21 Reacties

5 jaar geleden

Dat hebben wij ook maar wij bieden gewoon aan wat we maken Onze mees is bijna 12 weken en krijgt 4x 210 met 7 schepjes en dat is dan vaaak rond de 230. Hij drinkt het lekker maak je niet te druk Er om zou ik zeggen😊😚

5 jaar geleden

Reactie op JessicaVanRoemburg

Dat hebben wij ook maar wij bieden gewoon aan wat we maken Onze mees is bi ...
4 x 210 met 7 schepjes geef je je zoontje.. heb ik even een vraagje hoeveel tijd laat je tussen de voedingen dan? Je schema zeg maar .. sorry voor mijn nieuwsgierigheid maar vroeg me het af

5 jaar geleden

Reactie op JessicaVanRoemburg

Dat hebben wij ook maar wij bieden gewoon aan wat we maken Onze mees is bi ...
Oh wij gaven precies dit ook (zoontje is ook 12 weken nu, flinke knul van 6,5kg), maar cb zei dat we niet zulke grote flessen mochten geven. 5e fles lukt niet met z’n slaapjes dus nu geven we 4 flessen van 6 schepjes (minder dan wat hij voor zijn gewicht zou moeten dus)... Wat zegt jouw cb hierover?

5 jaar geleden

Dit hebben wij ook, mijn zoontje woog met 8 weken 6,2 kg, hij is vandaag 10 weken. Ook de dr brown flessen 180+6. Heb het nog gecheckt bij CB en die vonden dit goed. Slaapt sinds dat ik dit ben gaan doen snachts goed door

5 jaar geleden

Reactie op Britt2706

4 x 210 met 7 schepjes geef je je zoontje.. heb ik even een vraagje hoeveel ...
Nu vaak 10.00 14.00 18.00 en dan wil die hem om 21.00 en wilt hij naar bed 😊

5 jaar geleden

Reactie op Anouk_12

Oh wij gaven precies dit ook (zoontje is ook 12 weken nu, flinke knul van 6 ...
Ik overleg niet meer met het cb. Hun kijken naar een lijntje en niet naar het kind. Mees heeft niet genoeg aan minder en blijft dan huilen na de fles ookal geef ik de speen. Ik heb gekeken wat op de verpakking van de voeding staat en daar staat dat het kan en mag. Ik volg mijn moedergevoel hierin. Onze mees is ook een flinke man van 6,5 kilo maar joh hij geeft zelf aan wat hij nodig heeft. 😊

5 jaar geleden

Enige waar je wel op moet letten is niet boven 1000cc per dag. Verder gewoon kijken naar wat je kindje wil.

5 jaar geleden

Ik heb dit ook, we gieten het nu maar wat terug naar ongeveer 190-200, aangezien onze jongen 5 flessen per dag krijgt en we anders boven de 1000ml uitkomen.

5 jaar geleden

Reactie op NS16

Dit hebben wij ook, mijn zoontje woog met 8 weken 6,2 kg, hij is vandaag 10 ...
Hier ongeveer hetzelfde. Volgende week afspraak bij cb, ben benieuwd!

5 jaar geleden

Dus het klopt dat 180 + 6 schepjes meer als 200 voeding word of ligt dit aan mijn fles? Want op verpakking van flesvoeding staat wel 200ml dat je daar op moet uitkomen..

5 jaar geleden

Reactie op Britt2706

Dus het klopt dat 180 + 6 schepjes meer als 200 voeding word of ligt dit aa ...
Wij hebben precies hetzelfde, ook die flessen 😋

5 jaar geleden

Reactie op Bloem43

Enige waar je wel op moet letten is niet boven 1000cc per dag. Verder gewoo ...
Ik schrok weer even. We zijn al 4x boven een liter uitgekomen. Af en toe zit er een hongerige dag tussen. Dit advies schijnt alweer achterhaald te zijn al standaard advies. Leeftijd, lengte en gewicht sprelt een rol. Mijn dame weegt ook al 6kg, kan haar moeilijk laten huilen van honger. Gemiddeld zitten we op 850 a 900 per dag verdeeld over meerdere kleine flessen (gemiddeld 120, meer wil niet ivm reflux)

5 jaar geleden

Mijn dochter (12 weken) kreeg 5x 180+6 ... Maar ze drinkt alles zonder moeite... Dit is nu een week zo, maar mss moet ik terug naar 150 en dan voor de nacht 180.. Anders krijgt ze heel veel Ze slaapt nog niet echt door, daarom zaten we ook op 5 flessen Hoeveel uur laten jullie ertussen dan? Mijn schema is 5 uur 9 uur 13 uur 17 uur 21 uur Sinds vorige week slaapt ze dus tot 5,sinds we 180 geven, daarvoor tot 1 a 2 in de nacht

5 jaar geleden

Reactie op Britt2706

Dus het klopt dat 180 + 6 schepjes meer als 200 voeding word of ligt dit aa ...
Dat klopt dat is niet alleen in de Brown maar ook in de difrax

5 jaar geleden

Het is volgens mij per fles verschillend. Ik heb advent en 180cc wordt bij mij 195cc.. Mijn meisje is vrijdag 11 weken en drinkt 5 flessen 180cc. Ze is overigens 4,3 kg (dysmatuur:)). Kan iemand mij vertellen waarom ze niet meer dan 1liter per 24 uur mogen? Met 150cc mocht ik haar namelijk 6-8 flessen geven. Dan kom je erover...

5 jaar geleden

Mijn dochter (12 weken) kreeg 5x 180+6 ... Maar ze drinkt alles zonder moe ...
Slaapt je dochter tussen 17 en 21?

5 jaar geleden

Reactie op DMK93

Het is volgens mij per fles verschillend. Ik heb advent en 180cc wordt bij ...
Dit is ivm de nieren, die zouden dat niet kunnen verwerken zoveel vocht.

5 jaar geleden

Mijne drinkt 6x 180en heeft geen krampen of overgewicht oid

5 jaar geleden

Wij hier ook! dame van 11 weken en krijgt ook 180 6 scheppen... maar giet gewoon af tot 180 geen probleem!

5 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 12 weken en ze drinkt 6×180, ze komt echt om de 3uur. Hoe kan ik dit naar 4 uurtjes verlengen?