49 Reacties

4 jaar geleden

Maak je niet te druk.. de zorg in Nederland is prima.. als je een goede verloskundige hebt houden ze je in de gaten.. geniet van je zwangerschap.. 🥰 hier 35 + 2de kindje opkomst 5 weekjes nu

4 jaar geleden

Hier net 40 en zwanger (eindelijk) van de eerste. Ben ook onzeker of het allemaal wel goed gaat. Meer ook omdat ik 3 maanden geleden een miskraam heb gehad na 5 wk. Dat hakt er behoorlijk in. Los daarvan heb ik wel vertrouwen in mijn lijf (die kan dit gewoon 💪🏽) en de verloskundige.

4 jaar geleden

Hier 40 jaar en opnieuw zwanger na 18 maanden geleden een missed abortion te hebben gehad. De medische wereld kan tegenwoordig heel veel, alleen wat mij zorgen maakt is de tijd. Na je 42ste houdt het op m.b.t. ivf/icsi

4 jaar geleden

Ik ben zelf 36 en was vooral bezig met de mogelijk verminderde vruchtbaarheid. Nou, daar hoefde ik me gelukkig geen zorgen om te maken 🙈😂 Iets om dankbaar voor te zijn. En risico’s, tja... ik maak me gek genoeg geen zorgen. Heb vooral vertrouwen in mijn lijf en zwangerschap. En ik verwacht dat als er risico’s zijn dat de vk daar goed in zal adviseren/begeleiden. Ik eet vrij gezond, sport frequent en intensief, meer kun je niet doen om topfit (lees: zo fit als mogelijk) je zwangerschap en bevalling in te gaan denk ik... je weet toch nooit hoe het loopt. Probeer het los te laten en praat er vooral over met je huisarts en vk als je je zorgen maakt!

4 jaar geleden

En wat een mooie leeftijden om zwanger op te worden meiden!

4 jaar geleden

Ik ben 39 ☺️ ik heb een dochter van 14jaar. Ik ben wel wat ongerust, niet alleen omwille van de verhoogde risico’s maar het is zo ook een beetje de laatste kans 😉 ik ben uitgerekend 19dagen voor mijn 40ste verjaardag 😊

4 jaar geleden

Ik ben 34, en heb al jaren wel dat mensen makkelijk zeggen: wil je geen kinderen? Zo van, zou je niet eens opschieten? IK DOE MN BEST :/

4 jaar geleden

In april word ik 37 na de laatste miskraam vond ik mijzelf te oud eigenlijk mankeert alles aan mij totdat we twee weken terug weer een positieve test in handen hadden. Stiekem heb ik hoop maar ik vind het ook spannend want het zal een 3e sectio zijn (na twee eerdere spoed sectio’s).

4 jaar geleden

Ik ben 37, weet je een paar uur dat ik zwanger ben van de tweede. Mijn man en ik hadden afgesproken dat we het tot eind 2020 zouden proberen zwanger te worden. Een beetje vanwege mijn leeftijd, maar vooral omdat mijn man twijfelde of hij met zijn 47 niet een te oude vader wordt. In ieder geval zal ik alle beschikbare onderzoeken laten doen om te weten hoe de kleine er aan toe is. De risico's zijn toch groter op deze leeftijd. Dat is een feit.

4 jaar geleden

Ik ben 35j mijn vriend en ik willn ook nog 1 samn gij heeft er 2 mannetje en meisje van vorige relatie 🤗

4 jaar geleden

Hallo, Ik ben 36 en ben 4+6 dagen zwanger. Ik heb een zoontje van 9. Ik vind het heel spannend allemaal! Gefeliciteerd allen!

4 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! Ik vind het stiekem zo leuk dat we met meerdere meiden van (rond de) 36 (+) zijn :) Leuk om onderlinge ervaringen te kunnen delen! 😊 Wanneer hebben jullie de eerste echo gepland staan? Ik op 20-2 met precies 8 weken. Verwacht wel dat ik nog een paar dagen terug wordt gezet, maar vooralsnog rekenen ze met eerste dag laatste menstruatie.

4 jaar geleden

Reactie op Wishful

Gefeliciteerd allemaal! Ik vind het stiekem zo leuk dat we met meerdere mei ...
Ja super leuk en ook wel fijn. Kunnen we idd tips, advies en gewoon ervaringen uitwisselen. Gefeliciteerd allemaal. 18 feb heb ik mijn eerste echo. Duurt langggg!

4 jaar geleden

Reactie op Wishful

Gefeliciteerd allemaal! Ik vind het stiekem zo leuk dat we met meerdere mei ...
Hoi, ik heb de 17e mijn eerste echo, dan ook pcies 8 weken volgens de VK. Maar ik denk ook dat ik wel wordt teruggezet ivm onregelmatige lange cyclus. Vandaag nog 1 CB test gedaan en die gaf 3+ aan.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! Ik ben 35 jaar en wij hadden de hoop opgegeven na 5 inseminaties en 2 IVF behandelingen (zonder enige vorming van embryo's). Nu zijn we 5+3 dagen zwanger en hebben 13 februari de eerste echo staan in het ziekenhuis bij onze vertiliteits arts! Duurt te lang!!! 🙈 Erg onzeker of het blijft zitten aangezien het überhaupt de eerste keer is dat bekend is dat we zwanger kunnen worden.

4 jaar geleden

Ik ben ook 36.. maak je wel zorgen omdat ik al een kindje verloren ben vanwege een chromosoom afwijking toen ik nog onder de 35 was.. erna ook al een keer een miskraam. Nu zwanger met een beetje hulp uit het ziekenhuis vanwege pcos. We hebben gelukkig wel een gezonde zoon van 3, maar ik zal blij zijn als de eerste onderzoeken achter de rug zijn!

4 jaar geleden

Reactie op C2Schmidt

Gefeliciteerd allemaal! Ik ben 35 jaar en wij hadden de hoop opgegeven na 5 ...
Wat mooi en fijn dat het toch gelukt is! Uiteindelijk toch via de natuurlijke weg zwanger geworden? Toch fijn dat je de 13e al je echo hebt, maar kan me voorstellen dat het spannend voelt. We lopen (vooralsnog) trouwens gelijk op :)

4 jaar geleden

Ik ben ook 36 en hopelijk zwanger van mijn tweede biologische kindje. Ik snap de twijfels wel, want er kleven nu eenmaal meer risico's aan een zwangerschap wanneer je wat ouder bent. Nu maar duimen dat het gelukt is. Woensdag weet ik hopelijk iets meer.

4 jaar geleden

Reactie op Wishful

Wat mooi en fijn dat het toch gelukt is! Uiteindelijk toch via de natuurlij ...
Ja we waren heel verbaasd! Nooit meer verwacht om toch via de natuurlijke manier zwanger te worden. Wanneer heb jij je 1ste echo staan?

4 jaar geleden

Reactie op C2Schmidt

Ja we waren heel verbaasd! Nooit meer verwacht om toch via de natuurlijke m ...
20 februari bij de vk en 21 februari meteen een 3D echo ivm een plaatselijk onderzoek naar stellen met een kinderwens. Dus ben heel benieuwd...