8 Reacties
2 jaar geleden
Hoi! Ik herken dit bij onze dochter. Wij hebben het potje een periode lang altijd in de woonkamer gezet als we daar waren en haar er soms op gezet, hier stond ze wel open voor ondanks dat ze niet wilde plassen en dit ook niet deed. Dit heeft echt wel een tijdje geduurd. Afgelopen zomer hebben wij haar ook veel zonder kleding en luier laten lopen, maar ik snap dat dat nu misschien wat lastiger is. We hebben haar er toen met regelmaat op gezet. Bijvoorbeeld vlak na (binnen een half uur) na wat drinken en in de ochtend als ze uit bed kwam. We hebben uiteindelijk ook gebruik gemaakt van een zindelijkheidsbox waarin ook tips staan om het aan te moedigen. Toen ze er eenmaal wel klaar voor was ging het ook erg snel. Ze vond het vooral erg spannend en we merkten dat zodra eenmaal de eerste keer was gelukt het daarna makkelijker ging. Haar belonen met stickers, erg enthousiast zijn en soms een klein cadeautje heeft veel geholpen.
2 jaar geleden
Wij hebben gebruik gemaakt van de zindelijkheidsbox. Echt een super fijn hulpmiddel. We hebben het ietsje aangepast op wat wij bij onze dochter vinden passen. Binnen een week was zij zindelijk (met hier en daar een ongelukje daargelaten). Misschien inderdaad slim om even te wachten tot hij gewend is aan zijn kleine broertje. Veel kindjes krijgen een terugval als er grote veranderingen zijn, maar ieder kindje is natuurlijk anders😊
Succes!!
2 jaar geleden
Bij onze dochter hielp het heel erg om veel bij iets grotere kindjes te zijn/spelen die wel op potjes en wc plassen; op de kinderopvang maar ook kinderen van vrienden en haar nichtjes. Verder heeft ze ook wel echt een voorkeur voor potjes dan de wc. Het gaat al een poos heel goed, maar de wc vindt ze soms nog steeds niet leuk/spannend. En eerdergenoemd enthousiasme/vieren als het goed gaat en samen mooie onderbroeken kopen hielp ook een beetje. Maar wij hebben het ook een paar keer even laten liggen omdat ze het gewoon niet wilde.
2 jaar geleden
Ik heb zelf een kaart gemaakt en elk plasje beloond met een sticker. Zo’n zindelijkheidsbox vind ik persoonlijk zonde van het geld. Een kaart is zo gemaakt en een sticker zo geplakt. Een diploma ook.
Ik zette haar geregeld op het potje voor de tv. En ook altijd op vaste tijden als voor het eten, na het eten, als ze uit bed was etc. En ze kreeg gewoon geen luier meer aan.
Ze kreeg wel zo’n oefenbroekje aan.
In het begin wilde ze niet maar ze had een enorme hekel aan ongelukjes dus ze ging vanzelf. Het was 2 dagen doorzetten naar toen was ze ook echt zindelijk overdag en ze heeft geen ongelukjes meer gehad.
2 jaar geleden
Reactie op skiwi
Ik heb zelf een kaart gemaakt en elk plasje beloond met een sticker. Zo’n z ...
Ik denk dat ik het potje ook maar moet verplaatsen zodat hij er wel op wil zitten voor de tv. Vaak is hij lekker aan spelen en zegt hij ook “nee ik wil niet naar de wc”…Was ze niet erg afgeleid door tv dat ze nog niks deed? Of dan gewoon vaker erop zitten dat er in begin bij toeval iets komt? Werken die oefenbroekjes goed? Van t weekend eerst boxer aangedaan met daarover zijn luier, gaf er niks om
en speelde gewoon lekker verder met poep en plas erin 🙈
Knap van je dochter dat t na 2 dagen als lukte!
2 jaar geleden
Reactie op mamavanSem23
Ik denk dat ik het potje ook maar moet verplaatsen zodat hij er wel op wil ...
Ik zette haar gewoon vaak voor de tv op de pot in de hoop op een plasje haha. Op tv zette ik steeds filmpjes over zindelijk worden.
En onze dochter zei dus ook steeds dat ze niet wilde. Terwijl ze het op het kdv gewoon bleek te kunnen. Zodra ze het trucje met de beloningssticker door krijgen was ik bij beide een heel eind.
De oefenbroekjes werken voor kleine ongelukjes. Niet voor een volledige plas. Maar wel erg fijn als ze het net niet kunnen redden of er even niet aan denken.
En ik vind het ook een fijne gedachte als ze op de bank gaat zitten bijvoorbeeld haha.
Ja was ook wel knap. Het was echt twee dagen er de volle energie tegenaan gooien bij mij. Echt veel dweilen en het zag er de eerste dag ook niet naar uit dat ze zindelijk wilde worden. Dus het was wel even doorzetten.
Je zou ook kunnen wachten op zijn broertje omdat veel kinderen dan terugvallen in de zindelijkheid. En als het dan iets rustiger is bij jullie het dan steeds zeggen hoe groot hij al is enzo. Dat hij als grote broer kan laten zien dat hij al op het potje kan
2 jaar geleden
Reactie op skiwi
Ik zette haar gewoon vaak voor de tv op de pot in de hoop op een plasje hah ...
Hij zit nu ook voor de tv op het potje...en blijft al beter zitten en gaat zonder gezeur erop 😉🙈 Hoelang liet je ze zitten op 't potje?