18 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook het zelfde gehad. Alleen ons voordeel (wat soms ook wel een nadeel is) is dat onze dochter nog bij ons op de kamer slaapt. Dus als ze dan wakker werd was het terug in slaap wiegen en dan terug in der eigen bedje. En tot nu toe gaat dat goed. Okee ja we hebben ook weleens dat het minder gaat en dus de hele nacht bij ons ligt, maar dat is dan meestal omdat ze niet lkkr in der velletje zit.

3 jaar geleden

Als eerst je bent niet de enige wees niet bang want zo dacht ik ook altijd ben ik de enige met alles maar nee er is haas niets veel te doen ik denkt dat het een sprongetje is want hoeveel maanden is je zoontje.?? Mijn zoon ongeveer het zelfde verhaal hij is nu 16 maanden en word nog heel vaak huilend wakker snachts in zijn eigen bed. Als hij met mij in het zelfde bed slaapt valt dat echt mee. hij voelt dat ik bij hem ben waardoor hij lekkerder slaapt. Ik neem hem niet in mijn eigen bed want maanden terug wou hij niet in zijn kamer en bed slapen nu slaapt hij gelukkig wel in zijn kamer en ook wel in zijn bed alleen na paar x wkkr worden snachts neem ik hem bij mij ik slaapt dan in zijn kamer op een matras. Tuurlijk wil ik dit ook voorkomen maar ze kunnen nu dromen zien en wat je zegt verlatingsangst kan het zijn. Ik merk het aan mijn zoontje want hij houd mij vinger stevig vast en als hij zijn ogen dicht doet kijkt hij nog paar x of k er nog ben of niet dan valt hij wel in slaap maar de oogjes zijn op een xtje open. 🙃 Ik ben al paar weken bezig maar denk echt dat het een sprongetje is en hoop dat het snel voorbij gaat. Want heel vaak wkkr worden in de nacht beinvloed ook jou nacht rust en je word er zo moe van teminste ik heel erg😰 want hij gilt huilt terwel k probeer te troosten/ knuffelen maar helpt niet wilt hij liever ook niet en 9 van de 10 huilt hij gwn terwel er niets aan de hand is en dan word hij wkkr de oogjes gaan dan open en voordat hij weer in slaap valt raak je gefrustreerd en als hij datvoelt duurt het nog langer voor dat hij in slaapvalt terwel jij half al in slaapvalt ppfff maar erg succ6 hoop dat het snel voorbij gaat. Oww als jou zoontje bij jou in bed goed slaapt en als jij aan je nachtrust komt dan moet je je moedergevoel luisteren en hem lekker bij je in bed leggen. En geloof me het komt allemaal wel met de tijd goed👍🏻😉

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties, mijn zoontje is 16 maanden en sliep echt als de beste, nooit geen problemen gehad.. (dus ik mag ook zeker niet klagen) en nu echt uit het niets zo'n paniek als ik hem weg leg. Ga bijna denken dat er iets anders aan de hand is. Maar ja zoals ik al zei bij mij valt ie gelijk in slaap, geeft me eerst 100 kusjes om mij een soort van te bedanken haha en dan gaat meneer prins heerlijk slapen. Maar hoe leer je dit straks weer af? Ik ben nu zwanger van de 2e dus heb echt mijn rust nodig en straks moet hij ook gewoon in zijn eigen bed...

3 jaar geleden

Hier ook, ons kindje Des van 16 maanden wordt vaak huilend wakker in de nacht, alsof hij in paniek is. Bij ons slaapt hij ook nog op de kamer, wel in zijn eigen bed wegens verbouwingen in ons huis. We hebben maar 1 slaapkamer hehe. Dat maakt het zoals Sweetpanda zegt gemakkelijker, maar ik vrees de dag dat hij naar zijn eigen kamer gaat. Overdag slaapt hij wel goed, 's nachts nu standaard om 5:30 wakker, altijd en onrustig in de nacht, soms tot 3x wakkerschieten. Ik troost hem van in zijn bedje en desnoods uithalen en wiegen en terugleggen. 😘

3 jaar geleden

Reactie op AuroraDesdemona

Hier ook, ons kindje Des van 16 maanden wordt vaak huilend wakker in de nac ...
Ja inderdaad hier ook alsof hij in paniek is. Zou het een idee zijn denk je om een matras op zijn kamer te leggen en daar even te gaan liggen? Zodat meneer gewoon in zijn eigen bed en kamer blijft? Ik zit nu nog steeds te tobben.. heb hem al 3x slapend weg gelegd en meneer merkt het gelijk als ik de deur uit loop. En inmiddels is het nu 02.00u. Respect voor al die ouders hoor met dit drama😂 ik heb 15.5 maand geluk gehad en hoop dat geluk snel weer te vinden 🙈

3 jaar geleden

Mijn dochter wordt nu ook schreeuwend wakker sinds paar nachten. Zij was ook een schone slaapster altijd. Onze oplossing is dat mijn man in haar kamer bivakkeert zodra ze wakker wordt 🤷 hopelijk is het snel voorbij. Ik ben nu zwanger met de tweede en deze situatie heeft me (waarschijnlijk door hormonen) echt onrustig gevoel. En wakker worden door schreeuwend kindje is ook niet leuk.. nou meiden als iemand en goeie oplossing heeft laat me het aub weten. :)

3 jaar geleden

Reactie op PandorQa

Mijn dochter wordt nu ook schreeuwend wakker sinds paar nachten. Zij was oo ...
Wij hebben afgelopen nacht een matras op de grond gelegd en mijn man heeft mijn zoontje in bed gelegd. En is er even bij gaan zitten. Was al een groot verschil. Ons zoontje is echt een mama's kindje en moet altijd bij mij zijn. Normaal gesproken leg ik hem ook altijd op bed en meneer weet.... Huilen en mama komt toch wel. Nu heeft ie echt goed geslapen is wel 2x wakker geworden, mijn man ging er even 2 tellen naartoe en hij ging gelijk weer rustig liggen. Ik heb ook eindelijk weer een goede nachtrust gehad na 2 weken pff. En vooral nu we zwanger zijn idd.. breekt echt op

3 jaar geleden

Reactie op Mamavn1boy

Wij hebben afgelopen nacht een matras op de grond gelegd en mijn man heeft ...
Ah jij ook zwanger :) wanneer ben je uitgerekend ? Ik begin november.

3 jaar geleden

Best herkenbaar, alhoewel ik heel korte periode heb gehad dat ons zoontje zelf goed sliep in zijn bedje. Afgelopen paar weken valt het me op dat hij standaard wakker wordt ‘s nachts om bij ons in bed te mogen. Dit is al maanden het geval dat die bij ons slaapt, maar het ging een tijdje beter. Heeft hij een eigen kamer? Ik heb geen golden tips, maar ik ga de onze eindelijk op eigen kamer zetten, kijken of dat gaat helpen. Desnoods ‘logeert’ een van ons op zijn kamertje totdat die went.

3 jaar geleden

Reactie op PandorQa

Ah jij ook zwanger :) wanneer ben je uitgerekend ? Ik begin november.
Sorry lees het nu pas! Ik ben begin oktober uitgerekend 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Aalic

Best herkenbaar, alhoewel ik heel korte periode heb gehad dat ons zoontje z ...
Ja hij heeft altijd in zijn eigen bed in zijn eigen kamer geslapen. Nooit problemen gehad daarom vind ik deze omslag zo vreemd. En in de middag slaapt hij wel gewoon alleen in zijn eigen bedje zonder problemen. Licht laten we al aan op de overloop en een nachtlampje dus dat kan het ook niet zijn.. 🙄

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Mamavn1boy

Ja hij heeft altijd in zijn eigen bed in zijn eigen kamer geslapen. Nooit p ...
Lastig hè.. ik snap je. Onze dochter sliep ook altijd goed, nog wel in eigen bed nu maar daar heb ik ook hard aan moeten werken de laatste weken en ze slaapt geen nacht meer door zonder huilen 😔 het zal wel een (langeee) fase zijn 🧐

3 jaar geleden

Reactie op Marthe-03

Lastig hè.. ik snap je. Onze dochter sliep ook altijd goed, nog wel in eige ...
Ben er ook bang voor haha. Wat heb jij gedaan om je dochter weer in eigen bed te laten slapen?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Mamavn1boy

Ben er ook bang voor haha. Wat heb jij gedaan om je dochter weer in eigen b ...
Ernaast gelegen met mijn eigen matras en dat afgebouwd door toch maar weer weg te gaan als ze erg moest huilen. Praten vanaf de overloop, praten vanaf mijn eigen slaapkamer.. zo wat. Ik hoop dat je er iets mee kunt 🙂 het is hier wel minder heftig maar nog steeds wel wat aanwezig. De slaapcoach die ik sprak liet weten dat dit een hele heftige fase is vanwege de piek van verlatingsangst 🥲

3 jaar geleden

Reactie op Marthe-03

Ernaast gelegen met mijn eigen matras en dat afgebouwd door toch maar weer ...
Ja dat doen wij nu ook idd.. thanks voor de tips! Ja het is echt een drama momenteel haha. Maar 'fijn' om te lezen dat iedereen het herkend..

3 jaar geleden

Herken het helemaal, het altijd goed slapen en zelf in slaap vallen in eigen bedje en nu gigantisch krijsen in de nacht.. Ik heb helaas geen tips voor, het duurt bij ons nu al een aantal weken en kan alleen maar zeggen dat ik begrijp hoe je je voelt. Ben zelf ook 31 weken zwanger van de tweede en vind het zo echt enorm zwaar.

3 jaar geleden

Reactie op MLTB

Herken het helemaal, het altijd goed slapen en zelf in slaap vallen in eige ...
Ja erg bijzonder omdat hij altijd gewoon binnen 2 minuten zelf in slaap viel. En het rare is.. in de middag gaat het goed. Gaat ie gewoon net als normaal gelijk slapen.. oh wow jij bent al bijna op het einde van je zwangerschap! Succes😍

3 jaar geleden

Reactie op Mamavn1boy

Ja erg bijzonder omdat hij altijd gewoon binnen 2 minuten zelf in slaap vie ...
Dankjewel! Ja, hier precies net zo. In de middag is het gewoon wegleggen en slaapt ze gelijk voor meestal zo'n 2,5 uur. Echt lastig hè..