16 Reacties

5 jaar geleden

Hoi! Ik had het zelfde. De gynocoloog zei tegen mij als het water zou breken dat ik direct plat moest gaan liggen vanwege gevaar voor de baby en zo snel mogelijk naar het ziekenhuis! Proberen plat vervoerd te worden. Mijn kindje was tijdens de bevalling nog niet ingedaald tot 6cm ontsluiting toen heb ik wat weeën opwekkers gehad en was ze iets gezakt en hebben ze het vruchtwater gebroken. Ben trouwens ingeleid met 38 weken. Denk niet dat het met het formaat te maken heeft. Maar dit moet je even navragen bij je verloskundige of gynocoloog. Heel veel succes de laatste loodjes!

5 jaar geleden

hey hey, hier ook bijna 39 weken zwanger en kleine is ook niet ingedaald. Ze ligt wel met haar hoofd in mijn bekken maar dat is het ook😅 Soms lijkt mijn buik lager te zitten maar vaak is het dan de volgende dag weer "normaal" ben ook heel benieuwd naar het hoe en wat als ze niet indaald🧐 heb aankomende woensdag weer controle en zal dan eens vragen hoe of wat. Wat mij wel is verteld is dat als mijn vliezen breken ik meteen moet gaan liggen zodat er geen kans is dat er een handje mee op het hoofd komt te liggen en het moeilijker gaat worden.. verder hoop ik dat ze toch nog gaat zakken😅

5 jaar geleden

Ons eerste kindje lag niet ingedaald en is met 38,3 weken geboren. Eerst vliezen geboren en daarna wee opwekkend gekregen en gewoon via de natuurlijke manier geboren verder. Wil dus niet zeggen dat ze hierdoor langer blijven zitten of iets dergelijks. Nu zwanger van de tweede (37,2 weken) en ligt ook nog niet ingedaald. Komt vast goed 😊

5 jaar geleden

hey hey, hier ook bijna 39 weken zwanger en kleine is ook niet ingedaald. Z ...
Hier hetzelfde 39wk en nog niet ingedaald. Ik dacht dat het plat liggen te maken had met de mogelijkheid tot afknellen van de navelstreng, waardoor baby het moeilijk krijgt..

5 jaar geleden

Reactie op JMEB

Hier hetzelfde 39wk en nog niet ingedaald. Ik dacht dat het plat liggen te ...
dat is mij niet verteld🤔 alleen dat door de ruimte een armpje of beentje bij het hoofd kan en daardoor de baby "dubbel" kan komen te liggen.. opzich snap ik de kans van de navelstreng dan ook wel!

5 jaar geleden

Bij mijn eerste baby was hij ook niet ingedaald tot de bevalling echt begon (37+5). Wel gewoon een spontane bevalling gehad en geen problemen. Duurde daardoor wel wat langer (28 uur). Maar verder is het absoluut geen probleem hoor. Geen zorgen.

5 jaar geleden

Reactie op JMEB

Hier hetzelfde 39wk en nog niet ingedaald. Ik dacht dat het plat liggen te ...
Ja dat vertelde de verloskundige mij ook. Meteen gaan liggen omdat anders de navelstreng samen met het vruchtwater naar beneden kan worden getrokken en knel kan komen te zitten. Hoop dat de bevalling met weeën begint. Begreep dat bij 90% van de bevallingen het geval is. Fijn dat jullie je ervaringen delen, stelt me weer een beetje gerust 🤗

5 jaar geleden

Hier 38.5 en niet ingedaald. Vorige zwangerschap was de baby ook niet ingedaald. Toen braken met 40.1 mijn vliezen en moest ik naar het ziekenhuis met de ambulance, omdat ik plat moest blijven liggen. Gaat idd om het risico dat de navelstreng of een armpje eerst naar buiten komt. De kans dat de vliezen eerst breken schijnt trouwens wel klein te zijn. Maarja, nu ik het al een keer heb meegemaakt verwacht ik eigenlijk wel dat het hetzelfde zal gaan (maar hopelijk niet). Deze keer zullen we alleen thuis langer wachten op weeen als het weer zo gebeurt. Ambulancerit voelde vorige keer namelijk als een beetje hysterisch (want ik had geen weeen) en was in mijn geval ook nog eens best duur.

5 jaar geleden

Indaling kan zelfs net voor de bevalling start. Dus maak je daar maar geen zorgen over. Ik ben in verwachting van mijn 3de. Bij de eerste twee beide pas net voor de bevalling ingedaald. Nu ben ik 37 w en 4 dagen en ook is ze nog nog niet ingedaald. Het is alleen zo dat als je vliezen zouden breken als je baby nog niet is ingedaald dat je METEEN de verloskundige moet bellen. Armpje of navelstreng zouden langs het hoofdje kunnen glippen.

5 jaar geleden

Ik ben 39 weken. 4de kindje en ook niet echt ingedaald. :) Geen paniek. Eruit moet ie toch. 😅

5 jaar geleden

Net voor controle geweest. 39+6. Baby is nog niet volledig ingedaald, ligt nog niet vast in het bekken.. Toch al wel 2/3cm ontsluiting en ze heeft ook kunnen strippen. De navelstreng ligt niet voor de uitgang. Ik hoef niet te gaan liggen. Ben benieuwd wanneer het gaat beginnen 🥰

5 jaar geleden

Ik kreeg zojuist bij de controle ook te horen dat het hoofdje wel in mn bekken lag maar nog los lag. Dus idd als mn vliezen breken je moet gaan liggen en bellen.. heb dit bij de 1e 2 zwangerschappen niet gehad en moet zeggen vind het toch wel spannend 🙈 boodschappen doen word nu toch wel iets anders zeg maar denk dat ik het liefste zoveel mogelijk thuis blijf nu... hoe gaan andere ermee om ?

5 jaar geleden

Hier 39+1 en ook nog niet ingedaald. Ik had vandaag controle bij de vroedvrouw en baalde wel enorm. Ik ben enorm enorm misselijk en eerlijk wil ik die kleine er gewoon uit en wil ik terug mezelf zijn 😂 ze zei dat ik er niet moest op rekenen voor deze week maar stiekem hoop ik toch van wel!

5 jaar geleden

Reactie op Toosje1

Net voor controle geweest. 39+6. Baby is nog niet volledig ingedaald, ligt ...
hoi, hier een vraagje, hoe kunnen ze dat zien dat de navelstreng niet voor de uitgang ligt? ze zeiden tegen mij dat ze niet konden zien of de navelstreng om het nekje zit van te voren (vorige zwangerschap meegemaakt). dan vraag ik me af hoe ze dat dan wel kunnen checken 😅

5 jaar geleden

Reactie op Samley

hoi, hier een vraagje, hoe kunnen ze dat zien dat de navelstreng niet voor ...
Ze kunnen voelen hoe ver het hoofdje in het bekken ligt. Ik kreeg met 38 weken het advies om meteen te gaan liggen als mijn vliezen zouden breken omdat het hoofdje nog niet ingedaald was. Inmiddels weer controle gehad. Het hoofdje ligt nog steeds niet ingedaald maar ligt nu wel wat dieper in het bekken waardoor de navelstreng er niet meer langs kan schieten bij het breken van de vliezen. Ik hoef dus ook niet meer meteen te gaan liggen. Omdat het hoofdje lager ligt weten ze dat de navelstreng er niet voor ligt.

5 jaar geleden

Reactie op Jcousinne

Hier 39+1 en ook nog niet ingedaald. Ik had vandaag controle bij de vroedvr ...
Bij mij zeiden ze dat ik meteen moest gaan liggen maar als ik bijv in de supermarkt zou staan ik gewoon eerst naar huis zou moeten gaan. Verloskundige zei dat ik ook prima nog kon gaan wandelen maar dan wel in de buurt van huis. Het meteen gaan liggen is een voorzorgsmaatregel. Het gebeurt bijna nooit dat de navelstreng er langs schiet maar het kan wel gebeuren daarom geven ze dit advies.