49 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben ook 36 en zwanger van mijn eerste kindje. Nu 5 weken +4 en de 20e mijn eerste echo. Ik ben er ook zenuwachtig over. Maar ik denk dat het allemaal wel goed komt.

4 jaar geleden

Hallo, ik ben 37 jaar en ben zwanger van ons derde kindje. Een cadeautje want de andere 2 zijn 6 en 7. Volgens mij maak ik me nu drukker dan bij de eerste 2. Maar niet vanwege mijn leeftijd. Zijn zoveel andere zaken die van invloed kunnen zijn. Ben nu 5+4. 1 echo gehad en toen zagen ze een vruchtzakje. Woensdag opnieuw afspraak bij de gynaecoloog en hopelijk weer een echo. Dit ivm eerder behandelingen aan mijn baarmoedermond waardoor deze korter is dan wenselijk. Hebben jullie extra controles ivm leeftijd ofzo?

4 jaar geleden

Hoi allemaal, gefeliciteerd met jullie zwangerschap💕 ik ben net 38 geworden en als het goed is zit ik op 6+2. Ik heb een dochter van 16 en een zoon van 9. Ik ben ook best angstig wat betreft mijn leeftijd.. ookal heb ik vertrouwen in mijn lichaam. Ik ben onzekerder dan van de andere keren dat ik in verwachting was🤭 Hopenlijk komt het goed nadat ik bij de vk en geweest ik heb alleen nog geen afspraak gemaakt. Hebben jullie last van symptomen? Ik ben alleen verschrikkelijk moe en lui... en pijn in de borsten. Maar die luiheid pff...

4 jaar geleden

Reactie op Louise1

Hallo, ik ben 37 jaar en ben zwanger van ons derde kindje. Een cadeautje wa ...
Ik vraag me ook af i.v.m. leeftijd of we inderdaad meer controles krijgen of dat je verplicht bij de gynocoloog moet lopen. Ik ben altijd thuis bevallen zou dat nog mogen etc...

4 jaar geleden

Leuk al die berichtjes! Hier voor zover ik weer geen extra controles. Heb het gevoel dat dat meer afhangt van hoe de rest van je zwangerschap verloopt. Kon ook niet direct iets terugvinden over restricties t.a.v. bevallen etc. Maar eerste vk afspraak moet nog komen (20-2). Hier vooral snel buiten adem (m.n. met sporten) en hoewel het even minder was toch vrij regelmatig heftige kramp in m’n onderbuik. Weet dan echt niet waar ik het zoeken moet. Vk dacht bandenpijn, alles rekt op en vindt een nieuwe plek. Toch lastig als je net bij een klant zit. Naja, we weten waar we het voor doen 😊 Vind de tijd tot de eerste echo wel lang duren. Dat gaf mij in het begin wel wat onzekerheid maar ik probeer het maar los te laten. Statistisch gezien gaat er veel meer goed dan fout, dus laten we daar maar aan vast houden. Je kunt er nu toch niets aan veranderen, maar een goede eerste echo geeft wel veel rust verwacht ik (hoop ik 🙈😂).

4 jaar geleden

Ik ben 38 en nu zwanger van mijn 2e (vandaag positief getest, 3w+5d) Tot ons grote verdriet is onze dochter een jaar geleden overleden aan de gevolgen van een hersentumor. Ze is 1,5 jaar geworden. Dus deze zwangerschap voelt erg dubbel: aan de ene kant heel blij om weer zwanger te zijn (en dat na 1x proberen!) en aan de andere kant als de dood dat ik nog een keer een kind zal verliezen.

4 jaar geleden

Ik ben 36 (volgende week 37) en zwanger van de eerste! Nu zes weken en heb er niet zo veel stress van dat ik al ouder ben....

4 jaar geleden

Hallo, gefeliciteerd allemaal! Ik ben 38 en net zwanger van onze tweede. Gisteren hadden wij een positieve zwangerschapstest. Super blij, maar ik vind ook wel spannend. Niet zo zeer door mijn leeftijd. Ik heb in oktober een vroege miskraam gehad, waardoor ik me nu toch meer zorgen maak dan bij mijn eerste zwangerschap.

4 jaar geleden

Reactie op Judith81

Ik ben 38 en nu zwanger van mijn 2e (vandaag positief getest, 3w+5d) Tot on ...
Jeetje wat vreselijk heftig. Dat zou niemand mee moeten maken. Lijkt me nu ook super emotioneel. Maar ook mooi dat er opnieuw een wondertje in je groeit. Ik wens je heel veel geluk en een hele goede zwangerschap.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd mede 35 plussers! Ik ben net 38 en 6+2 weken. Aangezien ik gezond eet, regelmatig sport en altijd jonger wordt geschat, maak ik me niet zo druk. Af en toe komt wel de angst van een evt miskraam de kop op steken maar die gedachte laat ik snel weer verdwijnen. Op een beetje vermoeidheid aan het eind vd dag en zere borsten na voel ik me goed :)

4 jaar geleden

Reactie op Louise1

Jeetje wat vreselijk heftig. Dat zou niemand mee moeten maken. Lijkt me nu ...
Bedankt!

4 jaar geleden

37 jaar en net 5 weekjes in verwachting van de 2e. Mijn eerste is nu 7 jaar, het duurde destijds drie jaar (zonder medische reden) voordat ik zwanger was en nu was het (met andere partner) na het verwijderen van koperspiraal direct raak. Helaas werd dit in okt '19 een miskraam na 7 weken. Blij verrast dat het nu 4 maanden verder al weer zo mag zijn dat ik zwanger ben. Wel heel spannend, vooral door eerdere miskraam. Over mijn leeftijd maak ik mij dan weer totaal geen zorgen. Vertrouwen in mijn lichaam, voel me zelfs fitter en gezonder (bewuster) dan toen ik 30 was. Zou ook graag weer thuis willen bevallen, net zoals bij de eerste!

4 jaar geleden

Hier 36 jaar (37 als ik ben uitgerekend) en 6 weken zwanger van de tweede. Ik heb al een prachtige zoon van 9 jaar!

4 jaar geleden

37 jaar en net 5 weekjes in verwachting van de 2e. Mijn eerste is nu 7 jaar ...
Ik herken het, ik zou ook graag thuis willen bevallen net als bij me vorige keren. Hopenlijk kan dat ook gewoon.

4 jaar geleden

Proficiat allemaal! 😊 Heel fijn te horen dat we met z'n velen zijn. Ik ben 39 en zwanger van mijn tweede kindje, 7+5 dagen, gisteren eerste echo en alles goed. Alleen een eeuwigheid tot de volgende echo en de onzekerheid die er in zit. Dan volgt de Nipt test en zullen we al veel weten over de gezondheid van ons kleintje.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! Ik ben 38, 9+1 weken zwanger. Twee bloedcontroles gehad en twee echo’s de afgelopen weken. Na allerlei fertiliteitstrajecten, twee keer zwanger geweest op de natuurlijke manier en allebei helaas twee miskramen. Door mijn leeftijd en voorgeschiedenis krijg ik op eigen verzoek extra controles. Maandag weer een echo met 9+5 weken en twee weken later de termijnecho. Ik vind de extra controles erg fijn 😊 Wij twijfelen heel erg over de nipt. Hoe staan jullie hierin mbt je leeftijd?

4 jaar geleden

Reactie op leejanne

Gefeliciteerd allemaal! Ik ben 38, 9+1 weken zwanger. Twee bloedcontroles ...
Proficiat met je zwangerschap! Zo fijn dat je regelmatig echo's krijgt. Waarom twijfel je over de Nipt test?

4 jaar geleden

Reactie op Ellenj-24

Proficiat met je zwangerschap! Zo fijn dat je regelmatig echo's krijgt. Waa ...
Ik vraag me af wat de meerwaarde is van het weten. Ik zie op tegen de mogelijke onzekerheid en het slechte nieuws. Aan de andere kant voelt het ook geruststellend om het te weten. Ik slinger de hele tijd heen en weer 🤪

4 jaar geleden

Reactie op leejanne

Ik vraag me af wat de meerwaarde is van het weten. Ik zie op tegen de mogel ...
Dat snap ik wel. Is heel persoonlijk. Ik wil het sowieso weten. Zeker met het verhoogde risico op mijn leeftijd.

4 jaar geleden

Ik ben 39 en 7+1 dag zwanger. Mijn vriend en ik zijn pas op latere leeftijd amen gekomen. En nooit eigenlijk meer over kinderen gedacht. Tot vorig jaar zomer, op het terras hadden we het er zo over en ik dacht altijd dat hij het niet wilde en hij anders om 🤪 Dus hebben we besloten om het te gaan proberen. 15 aug gestopt met de pil (die ik al een jaar door slikte) en 15 Jan was ik al zwanger. Zoooo ontzettend blij!! We hadden niet gedacht dat het nog zo snel zou gaan. We hadden tot mijn 40 willen proberen. En dat word ik in juli. Volgende week mijn eerste echo! Hoop zo dat alles goed is en blijft gaan! Ben ook zo benieuwd naar de reacties van de mensen om ons heen! Want die hadden dit niet van ons verwacht haha. Ben ook reuze benieuwd hoe mijn collega’s gaan reageren en vooral mijn bazin. We hadden t er laatst nog over in t algemeen omdat een collega van mijn zwanger is. En ze zei toen nou ik vind na je 38 tot je wel oud word voor kinderen 🙈 Hahha die valt van haar geloof als ik ga vertellen dat ik zwanger ben! Ik wacht wel nog even tot de 12 weken af! Sorry voor het lange verhaal maar wilde t graag even kwijt 🥰