Volgende week gaan wij een weekend weg met onze 2 kinderen van 3 maanden en 2 jaar. Onze dochter is eergisteren 2 geworden en is gek op zwemmen.
In de zomer hebben we vooral thuis in de achtertuin gezwommen en hier droeg zij gewone zwembandjes. Ze kon hier in het water ook gewoon staan en lopen en wij waren er continu bij.
Nu vraag ik mij af, of dat op deze leeftijd ook veilig genoeg is in een groot zwembad? Uiteraard zijn mijn man en ik er continu bij, maar ik ben een beetje zoekende in wat handig is. Zou ze ook een zwemvest moeten dragen of is dat wat overdreven en volstaan alleen bandjes? Hebben jullie tips? Mede door corona heb ik nog weinig zwem ervaring met de kids en vooral in het begin ging ik naar het babyzwemmen. Ons meisje is er wel een die graag alles "zelf doet". Natuurlijk zijn we bij haar, maar ik zoek wel iets waarbij ze toch wat vrijheid kan ervaren in het zwembad. De laatste keer dat we op vakantie waren was het zwembad gesloten vanwege corona. Dus.. wie helpt me uit de brand 😊
Ooh heel herkenbaar. Heb ook dochter die is bijna 2 en wil alles zelf en alleen in het zwembad. Ik vind de puddle jumper fijn. Aangezien onze dochter absoluut geen bandjes wilden zetten het hele zwembad op stelten. Met de puddle jumper geen problemen.
Wat een leuk ding ook!! Kunnen ze daarmee veilig zelf rond banjeren door het water? Blijven ze daarmee drijven? (Uiteraard, met paps en mams in haar directe omgeving)
Wij hebben ook een puddle jumper voor onze zoon van 2. Gaat super! Zelfs in het diepe bad blijft hij goed drijven met zijn hoofd boven water. Uiteraard blijven wij er altijd dichtbij.
Hier ook een puddle jumper.
Is officieel pas vanaf 15 kilo en dat haalde mijn zoon nog niet, maar ik kwam erachter dat er niet echt alternatieven zijn. Maar hij paste wel en je blijft er toch bij.