Mijn dochter van 4 maanden krijst ineens in bed! Ik schrik wakker en ik ga naar haar toe om te kijken wat er is. Ik haal haar uit bedje als troosten in haar bedje niet helpt. Ik verwacht dat ze nu wel stil word, maar nee! Jeetje wat heftig , ze krijst en heel haar lijfje staat onder spanning. Pijn? Honger? Het flesje maakt haar rustig en ze valt direct in slaap. Na een uur is het weer hetzelfde .. dit kan geen honger zijn? Toch een flesje gemaakt en ze valt meteen inslaap. Dan is ze weer wakker , weer krijsen! Heb je pijn? Wat is er toch? .. ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik leg haar tussen ons in, in bed en dan na een paar minuten doet ze haar oogjes open en lacht. Het is goed!
Welkom 4 maanden slaapregressie (denk ik)
Ze heeft altijd super geslapen en sinds een paar dagen is ze vaker wakker, krijsen en huilen. Ik kan haar op dat moment niet troosten. Ze lijkt nog niet helemaal wakker ? Telkens een flesje geven is ook geen optie!
Ik heb de kinderwagen op haar kamer gezet, omdat ze zich dan geborgen voelt. Dit helpt! Ik probeer haar te laten slapen in haar bed, maar als ze zo krijst of niet in slaap komt, leg ik haar in de kinderwagen. Dit vindt ze fijn!
Hebben jullie misschien nog tips ? Herkennen jullie het krijsen in deze fase? Ik vind het allemaal best heftig , vooral de eerste keer! Nu weet ik gelukkig hoe ik haar kan helpen door deze lastige fase!