11 Reacties
2 jaar geleden
Helpt het niet om iets op een vorkje te prikken en dit aan hem te geven?
Mijn dochter vind het heerlijk om zo te eten en ze geeft het vorkje elke keer terug voor het volgende hapje.
Plus alles netjes uit elkaar halen op het bord zodat ze kan aangeven welke ze wel lekker vind en welke minder.
Of een stuk kippenbout met het bot aan hem geven dan leren ze dat eten leuk en lekker is
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Als ik ze brood geef dan sabbelen ze erop en slikken het af. Geef ik een cracker is het zelfde verhaal. Geef ik stukjes in het avondeten is het gewoon af slikken en niet kauwen. Sinds kort komt er een (pre)logopodie om te kijken waarom hun niet kauwen en hoe we het ze kunnen leren. Met veel oefenen zou het wel lukken zei ze. Ze is al 4x geweest en zie nog geen verbetering eigenlijk. Wij gaven voorheen alles helemaal als soep zeg maar zo zacht en geen stukjes erin. En nu geef ik ze met wat stukjes is het gewoon af slikken. Maar we blijven oefenen zoals de (pre)logopodie zegt en hopelijk komt het wel goed.
2 jaar geleden
Reactie op wahidaa
Heel herkenbaar. Als ik ze brood geef dan sabbelen ze erop en slikken het a ...
O wat goed dat een pre-logopedist daar ook naar kan kijken. En blijkbaar heeft die vertrouwen, dus het komt vast goed. Misschien krijgen ze het ‘ineens’ door?! Ik hoop het!
2 jaar geleden
Reactie op Latife-24
Helpt het niet om iets op een vorkje te prikken en dit aan hem te geven?
Mi ...
Vorkjes hebben we nog niet geprobeerd omdat stukjes op een lepel of gewoon los, of inderdaad hele kippenbouten ook niet werken. Maar we zullen het eens proberen.
Tot nu toe kijkt hij ernaar met een blik van ‘denk je echt dat ik hier iets mee ga doen?!?’
Lepel zelf aanpakken, puree opeten en lepel teruggeven doet hij wel!
2 jaar geleden
Reactie op Es96
Hier herkenning, geen tips helaas.. mijn dochter at een poosje eten met ech ...
Het is in ieder geval fijn om te lezen dat we niet de enige zijn ;)
Maar vlees pakt hij ook niet hoor. Echt alleen brood en cracker gerelateerde dingen. Die knabbelt hij dan ook netjes op
2 jaar geleden
Reactie op Dezeke
Ik volg want hier hetzelfde probleem 😅 hier eet ze wel vlees van het bord ...
Zou het aan de Noordse goden liggen?! Ons mannetje heet Torr ;)
2 jaar geleden
Reactie op Mamalou-38
O wat goed dat een pre-logopedist daar ook naar kan kijken. En blijkbaar he ...
Misschien kun je ook een pre-logopodie voor je kindje vragen bij het CB. Alle behandelingen zijn gratis tot 18 jaar werd mij verteld. Dus ik laat haar komen tot ze het echt kunnen ook al duurt dat een jaar.
2 jaar geleden
Volgens mij komt dat eten allemaal wel. Belangrijkste is dat je samen eet (als ze jou met een vork/ lepel zien eten dan komt er vanzelf een dag dat ze dat ook willen doen). Die van ons eet sinds 9 maanden met de pot mee omdat hij de potjes resoluut afwees 😅 we leggen hem sindsdien elke dag een vork bij zijn bord en hij at eerder supergoed (alles met zijn handen dus hij zat er helemaal onder en zijn oudere zus ging ook ineens alleen nog maar met haar handen eten haha wat een zooi), een poosje daarna at hij weinig tot niks en alleen maar wijzen en jammeren aan tafel en momenteel eet hij sinds een week of 2 ineens met zijn vork 🤷🏼♀️ gelukkig zijn zus ook weer. Ze doen wat jij doet en als ze geen honger hebben laten ze het net goed staan. Volgens mij kun je er het beste niet te ingewikkeld over doen, wel wat gewoontes inbouwen (samen aan tafel, allemaal een bord met bestek, glaasje drinken erbij, etc) en ze lekker zelf laten klooien met eten. Maar dat is van de zijlijn makkelijk roepen, laat ik dat er nog even aan toevoegen 😉