16 Reacties

2 jaar geleden

Jup hier ook! Ik zal wel een loedermoeder zijn..🤣🙈 maar wij laten dr dan even schreeuwen. Dan is het paar min en gaat ze liggen. Ene keer wat langer dan andere keer. Als wij steeds bij dr blijven en dr willen troosten ect, dan slaapt ze om 22.00 uur nog niet.

2 jaar geleden

De voorbije maanden was het ook ineens schreeuwen en huilen. Hier moest de deur ineens open en moest ik beneden liedjes zingen. Het was wat zoeken, maar uiteindelijk kon hij duidelijk maken wat hij wou. Nu is het schreeuwen voorbij, maar weigert hij zowel de slaapzak als zijn deken. 🤷‍♀️Dus als iemand daar tips voor heeft… Heb de slaapzak al achterstevoren aangedaan en het deken dwars gelegd en onder de matras gepind. Mijn Houdini kruipt overal uit. 🥴

2 jaar geleden

Hier precies het zelfde met mijn zoontje van 2 jaar en 4 maanden. Het is weken goed gegaan en in eens is het drama met naar bed gaan. We brengen ons zoontje samen naar bed als mijn vriend weg loopt om naar beneden te gaan is er niks aan de hand, maar als mama zegt welterusten dan gaat het lucht alarm af 😅 echt erg het is zo een knuffel kont! Ik kan goed merken dat de tijd steeds korter word dat het lucht alarm af gaat. Succes !!

2 jaar geleden

Dankje wel voor de reacties Meneertje heeft het tot 21.00 vol gehouden echt m'n hart breekt 😥 heel hard schreeuwen en krijsen mama mama mama Toch laten liggen en hij slaapt nu 🙏

2 jaar geleden

Reactie op Laurasam

Dankje wel voor de reacties Meneertje heeft het tot 21.00 vol gehouden e ...
Gaat echt door merg en been hè. Hopelijk droomt hij zoet en moet je er niet meer uit vannacht. Hier is hij nog steeds aan het vechten met het deken, maar wel vrolijk aan het praten. 🤣

2 jaar geleden

Hier is het na 1,5 à 2 weken eindelijk weer rustig. Ik denk dat het een sprongetje, nou ja zeg maar sprong, is geweest

2 jaar geleden

Reactie op Laurasam

Dankje wel voor de reacties Meneertje heeft het tot 21.00 vol gehouden e ...
Het breekt inderdaad je hart😖 maar het wordt met de dag minder 🙏

2 jaar geleden

Als ik jullie toch niet had ! Die kleine van ons gelijk doorslapen en nooit problemen gehad heel rustig en relaxed en dan zo intens verdrietig was even slikken Echt fijn als je hier dan even je ei kwijt kan en tips kan vragen 🙏

2 jaar geleden

Misschien is het slecht maar het voelt goed voor mij en mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden, maar ik ga elke avond naast hem in zn bedje liggen, verhaaltje voorlezen en daarna gaan we samen 'slapen' tot hij slaapt en ik zachtjes de kamer uit ga.. geen drama op die manier en een lekker vrolijk ventje die zelf naar boven gaat als ik zeg dat het bedtijd is..

2 jaar geleden

Reactie op Nadras

Misschien is het slecht maar het voelt goed voor mij en mijn zoontje van 2 ...
Dat is zeker een goeie tip ligt die kleine al in een peuter bedje want ik hoor ook in de wandelgangen dat hij toe is aan een peuterbed ?

2 jaar geleden

Ja dat was zn verjaardagskado. Peuterkamer ipv babykamer 😁 gevolg is wel dat hij vaak 's nachts naast ons bed staat maar dan kruipt hij lekker tussen ons in en slaapt weer verder. Zo komen we aan ons nachtrust toe en we genieten ervan want voor je het weet word je zn kamer uit geschopt omdat hij privacy wilt 😅 Als ik naast hem lig slaapt hij 9 vd 10 keer binnen een kwartier dus hebben we nog een lekker avondje zonder stress en buikpijn van een krijsend kind.. Ik snap dat sommigen volgens de regels willen opvoeden, maar je moet ook genieten van je kleintje ookal gaat dat tegen de regels in.

2 jaar geleden

Reactie op Nadras

Ja dat was zn verjaardagskado. Peuterkamer ipv babykamer 😁 gevolg is wel d ...
Wat zijn dan de regels? Ik doe het eigenlijk ook zo, ik laat hem nooit overstuur slapen. Dat betekent wel dat hij vaak pas rond half 9/9 gaat slapen, maar dan heb ik gewoon een relaxte avond en hij slaapt wanneer hij er aan toe is. Mijn zoontje is 2 jaar en 3,5 maanden. Sinds een paar weken merk ik dat hij meer probeert te rekken, tot ik duidelijk een grens stel en dan is het eigenlijk ook altijd meteen klaar. Veel sterkte allemaal!

2 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde probleem met onze dochter. Dat is als sneeuw voor de zon verdwenen van zodra we het “gaan slapen” zijn beginnen aankondigen. Meestal iets in de trant van “Als Bumba gedaan is, gaan we slapen.” De eerste keer nog een tweetal keer gezegd tijdens Bumba en toen het gedaan was meteen de tv uitgezet. “Zo, Bumba is gedaan. Nu gaan we slapen.” Ok, zei ze. Ik viel bijna van m’n stoel. Zeker na de ongelooflijke strijd die het altijd was om haar boven te krijgen de voorbije weken. Dit doen we nu ondertussen al een week of drie en het werkt nog altijd. Misschien hebben jullie er iets aan?

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad. Is echt verschrikkelijk, kon zelf zo mee huilen. Bij ons hielp een nachtlampje. We hebben er eentje met een gele kleur gehaald. Sindsdien slaapt hij veel beter.

2 jaar geleden

Lieve allemaal Inmiddels hebben wij ook onze uitvinding gevonden !!!! 🙏 een nachtlampje met een zacht rood kleurtje ivm het aanmaken van de melatonine en meneertje slaapt als een roos . Hij wil tijdens het aankondigen van het slaap ritueel zelf zn lampje aanzetten Dus mama is weer gelukkig ❤

2 jaar geleden

Ja dit is slaapregressie agv zeer snelle taalontwikkeling en is hier ook herkenbaar als roepen en jengelen/ schreeuwen. Op internet diverse tips hoe hiermee om te gaan. En schijnt een fase te zijn van 2 tot 4 weken. Wij doen ook een rood nachtlampje aan. En blijven liefdevol troosten..kort en dan laten huilen/ roepen. En na een een uur elke keer terug de kamer in laten we hem huilen en roepen. Want hij zit dan in een soort mantra en blijven troosten heeft ook geen zin. Is meestal rond 23 uur dat het begint. Langste dat we ermee aan het klooien waren was 3 uur achter elkaar. Even door deze zure appel heen.