12 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben 24 weken en heb nu 3x een beetje bloedverlies gehad. Je schrikt iedere keer weer als je dat bloed ziet. Het is mijn 5e zwangerschap. Maar de eerste die goed lijkt te gaan. Dus ik herken jouw onzekerheid heel erg. Het is allemaal daar beneden veel beter doorbloed en dan kan er soms een adertje knappen blijkbaar. De verloskundige heeft ook geprobeerd me gerust te stellen. Mijn zus heeft bij haar 2e zwangerschap, de hele zwangerschap regelmatig bloedverlies gehad. Tot aan de bevalling. Bij de eerste had ze dat niet. En haar 2e kind is helemaal gezond ter wereld gekomen met 41 weken.

5 jaar geleden

Ik heb een paar keer bloed gehad. Een keer na het scheren en een keer na een grote boodschap. Denk dat er beide keren een adertje is geknapt en dat het daardoor is gaan bloeden. In mijn geval was het ook alleen bij het afvegen en het was snel weer minder/over. Ik maakte me er zelf geen zorgen om, maar ik snap dat het met jouw verleden wat meer zorgen brengt.

5 jaar geleden

Als t om beetje bloed verlies gaat zou ik me niet zorgen maken,hoewel ik het wel kan begrijpen. 1e zwangerschap ook gehad maar paar druppels mag je hebben, alles is doorbloed en wordt steeds erger. Adertje laten springen door gemeenschap of ontlasting kan zo gebeuren en niet te vergeten druk van zwaartekracht van baby. Luister naar je gevoel en bij twijfel altijd bellen denk ik

5 jaar geleden

Ik had dat eergister ook en door dat ik 2 x na 20 weken kindje verloren heb was ik binnen 20 min in ziekehuis hellemaal overstuurd natuurlijk heb bedrust gekregen want ze konden na al die onderzoeken geen oorzaken vinden Ze vroeg me nog heb je zwaar getild dat door de druk een adertje gesprongen is Het zou kunnne maar ik heb een groot gezin dus je ben zo in de weer dat je soms niet door heb Hoppelijk bij jouw ook niks maar neem toch maar contact voor de zekerheid liever een keer teveel zeg ik maar

5 jaar geleden

Ik ben ook zwanger van de 4de en heb deze zwangerschap ook voor het eerst bloed verloren. 30 minuten best heftig. Wel na seks. Wij schrokken ons een ongeluk, maar Vlgs verloskundige gewoon een adertje die geknapt was

5 jaar geleden

Heb dit op exact 12w gehad, toen was ik ook erg bang, het was echt Véél bloed. Gelukkig niets aan de hand. Toen werd me ook gezegd dat dit vaak gebeurt, zonder dat er iets mis hoeft te zijn. Dat dit je onzeker maakt, begrijp ik absoluut! Dat heb je gewoon liever niet voor, en al helemaal niet als je op 21w eerder n kindje werd ontnomen. Zelf heb ik ook geen zorgeloze zwangerschap, ik ben nu 25w en 4d, alles gaat goed. Maar heb eerder ook n kindje dat op 24w stierf, heel plots en zonder enige aanleiding. Denk dat het heel logisch is dat je nadien dan sneller op je ongemak bent. Toch moeten we er echt vanuit gaan dat alles goed gaat komen! Ik zeg dit ook tegen ons meisje in de buik, het uitspreken tegen haar (klinkt mss raar), maakt het écht op een of andere manier wat zachter. En evengoed praat ik hier veel over met anderen. Krijg jij/jullie een dochter of n zoon?

5 jaar geleden

Dank je voor jullie reacties, het gebeurd dus inderdaad regelmatiger dan ik dacht. Ff afwachten of het over gaat vandaag, anders ga ik inderdaad even verloskundige bellen.

5 jaar geleden

Ik heb afgelopen zondag ook wat bloed verloren na een pittige en fysieke werkweek op 25 weken zwangerschap. Niets ernstigs, wel even flink wat rust nemen deze week om te kijken of er niets aan de hand is, maar komt goed!

5 jaar geleden

Ik heb het sinds 22 weken elke week wel een keertje. Het is niet veel en stopt vanzelf. 1e keer ben ik voor de zekerheid naar de verloskundige geweest. Zoals de meesten hier al aangeven zei zij ook dat het waarschijnlijk een adertje is. Ik baal elke keer wel als het weer gebeurd, maar maak me nu niet meer direct zorgen. Vind het nu wel lastiger om van bepaalde dingen te genieten. Zoals seks. Ben toch bang dat het daarna dan weer gaat bloeden. Mijn vriend heeft exact hetzelfde, dus voor wat fysieke romantiek betreft heeft het bij ons wel een beetje negatieve invloed.

5 jaar geleden

Ik heb het in het begin van de zwangerschap ook 2x gehad. Schrok me een ongeluk maar gelukkig was er niets aan de hand (was beide keren na de seks). Begrijp zeker dat je hier onzeker door wordt, misschien een extra controle vragen om je onzekerheid weg te nemen?

5 jaar geleden

Kan je niet vragen of ze naar je baarmoedermond willen kijken? Ik had ook steeds bloedingen, ze zeiden eerst dat het kwam doordat de placenta over de baarmoeder.knd heen lag. Paar weken geleden ineens weer veel bloed verloren, terwijl de placenta goed was getrokken. Het blijkt dat bepaalde cellen die normaal in de baarmoedermond zitten, bij mij naar buiten groeien. Dit kan dus ook bloeverlies veroorzaken. Er een keer extra naar laten kan nooit kwaad en misschien stelt het je gerust!! Sterkte ermee

5 jaar geleden

Reactie op Sesame

Ik heb het in het begin van de zwangerschap ook 2x gehad. Schrok me een ong ...
Ja dat is misschien nog wel een idee.