30 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op emiero
Herken dit heel erg, is denk ook gedeeltelijk een cultuurverschil tussen on ...
Wat je zegt inderdaad cultuur verschil is echt het grootstee gedeelde de probleeem ook ons mannen zijn gevoelloos😃🤗 geen respect echt mjaa we kunnen nu niks anders doen. Ik hoop dat het goed komt dankjewel voor opluchting
3 jaar geleden
Reactie op Sunshine
Zo naar.. ik wou dat ik de gouden tip had want dan had ik hem met je gedeel ...
Ik heb liever dat hij overdag maar niet gaat slapen en jengeld dan in de nacht heb echt nachtrust nodig want overdag als die slaapt ook max 1,5 uur 1 dutje dan slaap k ook wel maar soms moet k ook huishoudelijke taken doen waarvan k niet elke keer kan slapen maar wanneer het kan slaap ik zowiezoo want de nachten zijn gewoon een hel voor mij😰
3 jaar geleden
Reactie op Summerz
Goh bijzonder om te lezen dat bijna overal een vast ritueel uit eindelijk o ...
Jaa dat doe ik ook wel gewoon bijna nergens na toe en als
K ga op tijd weer na huis zodat hij lekker kan slapen in zijn eigen bed op tijd. Opzich hebben we wel regelmaat ook middag ben k lekker thuis zodat hij zijn dutje ook lekker kan doen als k na buiten ga doe k dat of voor zijn middagdutje of daarna even zoals boodschappen ofzo dus dat gaan prima zo. Maar de nachten zijn gewoon een hel en k snap niet wat er aan de hand is misschien ligt het wel aan mij dat ik anadacht geef en bezig ben om hem aan slaap te krijgen maar dat hij dan niet slaapt ik weet het gewoon niet meer voel me er telkens meer onzekker van terwel het ook een paar x goed is gegaan snap ik het gewoon niet meer hij heeft al zijn tandjes al ddie gekomen zijn dus tandjes zijn het niet meer wat ik elke x dus dacht
3 jaar geleden
Reactie op bartvanas
Hallo!
Hier hebben we ook een aantal nachten ellende gehad met niet willen ...
Ik zal dat proberen alleen als ik papa even kan vastbinden zal het wel makkelijker gaan want hij rent als eerst de kamer binnen wat heel erg vervelend is waarvan ik kwaad word en jaa dat voelt me kind natuuurlijk ook dus dubbel werk voor mij. Ik ben zo druk in me hoofd waarom mij kind niet slaapt is er misschien wat aan de hand overdag gaat het wel prima maar wat je zegt k moet hem alleen laten slapen maar hij wilt alleen maar met mij slapen papa wilt die niet mee slapen wel om mee te spelen vooral in de nacht ook. Papa heeft 2,3 x geprobeerd om mij te helpen maar het lukt niet want hij heeft het eerder niet zo aangepakt dus mijn kind is er aan gewend dus het zal me meer tijd en engerie kosten om hem zelf te laten slapen ook maar die engerie heb ik niett meer ben helemaal uitgeput 😴 wil gewoon 1 nachjes goed doorlsapen maar dat lukt gewoon niet. Maar erg bedankt voor je idee k ga het maar proberen
3 jaar geleden
Reactie op Summerz
Oef! Zo herkenbaar! Nu gaat het goed en slaapt hij van 18:30/19:00 tot 06:0 ...
Dankjewel voor je bericht hioop dat mijn zoon ook van die tijden tot ochtens slaapt oke snacht een x wkkr even is echt geen probleem maar wakker blijven maakt het zo vermoeiend. Die ritme heb ik ook hij sliep hiervoor ook tussen ons in bed nu slaap ik naast zijn bed op een matrass maar dan nog is meneertje niet te vreden wilt persee datik hem in slaap wip oke dat doe k dan ook leg ik hem weer op bed ga k weg word die weer gauw wakker hij valt ook moeilijk in slaap terwel hij slaapheeft probeert hij gewoon wakker te blijven hij gaat gewoon een strijd met mij aan wat erg vermoeiend is ik heb gewoon geen tijd meer voor me zelf omdat ik de hele avond de nacht bezig met ben hem overdag soms ook en soms gaat die wel slapen datis meestal als k niks te doen heb overdag als ik paar dingentjes wilt opruimen of effe zelf wil douche gaat meneer ook slecht slapen overdag gewoon iritant is het op een gegeven moment 1x oke 2 x oke 3x oke maar dit is elke dag het zelfde al 16 maanden ongeveer zelfde dan raakt je geduld ook op ben je moe uitgeput denk je laat hem gewoon maar gaan hij zoekt hetmaar uit maar neee dan gilt hij meer en meeer aan me hoofd voor de rest overdah is het echt een schatjee hoe druk hij ook is en soms wel vervelend doet maar dat hoort er allemaal bij maar die nacht is gewoon een hel ik wil gewoon de nacht nietmeer in gaan als k weet datik toch niet ga slapen. Ppff maar wel een opluchting van je datje me niet laat voelen dat ik de enige ben🤗 dankje
3 jaar geleden
Reactie op Karinnxx
Klinkt als een moeilijke situatie als jullie niet op een lijn zitten met de ...
Ja overdag slaapt hij wel ongeveer 1,5 uur als k bij hem lig soms wel 2,5 uur maar hij valt overdag ook heel moeilijkk in slaap maar het lukt me nog wel maar snachts is het helemaal een drama
3 jaar geleden
Reactie op Oktobermama19
Hallo Semos, wat ontzettend naar om te lezen hoe het jou als moeder op bree ...
Dankje voor je reactie erg opluchting als ik dit zo lees heb het nu al misschien 2 a 3 x gelezen 🤗 en zekkker wat je zegt ik voel me gewoon machteloos ik ben zelf ook een thuisblijf moeder en ben ook altijd met hem het is zekker pittig en het word maar erger en erger soms denk ik had ik toch maar een baan ging k maar werken en dat mij kindje gewoon na de opvang zou gaan misschien zou die dan wel zelf in slaapvallen en misschien wel de nachten doorslapen. Ik heb de tip geprobeerd al laten huilen en weer even bij hem zijn maar dat helpt bij ons totaal niet dus heb ook met ggd overgehad dat huisarts zegt laten huilen omdat hun weer vinden dat hij het nodig heeft oke prima geprobeerd maar als mij kind er nog meer frustratie van word dan hou ik er mee op mijn moedergevoel ik wil niey dat die zo gaat huilen dat raakt mij enorm dus doe k alles voor hem maar hij werkt niet mee hij dnekt k krijg toch wat ik wil mama komt toch of papa komt dat weet hij heel goed. Maar ik denk dat ik gewoon een slaap coach moet inschakkelen k doe het misschien slecht voor mij kind terwel ik het goed bedoel als ik soms frustratie heb ga k gewoon weg bij hem en ga k huilen omday ik zo vol zit en dan is papa wel gelijk bij hem maar toch wilt die mij k blijf dan ook even weg om tot rust te komen paar min en dan knuffel ik hem weer en zeg k gaan we weer slapen en soms werkt het en soms niet hij wilt zijn bed gewoon niet is het angs of is het dat hij is gewent ik heb het gevoel dat hij het eng vind om gesloten te slapen terwel hij op het matrasje naast zijn bed wel prima slaapt wel natuurlijk weer in de nacht wakker worden maar zodra hij in zijn eigen bed ligt word die gelijk wakker. Want ik ben soms ook wel uren bezig met wiegen waarvan hij weer snel wkkr word maar heb ook een tijdje niet gewiegd over zijn bolletje geaait wat de ggd ook zei maar toen was het precies het zelfde verhaal werd die weer snel wakker dus k weet het gewoon niet meer ben zo moee en het is niet alleen bezig zijn met hem maar ook huishoudelijke dingen ook mij man die mij wel eens stress veoorzaakt ik heb meerdere problemen eigelijk maar erg bedanktt dit app is zo geweldigg je krijgt teminste een opluchting 🥲
3 jaar geleden
Reactie op semos
Dankje voor je reactie erg opluchting als ik dit zo lees heb het nu al miss ...
Hey Semos. Als ik dit zo lees raakt het mij dat jij er zo doorheen zit. Ik herken het een en ander wel. Je voelt je gewoon niet begrepen. Ook door huisarts en GGD. Jammer dat ze jouw verhaal niet serieus nemen en je maar weg sturen met een simpel advies.
Waarschijnlijk is jouw zoontje nu veel gewend dat jullie snel voor hem klaar staan en totaal afhankelijk van jullie voelt en niet bij jullie is weg te slaan.
Misschien helpt een slaap coach die jullie als beide ouders tips kan geven wat betreft slapen. Het is niet goed voor jou als moeder hiermee door te blijven lopen en jullie kindje al helemaal niet.
Ik heb die dagen ook gekend van weglopen en zelf even te ontladen door te huilen. Je bent dan zo gefrustreerd dat je het even niet meer weet. Je doet zo je best en dat je maar weinig credits krijgt voor wat jij allemaal doet. Ik doe ook veel in huishouding, eigenlijk alles. Mijn man helpt in het weekend en s'avonds als de kleine op bed ligt.
Maar als jouw kleine man niet tot nauwelijks alleen gelaten kan worden omdat hij niet slaapt, wanneer moet je wat dan doen? Mijn zoontje is nu 15 maanden en hij liep met 13 maanden. Je kunt hem niet alleen laten dus ook hij is bij overal altijd. Hij slaapt overdag 1 tot 2u. Slaapt jouw zoon wel overdag? Of is het dan precies zelfde verhaal?
Ik wou dat ik je kon helpen. Ik kan alleen luisterend oor bieden. En blijf je uiten hier. Misschien voel jij je helemaal alleen hierin, maar weet dat er vele ouders ook dealen met slaap gedrag van hun kind. En voor ieder kind werkt het anders.
Meid ik hoop zo dat je eruit komt en dat wellicht een slaapcoach jou goede tips kan geven. Voor nu geef ik jou een dikke knuffel. Ik ken je dan wel niet, maar moeders onder elkaar moeten elkaar steunen. ❤️
3 jaar geleden
Reactie op SDB30
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Als je contact wil kan je me altij ...
Oow echt dan begrijp jij mij zkkr heel goed 😌 aagh ik ben supper blij dat er iemand is met het zelfde probleem (natuurlijk niet blij in de zin van ons kinderen die zo doen maar in de zin van dat ik niet de enige ben)jaa ik heb echt hulp nodig weet niet meer hoe k het moet aanpakken want het heeft ook kwa eten te maken zij ggd wat die op een dag eet allemaal en de avond eten enzo heeft wel allemaal te maken met het slapen zover ik het heb begrijpen maar denk toch anders er over. Natuurlijk wil ik dat wel wil wel meer kletsen hierover hoe is het overgegaan wat heb je allemaal gedaan of helemaal niets?? Ben echt benieuwd naar je verhaal