63 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Djamie

Sudocreme is de beste die er is👍🏻
Eens gewoon ruim opsmeren

3 jaar geleden

Reactie op Kim 1985

Wat ik doe is voordat meneer moet poepen er een flinke laag vaseline op sme ...
Klopt dit werkt bij ons ook echt goed en is zoveel makkelijker schoonmaken

3 jaar geleden

Herkenbaar en zo zielig voor die kleintjes... heb ook van alles geprobeerd. Bij ons meisje werkt Zwitszal zink zalf.. alle andere merken werd het niet minder...

3 jaar geleden

Ik weet van mijn zus dat zij langs de HA is gegaan. Voorgeschreven ZOK ZALF het potje zag er zo uit. Zij gaf nog aan dat het een wondermiddel is.

3 jaar geleden

Weleda billenbalsem!

3 jaar geleden

Critic Barrier van Conveen. Alleen online te bestellen. Tip vanuit het ziekenhuis. Werkt hier heel erg goed.

3 jaar geleden

Even gebruik van luiers minderen, naakt laten lopen. En meteen luiers verschonen na plasje, en goed droogmaken.

3 jaar geleden

Ik gebruik Weleda calendula billenbalsum, werkt als een trein hier! Sudocreme hielp helaas niet maar die van Weleda dus wel, smeert makkelijk en ruikt ook nog eens lekker.

3 jaar geleden

Billen zalf van dr leenarts werkt hier top.

3 jaar geleden

Reactie op Oktober-Mama

Critic Barrier van Conveen. Alleen online te bestellen. Tip vanuit het ziek ...
Thanks deze kende ik nog niet

3 jaar geleden

Deze van de apotheek. Is het enige wat bij ons echt helpt als het te erg wordt.

3 jaar geleden

Zink olie

3 jaar geleden

Billenzalf van Dr.Leenarts !!! Echt de beste koop ooit (te koop bij Etos)

3 jaar geleden

Bephanten en dan de beschermende variant is hier een wondermiddel 😃

3 jaar geleden

Heb tot nu toe alleen de billetjes echt open gehad even na de 14 maanden prik dacht dat er misschien een verband was iemand anders toevallig ook die dit herkend?? (Dacht miss zure ontlasting door inenting ofzo) De Bepanthen was toen ook nog eens even verdwenen🙈 Mr. had deze verstopt ..😆 eerst maar weer nieuwe gekocht, eenmaal weer in huis meteen weer resultaat na een paar dagen smeren 👍

3 jaar geleden

Wij gebruiken naast een zalfje (genoeg tips daarover al) als het echt erg is wat heilwol. Dat is een beetje vettige wol waar je wat van over de rode plek legt voordat de luier dicht gaat. Zo blijft het luchtig en gaat het snel over. En lekker blote billen tijd, dan trekt het ook snel weg. En we gebruiken wasbare luiers, dat is ook minder irriterend voor de billen (en ze woeden sneller zindelijk!)

3 jaar geleden

Bephanten of een goede zinkzalf helpt ook goed bij zwemmerseczeem (= eigenlijk een schimmel en geen eczeem maar noemt men in de volksmond wel zo) scheelt weer een tube micanozol crème of hormoon crème. Als het goed is moet het dan ook helpen bij een schimmel infectie elders op het lijfje. Mocht dit nou NIET het geval zijn dan raad ik je een goede probiotica aan speciaal voor de baby, je hebt ze in verschillende merken (even voor jezelf bekijken welke je zelf het beste toe lijkt ) Ik heb zelf een variant gebruikt die ik tijdens de borstvoeding kon gebruiken en op deze manier de kleine wat extra goede probiotica mee kon geven in een vroeg stadium ivm keizersnede (er zijn aanwijzingen dat een keizersnede voor een minder goede opstart van de darmflora kan zorgen)

3 jaar geleden

Reactie op Djabulani

Wij gebruiken naast een zalfje (genoeg tips daarover al) als het echt erg i ...
Thankss ga heilwol eens opzoeken, die heb ik nog niet gehoord. Laat haar nu al veel in de blote billen lopen. Zie dat ze poept meteen verschonen en nog is alles vuurrood het hoeft haar huidje maar te raken. De meest absorberende luiers werken nu het beste. 3 tandjes zijn er bijna door dan zijn we weer even ok😅

3 jaar geleden

Wat vervelend hè, die uitslag?! Onze zoon had dit laatst ook. Tot bloedens toe zelfs. Op advies van cb naar de ha gegaan (want zij schrokken ook van de uitslag) de huisarts schreef mij micronazol en zinkzalf voor. Dit moest ik in gelijke delen mengen en dan smeren. Binnen 10 dagen zou het over moeten zijn.. helaas duurde het veel te lang en onze zoon bleef maar pijn hebben. Toen ben ik vóór ieder slaapje met een mega dikke laag vaseline gaan smeren (zodat de ontlasting niet kon aanbijten enz) na slaapje verschonen, vaseline eraf en gewoon recept van de dokter gesmeerd en toen kwam de verbetering! Nog een tip, wassen in badedas, de classic variant! Succes!

3 jaar geleden

Zinkzalf van de apotheek, die werkt nog net beter dan sudocreme. Hiermee kwam mijn zoontje van de kapotte billen af, duurde zo’n 2 dagen.