14 Reacties
4 jaar geleden
Hallo,
Ik maak ook alle hapjes zelf en al heel wat groenten uitgeprobeerd. Ik vindt het belangrijk dat mijn kleintje smaken los leert herkennen dus geef nu 1 soort per keer (ze is nu 6,5 maand) met 7 maanden wil ik aan de groenten aardappel, rijst of wat pasta toevoegen.
Groenten die ik heb geprobeerd zijn, sperziebonen, snijbonen, doperwtjes, wortel, pastinaak (vindt ze heel lekker), witlof (ook dat valt wonderbaarlijk genoeg in de smaak), broccoli, bloemkool en venkel. Ik kook de groenten 5-10 minutentit get zacht is, pureer het en vries een deel in. Van de kinderarts kreeg ik het advies om minimaal 3 dagen achtereen hetzelfde te geven. De darmpjes van die kleintjes moeten nog wennen aan vast voedsel. Die van mij zeker gelukkig gaat het nu erg goed.
4 jaar geleden
Ik maak ook zelf en vries het in blokjes in.. Zo kan je ook combineren. Bijvoorbeeld paar blokjes wortel en paar blokjes erwten eruit halen en mengen maar. Op www.smikkels.nl staan ook veel voorbeelden! Daar haal ik wel vaak inspiratie vandaan.
4 jaar geleden
Hier ook altijd wat in de vriezer voor als we iets eten wat hij niet kan eten. Verder eet hij lekker met de pot mee. Paar recepten die hier goed in de smaak vallen.
- pasta (mini sterretjes van de albertheijn) met een sausje van tomaat en paprika (tomaat eerst even ontvellen) met kleine blokjes courgette en wortel beetje oregano en eventueel geruld gehakt
- witlof appel en aardappel
- courgette aubergine in de blender met wat cremefresh en nog wat mini blokjes courgette en aubergine en rijst
- wortel doperwten aardappel en witvis
- pompoen met zoete aardappel
- Bruine bonen in tomatensaus met aardappel en kip
- mais wortel en linzen
Ik kijk vaak ook naar de potjes voeding in de winkel voor inspiratie
4 jaar geleden
Vorige week heb ik allerlei groenten gekookt en los ingevroren en ook wat gehakt, rijst en pasta. Niks meer gepureerd nu. Bij elk hapje pak ik een andere combi waarvan ik denk dat het lekker is en prak ik het een beetje en dat gaat super!
Ben begonnen met 1 soort per keer een aantal dagen om te wennen.
4 jaar geleden
Vandaag weer wat verse hapjes gemaakt voor voorraadje in vriezer:
Macaroni met tomaat courgette champignons en geruld gehakt
Rijst met courgette tomaat en kipfilet
Aardappel wortel met kip
Aardappel wortel kabeljauw.
Zo probeer ik vaker af te wisselen met nieuwe smaken en dit gaat echt goed. Onze meid is een lekkere smulpaap