8 Reacties

één jaar geleden

Om heel eerlijk te zijn maling hebben aan die andere ouders. Ik kies hier helemaal nu ik zwanger ben ervoor waar ik wel of geen strijd van maak.

één jaar geleden

Ja precies zo denk ik ook maar ben wel benieuwd van meningen van anderen

één jaar geleden

Bij ons is de regel: sommige dingen zijn geen discussie.

één jaar geleden

Reactie op Proud mother of 3

Bij ons is de regel: sommige dingen zijn geen discussie.
Ja daar denk ik ook zo over. Sommige dingen (zoals een jas aandoen buiten als het koud is) zijn niet voor discussie vatbaar. Dus driftbui of niet, die jas gaat aan en blijft aan tot we thuis zijn en binnen zijn.

één jaar geleden

Denk vooral goed na. Nu is het een driftbui voor "maar een jas". En daar geef je nu aan toe. Maar later komen daar alleen maar andere driftbuien bij (alleen maar frietjes en cola willen, niet willen gaan slapen, enkel in jullie bed slapen, niet naar school toe willen). Wat ga je dan doen?

één jaar geleden

Dat zien we dan wel weer is nu niet aan de orde iedereen voed zijn /haar kind op een manier wat zij denken wat goed is dat is ook het juiste en dat respecteer ik

één jaar geleden

Ik merk dat je steeds meer kunt uitleggen op deze leeftijd. Ik zou haar vertellen dat de jas aangaat, anders wordt ze ziek. En kan ze bijv niet meer naar peuterspeelzaal of ergens anders heen. Dat ze boos mag zijn, maar naar mama moet luisteren. Ik merk dat bepaalde ‘strijden’ dan redelijk snel over gaan of minder terug komen.

één jaar geleden

Mijn zoontje loopt vaak zonder jas, maar hij heeft het dan ook echt warm. Ik stel mezelf altijd wel voor mocht ik zelf gaan hardlopen in een winterjas, dan zou ik het ook uit willen doen. Dus nee, hier geen strijd om een jas.