34 Reacties

4 jaar geleden

Hoii een vraagje nu met deze warme dagenn wat dragen jullie kindjes s’’nachts/overdag met slapen. ??

4 jaar geleden

En hebben jullie raam open, op ventilatiestand of dicht?

4 jaar geleden

Hier heeft onze dochter een rompertje zonder mouw en zomer slaapzak van puckababy aan. De airco zet ik tot nu toe 's ochtends aan als we wakker worden, tot 's avonds als we gaan slapen. Dan is het rond de 21 graden, maar als het nog warmer gaat worden in de nacht, dan mogen we (in overleg met cb) de airco op laagste stand en niet in de luchtstroom aan laten. Hier is raam open geen optie ivm met de (tijger)muggen. Ze komen zelfs door zo'n horgordijn heen. En aangezien de slaapkamer net een zolderkamer is hebben we dit zo afgesproken

4 jaar geleden

Ik had haar vannacht eerst alleen in een luier in een zomerslaap gelegd. Kamer was 26 graden. Maar ze zweette toch een beetje. toen heb ik die slaapzak verruild voor een romper (ze sliep tijdens de wissel gewoon door!). Alleen die romper was prima.

4 jaar geleden

Vannacht ook alleen in zijn luier, in zomer slaapzak...en raam op een kiertje

4 jaar geleden

Op de kamer 30 graden en vanmiddag 32 graden... Luier + zomerslaapzak. Ze zweet nog heel erg.. Geprobeerd zonder slaapzak maar dan slaapt ze niet. Ik heb de ventilator op een afstand in de hal staan zodat ze toch een klein briesje krijgt maar er niet ziek van wordt ( hoop ik) boven is het in de nacht tussen de 28 en 30 graden. Iemand tips? vindt 't maar niks dat ze zo erg zweet...

4 jaar geleden

Alleen in haar luierbroekje. Geprobeerd een hydrofiele doek als dekentje over haar heen te leggen maar die schopt ze van zich af. Warmbloedig kind 🙈

4 jaar geleden

Alleen in een romper. Of romper met hydrofiele slaapzak.

4 jaar geleden

Reactie op 2deliefde

Op de kamer 30 graden en vanmiddag 32 graden... Luier + zomerslaapzak. Ze z ...
Misschien een hydrofiele slaapzak?

4 jaar geleden

Bij meer dan 25 graden leg ik hem al snel in zijn luier en met eventueel een dun lakentje. 's Avonds rompertje met korte mouwen en dun lakentje. Als het rond 20 graden is 's avonds, een romper, zomerslaapzak zonder mouwen en lakentje. Als het dan ferm zou afkoelen 's nachts heb ik een gebreid dekentje met lage TOG waarde. Desje heeft eerder te warm dan koud als ik aan zijn nekje voel, daarom. 😘😘😘

4 jaar geleden

Reactie op Sifra78

En hebben jullie raam open, op ventilatiestand of dicht?
Open als het echt te warm is en als het kan ventilatiestand. Heb nu een mobiele airco gekocht om, voor en na zijn dutjes, aan te zetten. 😘😘😘😘

4 jaar geleden

Ik hanteer zo'n overzicht. Vind ik persoonlijk wel handig. Wanneer ik twijfel kijk ik er weer naar 😊