28 Reacties
4 jaar geleden
Mijn zoontje is al bijna 5 maanden.
Gaat snel hooor
Ik geef flesvoeding en ben al gestart met oefenhapjes.
Hij vindt het heeeerlijk
Vooral fruit kan hij niet genoeg van krijgen.
Ik adviseer je wel om niet te lang te wachten met de oefenhapjes omdat ze later kieskeurig kunnen worden.
Als je er mee begint kunnen ze alvast wennen aan de smaken.
Mijn kleintje kan al zelf omrollen kan hem ook niet even alleen laten op de speelmat🤗
4 jaar geleden
Meestal zit er een tijdje tussen de eerste en de volgende keer draaien, dus maak je geen zorgen. Pas verder op met zo'n topic dat je er niet juist onzeker van wordt, het ene kindje is sneller dan het andere kindje. Verder ga ik er ook niet op in wat mijn zootje wel of niet kan. Hij is te vroeg geboren dus dat kan je al helemaal niet vergelijken. 🙂
4 jaar geleden
Zo leuk on van anderen te horen. Onze kleine meid is gister precies 4 maandjes. Ze krijgt ook alleen borstvoeding en zijn aan het overwegen hapjes te geven. Omdat ze zo afwisselend is met doordrinken en de stoelgang wachten wij het nog ff af.
Verder brabbeld ze eindeloos, houdt ervan bij ons op schoot te zitten en te sabbelen op alles...🤤
Buik liggen gaat steeds beter zonder te huilen, rollen doet ze maar niet al te vaak.
4 jaar geleden
Onze dochter is sinds voeige week 4maanden oud. We zijn twee keer wezen babyzwemmen en dat leek ze heel leuk te vinden.
We zijn donderdag met oefenhapjes begonnen en dat gaat tot nu toe heel goed. De gezichtjes die ze trekt zijn hilarisch.
Haar motoriek gaat goed, Ik denk dat ze binnenkort voor het eerst zal omrollen, ze moet nog even leren dat ze ook kracht moet zetten in haar bovenlijfje. Ze is tot nu toe wel redelijk stil en brabbelt vooral wanneer ze alleen speelt of wanneer ze ontevreden is.
Sinds kort vindt ze het niet leuk meer om in bedje gelegd te worden. Voorheen was het geen probleem om haar moe en wakker in bed te leggen, maar de laatste tijd kan ze vooral in de avond echt lang blijven jengelen, herkent iemand dit?
4 jaar geleden
Onze zoon is nu vier maand (Gisteren).
Wij geven flesvoeding en zijn al begonnen met oefen hapjes! Groot succes want hij vind het (tot nu toe) heerlijk! 🙃. Hij rolt al een tijdje van zijn buik weer terug op zijn rug! En sinds twee dagen als hij op zijn rug ligt draait hij naar zijn zij!
Snachts slaapt hij goed alleen om vier uur wil hij niet meer in zijn eigen bed! 😅😴. Overdag is slapen een drama hehe!
Maar, elk kindje is anders en ze doen het op hun eigen manier he! Vooral er van genieten! 🧡
4 jaar geleden
Hier gaat alles goed! De kleine meid groeit goed, ze is 18+5 weken. Ze is 63cm en 6775gr.
Ze slaapt vanaf 6 weken door en momenteel 10 tot 11 uur achter elkaar in de nacht. Overdag slaapt ze 2 keer anderhalf tot 2 uur.
Ze krijgt vanaf 1 januari volledige fles voeding (5x 180ml + 6 schepjes). We zijn gestart met oefen hapjes, maar dat is nog wat onwennig.
Verder kan ze ruim een half uur op haar buik liggen en omrollen kan ze nog niet. Ze wil wel heel graag staan en zitten met steun.
Ze brabbelt er op los en kan heerlijk schaterlachen.
Ze gaat elke maandag maar het KDV en ik werk al een maand weer heerlijk in de thuiszorg als verpleegkundige!
4 jaar geleden
Wat fijn om te horen! Oh nog de mijne kan ook soms zoveel brabbelen 😍😍 maar het meeste tich tegen de speeltjes ipv tegen ons 😅😅 en oefenhapjes ik wacht er nog mee want ze vertelde meestal je ziet wel wanneer je kindje er klaar voor is. Maar ik zie nog niks smakken of iets als wij eten. En zitten doen we ook nog niet en liggend ga ik haar toch loeilijk voeden 🙈 of hoe doen jullie dat?
4 jaar geleden
Hier is ons meisje bijna 5 maandjes.
Ze rolt alwel op de buikje maar nog niet terug. Ze groeit zo enorm snel.
Ze eet al savonds met de pot mee en sochtends fruit hapje. Ze vind het heerlijk en kan der niet snel genoeg gaan.
Verder kan ze al enorm veel lachen. Snachts slaapt ze tot nu toe niet zo erg goed meer. We hebben witte ruis aan en dat gaat nu goed. Wel komt ze elke nacht elk 2 uur. En wilt dan aan d eborst wat vervelend is natuurlijk.
Verder genieten we enorm❤️
4 jaar geleden
Reactie op Mariekevanwijk
Hier is ons meisje bijna 5 maandjes.
Ze rolt alwel op de buikje maar nog ni ...
Wat een schatje ! En ja dat ken ik de leuke nachten 🙈 mijn meid vraagt ook om de 2uur in de nacht en dag dus nu een weekje slaat ze bij ons in bed omdat het gewoon makkelijker is 😅😅
4 jaar geleden
Reactie op Tatjana_x
Wat fijn om te horen! Oh nog de mijne kan ook soms zoveel brabbelen 😍😍 ma ...
Nou, van het consultatie bureau kregen we het advies om te beginnen omdat hij onder het lijntje zit/groeit. Ik maak mij er niet zoveel zorgen over dus ben pas begonnen toen hij mee ging smaken als wij gingen eten! Ik zet hem in een wipstoel die in een zithouding kan! Doe nu 1x per dag een paar hapjes🧡
4 jaar geleden
Reactie op Tatjana_x
Wat een schatje ! En ja dat ken ik de leuke nachten 🙈 mijn meid vraagt oo ...
Ha! Herkenbaar, wij zeiden we laten hem niet in bed slapen! Maar uiteindelijk is slaap zo fijn. 😍 Wij leggen hem tussen in. Wel in een baby nestje! Vind het soms griezelig ben bang dat hij naar beneden kruipt!
4 jaar geleden
Reactie op Summerz
Ha! Herkenbaar, wij zeiden we laten hem niet in bed slapen! Maar uiteindeli ...
Ah bij ons zonder babynestje dan soms als ik wakker wordt of zei ligt ze helemaal tegen me aan 😅 nee als we nog een babynestje tussen ons moeten leggen zitten we helemaal krap 🤣
4 jaar geleden
Reactie op Tatjana_x
Ah bij ons zonder babynestje dan soms als ik wakker wordt of zei ligt ze he ...
Dat liggen wij nu ook! Op het randje en onze zoon ligt als een koning te slapen! 🤓.
Aah zo met borstvoeding zal dat wel anders zijn als met flesvoeding! Ach het zijn oefenhapjes, gewoon mee beginnen als je denkt dat ze er aan toe is!
Gaat slapen overdag goed?! Hier een is tussen elke voeding overdag een half uurtje of een uurtje! Moet hem dan wel in slaap wiegen! En is het eerst heel veel huilen. S’avonds kunnen we hem gewoon zo weg leggen in bed en valt hij zelf in slaap. 😒
4 jaar geleden
Reactie op Summerz
Dat liggen wij nu ook! Op het randje en onze zoon ligt als een koning te sl ...
Haha typisch 😅😅
En ja dat kan 🤷♀️ maar ja heb ook nog niet dat gevoel dat ze het al graag zou willen 🙈
We worden wakker rond 9u dan rond 12u30 doen we een dutje van 2-3u dan rond 18u ook halvuurtje en om 21u gaan we terug naar bed maar dan zitten we soms nog een halfuur te brabbelen. Wel alleen met haar schaapjes boven haar 😅 of soms valt ze direct inslaap maar meestal tegen 21u30 zit ze ook in dromenland 😃 maar dutjes tussen de voedingen gebeurt niet meer enkel soms aan de borst een 10min en dan is het weer goed 😊
4 jaar geleden
Marcus is laatst voor het ziek met koorts geweest waardoor hij nog steeds ontregeld is. Voorheen sliep hij prima door maar nu komt hij 2x per nacht.
Het lukte mij helaas niet met borstvoeding. Na 5 moeten stoppen want de kleine groeide niet goed. Die groeiachterstand heeft hij ruimschoots goedgemaakt.
Zitten, grijpen en alles in zijn mondje stoppen is zijn grootste hobby's van dit moment.
Stiekem denken we dat er een 1ste tandje aan zit te komen.☺️