayerlikz

Hier hadden wij ook last van. Nu op advies van het cb aan het inbakeren en ze slaapt nu super goed en veel haha

4 jaar geleden

Reactie op Ayerlikz

Hier precies hetzelfde. De 'oudste' is bijna 14 maanden en de jongste 4 maanden. Zijn allebei als baby heel veel wakker (geweest), maar vrolijk, dus lekker van genieten. De oudste slaapt nu nog wisselend, soms overdag 1 x soms 2x, soms 3 uur, soms 1.5 uur. Ik laat ze lekker slapen zoals zij het aangeven. Zo ook met de flessen, ze drinken/eten als ze het aangeven. Werk zelf in de kinderopvang, dus gewend om redelijk een vast ritme aan te houden. Maar dat past niet bij elk kind en/of in elk gezin. Beide kinderen zijn heel makkelijk, kunnen overal mee naar toe. En slapen 's nachts goed.