63 Reacties
3 jaar geleden
Goed wassen in een badje, dan na het afdrogen babyolie en maizena om het droog te maken. Was hier een dag later al een sruk beter
3 jaar geleden
Heel herkenbaar! Hier een paar weken terug ook, tot bloedens toe. Zo zielig!! Bij mijn dochter had ik 2 weken van alles geprobeerd. Zinkzalf met talkpoeder, sudocreme enz. Uiteindelijk baby billen zalf van Dr Leenarts gekocht, toen was het binnen 2 dagen weg. Aangezien je dat al gebruikt heb ik dus helaas niet de gouden tip voor je. Ik gebruikte ook pampers pure, maar omdat deze zo nat zijn ben ik overgestapt op de pampers sensitive billendoekjes. Misschien was het de combinatie van de doekjes en de zalf, maar dat durf ik niet te zeggen. Ieder huidje is ook weer anders.
Sterkte ermee in ieder geval, heel sneu he!!
Alleen een tip, let op met sudocreme! Dit smeert de huid dicht, waardoor de huid niet meer kan ademen.
3 jaar geleden
Als het door is, werkt hier talkpoeder of maïzena. Je kunt zo de billetjes dan het beste zo droog mogelijk houden. En voor het slapen gaan, doe ik er altijd wat "extra" talkpoeder op. Smeren werkt meestal averechts als de billetjes door zijn. En goed na het poetsen aan de lucht laten drogen
3 jaar geleden
Reactie op Djamie
Sudocreme is de beste die er is👍🏻
Sudocreme zitten helaas heel veel overbodige ingrediënten in
3 jaar geleden
Reactie op JT2019
Ik deed hele dikke laag sudocreme en daar over dikke laag zinkolie van dr s ...
De zinkolie kan ik nog wel eens proberen
3 jaar geleden
Dikke laag sudocreme, waterdoekjes van de kruidvat en elke luier schoonmaken/deppen met waterdoekjes en een nieuwe dikke laag erop. Hier 3e kies en het helpt binnen een dag. Dat zijn mij en de kleine de overbodige ingrediënten wel waard
3 jaar geleden
Reactie op xXx_Iris_xXx
Goed wassen in een badje, dan na het afdrogen babyolie en maizena om het dr ...
Maïzena heb ik nog nooit geprobeerd, goede
3 jaar geleden
Reactie op bartvanas
Als sudocreme niet werkt, even langs de huisarts. Er kan een schimmel bij z ...
Schimmel heeft ze er de vorige keer al bij gehad. Nu gekukkig nog niet.
3 jaar geleden
Reactie op Nicolleke
Heel herkenbaar! Hier een paar weken terug ook, tot bloedens toe. Zo zielig ...
Ja heel zielig! Dr. Leenart is inderdaad super.
Van Sudocreme ben ik geen fan. Bij de opvang gebruiken ze het ook.
3 jaar geleden
Reactie op SweetPanda
Als het door is, werkt hier talkpoeder of maïzena. Je kunt zo de billetjes ...
Thanks Maïzena en talkpoeder heb ik nog niet geprobeerd
3 jaar geleden
Wat sneu! Je doet het al heel goed. Je zou nog wat Babyolie zonder parfum kunnen gebruiken als het lastig is de billetjes schoon te krijgen, zo voorkom je dat je hard moet wrijven. Dan eerst zorgen dat de billetjes goed droog zijn en als het mogelijk is een tijdje zonder broekje later drogen, dan dan creme van d'r leenart erop. Meestal is dit voldoende en gaat het snel beter. Indien het niet goed hersteld en er sprake is van scherp begrensde roodheid met een schilferkraag aan de randen wijst dit op een bijkomende schimmelinfectie. Deze kan je zelf behandelen met miconazolcreme 1 a 2 weken. Dit is gewoon bij de drogist te koop. Hopelijk gaat het snel beter met de kleine meid, succes!
3 jaar geleden
Ik weet niet of dit helpt, onze dochter heeft het nog niet zo erg gehad. Wij gebruiken thuis alleen wasbare billendoekjes met wat water en onderweg Pampers sensitive doekjes. Advies van ons cb is om en om vaseline en sudocreme te smeren zodat het niet te droog en niet te vet wordt.
3 jaar geleden
Reactie op Geheb
Wat sneu! Je doet het al heel goed. Je zou nog wat Babyolie zonder parfum k ...
Ja heel naar. Voordeel van de lockdown even geen opvang en er bovenop blijven zitten helpt gelukkig al iets. Voor de is een schimmelinfectie nog voorkomen, goede tip dat de de miconazolcreme bij de drogist verkrijgbaar is. Thanks
VRIEND
3 jaar geleden
Wat ik doe is voordat meneer moet poepen er een flinke laag vaseline op smeren, zo komt de ontlasting niet op zijn huidje en kan ik het ook makkelijk weghalen, nadien doe ik er bepanthen op, werkt hier zo perfect! Tot op heden nog geen open billetjes gehad!
Hoop dat je kleine er snel vanaf is!!