12 Reacties

4 jaar geleden

Hoihoi, je mag de fles ook verhogen zodat hij het fruithapje later krijgt. Die van ons krijg om 7 uur 240 fles en om 10.30 ze fruithap. Als die maar niet meer als een liter melk per dag krijgt is ons verteld, ik vroeg me alleen af? Hoe geef jij de boterham? In kleine stukjes of een groot stuk met korst of zonder korst?

4 jaar geleden

Ja, alleen heeft ie na 180+6 wel genoeg van zn fles, dus geen behoefte meer aan melk...ik geef in stukjes. Ging meteen goed. Korstjes verslikt hij soms iets in dus geef ik ook gewoon uit de hand zodat hij kan afsabbelen.

4 jaar geleden

Reactie op Manddyyy

Hoihoi, je mag de fles ook verhogen zodat hij het fruithapje later krijgt. ...
Oh heb de reactie als los bericht gestuurd...

4 jaar geleden

Mijn zoon is nu ook 7 maanden. Hij eet ook 2 boterhammen tussen de middag. Zonder korst in kleine stukjes en water. Je kan die fles tussen de middag ook vervangen door water of diksap. En dan in de ochtend broodje erbij. Ik denk niet dat je er over in moet zitten dat je te veel geeft. Als de behoefte er is dan is het blijkbaar nodig😉 de een eet nu eenmaal iets meer dan de ander.

4 jaar geleden

Ik doe zelf het volgende : als me zoontje half 7/7 uur wakker is krijgt hij half 8/8 uur een boterham en daarna een flesje voeding van 180cc. Dan gaat hij tussen half 9 en 9 uur naar bed toe, om half 12 fruithapje en dan om 2 uur een flesvoeding van 180cc. Om half 5/5uur groentehapje en dan rond half 7 weer een flesje van 180cc. Mijn zoontje is aankomende maandag 7 maanden En dan tussendoor soms nog iets lekkers geven, bijvoorbeeld maispops of liga met sinaasappelsap of rijstwafels minis voor babys 7 maandenm

4 jaar geleden

Reactie op Grayson

Ik doe zelf het volgende : als me zoontje half 7/7 uur wakker is krijgt hij ...
Klinkt ook als een fijn schema alleen zou ik persoonlijk het fruit graag in de ochtend willen houden en een broodje dan tussen de middag. Wanneer zijn de slaapjes bij jouw schema dan?

4 jaar geleden

Hallo je mag hem best wel brood aanbieden ik heb een zoon van 7 maanden en hij eet ook 2 boterhammetjes op de dag ik geef hem biiv 5 uir ochtend de fles van 200 drink hij soms leeg en soms weer niet en dan krijgt hij fruithap rond 08:30 rond 09:30 wilt die even slapen 30mim als die wakker is en hij begint met pipen dan geef k heb brood met wat er op🤗 dus tussen 10:30/11:00 daarachter aan wilt hij de fles dus rond 11:30/12:00 verschilt soms perdag daarna gaat die rond 12:30/13:00 slapen tot 14:30/15:00 dan krijgt hij van mij yoghurt of als die begint met huilen meestal is het dan 16:00 groenten hap daarna af en toe een maiskwaffel en dan wilt hij rond 18:00/18:30 fles van 220 daarna gaat die na bed mij gevoel eet hij dus weinig waardoor hij vaak wakker word ook in de avond en in de nacht dus luister gewoon na je gevoel als die meer nodig heeft gewoon aanbieden pap wilt de mijne ook niet maar k doe bij zijn flesje 1schepje extra bambix rijsenbloem bij enndat vind die lekker en dat houd hem ook wel een beeetje vol🤗🤗

4 jaar geleden

Wij vinden het fijn als er een ritme in zit die hij langere tijd kan behouden, dus 3 hoofdmaaltijden en 2 keer een tussendoortje. Dit is nu dus zijn ritme: 7.00: fles 180ml + boterham met korst 9.45: fruit 12.00: boterham met korst 14.30: fles 180ml 17.30: groente hap 19.00: papfles 240ml Hij deed eerst 3x korte slaapjes van 8.30 tot 9.15 13.00 tot 13.45 15.00 tot 15.45 Maar ondertussen zit hij op 2 slaapjes 10.00 tot 11.00 14.30 tot 15.30/16.00 Ik zou s'ochtends dus gewoon een boterham erbij geven, heel veel mensen geven s'ochtends een papfles en daar is een boterham een goeie vervanging van, dan schuift de fruithap waarschijnlijk dus naar wat later en kan je kijken of hij voor of na de fruithap wilt slapen! Succes🍀

4 jaar geleden

Reactie op Zoë-Leevano

Wij vinden het fijn als er een ritme in zit die hij langere tijd kan behoud ...
Hoi misschien moet ik dat ook maar doen in de ochtend een boterham geven want mij zoon wil om 5 uur ochtend zijn fles 200cc en drinkt 180/200cc af en toe als ik heb rond 8/8:30 brood geef en dan 10 uur de fruithap want hij slaapt soms half 10 tot 10/10:30 of voor het slapen fruithap of er na want dan kan die weer rond 12:00 brood daarna fles 200cc kan die lekker slapen en zit hij ook vol en als die daarna wakker word tussen 15:00/16:00 een fles van 150 cc dan rond17:00/17:30 groentenhap 19:00/20:00 fles alleen moet ik dan opschuiven met de tijden k wil zo graag dat mij kleine doorslaapt tot 7/7:30 ochtend enn dan fles en boterham eet alleen hij slaapt niet door maar k ga even proberen oook miss komt het dan wel goed dankjewel 😊

4 jaar geleden

Reactie op semos

Hoi misschien moet ik dat ook maar doen in de ochtend een boterham geven wa ...
Ik zou het eens proberen, ik vind het vooral fijn omdat je op deze manier een bepaald ritme kan behouden dus niet dat elke maand alles opschuift. Ons zoontje sliep ook heel slecht (werd tussen de 15 en 20 keer per nacht wakker) maar wilt als sinds dat hij 3 maanden is geen nachtvoedingen meer. Sinds hij meer vast voedsel is gaan eten, dus ook s'ochtends brood enz. is hij door gaan slapen. Wij letten al vanaf het begin er op dat alles wat we doen elke dag hetzelfde gebeurd en rond de zelfde tijden zodat het voorspelbaar voor hem is en ik merk dat hij dat heel erg fijn vind! En misschien nog een slaaptip, eerst deden we echt een pyjama en een slaapzak savonds aan en wij zijn op den duur gestopt met de pyjama en alleen een romper in een dun slaapzakje en toen werd hij nog maar ongeveer 5 keer per nacht wakker (10 tot 15 keer minder per nacht!) Ik weet niet of dit allemaal toeval was maar hij slaapt nu nog steeds door dus wij zijn er heel blij maar en het lijkt me zeker het proberen waard... wie niet waagt wie niet wint!

4 jaar geleden

Lieve mamace, lekker naar je kindje kijken! Als je denkt dat hij graag een extra boterhammetje zou lusten doe je dat toch lekker? Hij zal er echt niet aan dood gaan hoor en elk kind is nu eenmaal anders 😄 goed bezig!

4 jaar geleden

Reactie op JokeBleys

Lieve mamace, lekker naar je kindje kijken! Als je denkt dat hij graag een ...
Dankje voor je lieve reactie. Ga ik dat maar eens doen :-)