8 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter van 15 maanden heeft ongeveer hetzelfde. Ze gaat 's avonds rond 19.00/19.30 uur naar bed en wordt dan 's ochtends op zijn vroegst om 10.30 uur wakker maar ook wel eens pas om 11.30 uur. En dan slaapt ze nog eens gemiddeld van 13.00 uur tot 15.30 uur.
Nu school weer is begonnen moet ik haar 's ochtends wel wakker maken rond 7.45 uur. Maar ze slaapt nu alweer van 10.00 tot nu.. en het duurt denk ik ook nog wel even voor ze weer wakker is.
Ik denk dat het een fase is. Heb het bij de oudste ook gehad en ben toen met hem naar de kinderarts geweest en die zei: meestal komen ouders met dat het kind niet wil slapen. Zolang ze tussendoor alert zijn, lekker spelen, goede luiers hebben is er niets om je zorgen over te maken en hebben ze de slaap gewoon heel hard nodig. Ze zitten dan vast in een groeispurt.
2 jaar geleden
Ik heb weleens dat m'n dochter uitslaapt tot half 9 (ligt er 1900 uur in), maar nooit langer. Dat klinkt toch wel erg lang! Ik denk dat het niet gek is je kind toch wakker te maken om een normaal ritme te leren, met s ochtends evt nog een slaapje en s middags en daartussen eet en drinkmomenten. En als je kindje moe is om half 7, waarom leg je haar dan niet al op bed? Tussen 1830 en 1900 uur schijnt hele normale bedtijd te zijn. Misschien wordt ze dan ietsje eerder wakker?
Ik ben geen expert hoor, dus roep natuurlijk ook maar wat馃槈 Ik zou het niet heel gek vinden als je dit bespreekt bij de huisarts, en misschien nog beter: bij het consultatiebureau. Die mensen weten vast raad! Succes!
2 jaar geleden
Reactie op Pink27
Hoe lang heb je dit al?
Kan het zijn dat ze iets onder de leden heeft? Of ...
Nu een kleine 1.5 week ongeveer en recent geen vaccinatie gehad.
Normaal heeft ze echt een goed ritme:
Tussen 7 8 wakker sochtends en dan pas 12.00 12.30 uur weer een slaapje ongeveer 2 2.5 uur.
En dan savonds tussen 7 en 8 weer naar bedje.
Maar nu sinds 1.5 week is ze meer aan het slapen dan wakker 馃槄
2 jaar geleden
Reactie op MGinger
Mijn dochter van 15 maanden heeft ongeveer hetzelfde. Ze gaat 's avonds ron ...
Fijn om te horen dat ook jij er mee bekend bent.
Ik had ook wel beetje het idee dat ze weer in een groeispurt zit maar wellicht ook ergens last van heeft.
Ik kijk het nog even aan en anders ga ik toch ook even een bezoekje brengen aan het cb voor alle zekerheid.