15 Reacties
2 jaar geleden
Super leuk.
Wij gaan er vol voor, altijd eigenlijk 😂
Thema feestje, Springkussen, Bumba, tapas, bbq, .. we hebben zo’n 80 genodigden.
Veel plezier met het plannen!
2 jaar geleden
Zelf doen we gewoon de familie uitnodigen, niet te groots. Onze familie is al zo n 35 personen met de kinderen erbij, dus vind ik dat genoeg. Je kan natuurlijk ergens bij een lunchroom achtig iets reserveren waar, ze ook speelgoed hebben voor de kinderen, voor een bepaald tijdsbestek. Zelf vieren we het gewoon thuis. Maar dan wel in de app de tijden erbij, aangezien ze s middags nog slaapt.
Onze dochter wordt in oktober pas 2, dus het duurt nog wel even.
Ze krijgt een traptrekker (mijn man is opgegroeid op de boerderij en heeft hier vroeger Zelf heel veel mee gespeeld)
Wij doen verder geen thema oid. Gewoon een leuke vrolijke kindertaart en kinderproef chipjes enzo :)
Heel veel plezier alvast!
2 jaar geleden
Eigenlijk zelfde als bij onze dochter vrienden en familie. Meestal vanaf 3 uur ivm slaapje. Geen thema of niks, gewoon vla, taart, gebak met wat te drinken en ik zorg dat ik nog iets voor avondeten heb bbq, zuurvlees of soep. Van ons krijgt hij of een graafmachine, tractor of speelgoedboor dat zijn dingen die hij op dit moment erg leuk vindt
2 jaar geleden
Wij hebben bij zijn eerste verjaardag een zaal gehuurd van 3 tot 8 met 100 mensen. Hadden een catering en jungle thema versiering en taart en een mij the die twee uur kwam. Verder was er ook een schminker en DJ. Denk dat het dit jaar ook zoiets word. Los van de (Surinaamse) catering hadden we ook snoep en hapjes dat iedereen gewoon de hele dag kon pakken vd tafels.
Heb geen rekening gehouden met suiker in de taart etc ga ik nu ook niet doen. Springkussen huren als het weer mee zit is ook altijd goed.
Tis maar net hoeveel je er aan wilt/kan uitgeven ook natuurlijk wat de planning misschien ook zal beïnvloeden.
Los van dat het heel veel geld heeft gekost herinnert hij er zich natuurlijk geen reet van maar was het wel een leuke herinnering voor ons en de gasten 😅.
2 jaar geleden
Ik houd het wel simpel, ik ga waarschijnlijk het huis met minnie versieren. En verder gewoon met familie
2 jaar geleden
Voor de mensen die het met vrienden en familie thuis doen: hoe doen jullie dat qua verdeling van de visite? Wij hebben een 'normale' woonkamer (eensgezinswoning) en ik zie niet voor me hoe ik daar 20-30 man met spelende kinderen kwijt moet 😅 vrienden nog buiten beschouwing gelaten.
Is het raar om 's ochtends bijvoorbeeld mijn familie te doen en 's middags die van mijn man? En de vrienden dan misschien de dag er na?
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
Voor de mensen die het met vrienden en familie thuis doen: hoe doen jullie ...
Nee hoor dat kan gewoon. Dat was met mijn babyshower ook gewoon in 2 shifts en maar een handje vol mensen die blijven zegmaar allebei haha maar de meeste houden zich er wel aan hoor. Wellicht handig als je ze laat kiezen wat beter uit komt of je doet kids vroeg of laat en andersom
2 jaar geleden
Wij hebben bij zijn eerste verjaardag een zaaltje gehuurd (+serveren van drankjes en borrelhapjes) bij een restaurant dat ook een speelgoedhoek heeft. Ons huis is echt te klein om een verjaardag binnen te vieren. Wij doen alleen directe familie en vrienden dus dat is totaal denk ik 15-20 mensen. Hangen slingers en ballonnen op en lekker taart van de Hema. Ik vond de kosten erg meevallen. Vergelijkbaar met de boodschappen die ik normaal voor een feestje in huis haal (omdat ik dan veel meer koop zodat er voor iedereen iets is). Wat ik verder ook heel prettig vond is dat t van 14 tot 17 duurde (3uurtjes), we daarna weer lekker naar huis konden en ook geen troep hoefde op te ruimen.
2 jaar geleden
Reactie op Dees90x
Haha dat is ook zo idd snappen ze niet eens maarja bij ons was het ook alle ...
Ja dat is misschien in elk gezin anders! Hier idd shifts (reactie op andere post) dus mensen in de ochtend, mensen in de middag en wellicht andere dag. Voor haar leuker en voor ons leuker 😂
2 jaar geleden
Nou we zijn er uit hoor!
We gaan het 's ochtends met iedereen met kinderen (haar oom/tantes en vrienden van ons) in een binnenspeeltuin vieren. Taart mee, kinderen lekker spelen en daarna afsluiten met poffertjes.
Na haar middagslaapje vieren we het nog thuis met onze ouders (en eventueel wat andere familie) en eten we gezellig met elkaar!
Bedankt voor het meedenken allemaal!