26 Reacties

4 jaar geleden

Hi. Ik herken dat van mijn vorige zwangerschap. Ik heb toen alles geprobeerd. Gember thee, gember pillen en gaviscon. Alleen het laatste werkte voor mij. En regelmatig een theekaakje eten hielp ook. Zo'n simpel en natureel koekje. Ik hoop dat het werkt 🖤

4 jaar geleden

Hey , ik heb dat ook voor en tegen mijn dokter verteld en zij heeft gezegd dat het niet kan ... dat het normaal pas in het 3de trimester kon... maar ben blij dat ik niet alleen ben

4 jaar geleden

Ik heb er in m'n eerste zwangerschap ook veel last van gehad, ook in het begin al en nu met deze zwangerschap weer. Ik heb toen omeprazol (maag beschermer) voorgeschreven gekregen en baalde dat ik daar niet maanden eerder mee begonnen was...

4 jaar geleden

Bij deze en mijn vorige zwangerschap heel erg last van gehad. Goed rechtop zitten, op je linkerzij slapen en gewoon maagzuur remmer gebruiken.

4 jaar geleden

Ik heb hier ook last van gehad met 4-5 weken. Ook ik denk dat dat echt door de zwangerschap komt. Ik heb het gehouden bij verse gemberthee, dat verlichte iets.

4 jaar geleden

Ik ben ook 5 weken en 3 dagen, en ik heb er ook af en toe lasr van

4 jaar geleden

Bij de eerste heel veel lasr van gehad, vanille vla hielp mij heel goed!

4 jaar geleden

Ik ben nu 4 weken + 2 dagen en ervaar sinds gisteren ook brandende maagzuur en misselijkheid. Ik ben er sowieso altijd wel gevoelig voor geweest maar had gehoopt dit wat later in de zwangerschap te hebben. Ik gebruik voor nu nog Rennies en dat helpt voor mij.

4 jaar geleden

Heb er ook zo veel last van, kan er niet door slapen zoals nu en rennies helpen ook niet. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op xoyasmine

Heb er ook zo veel last van, kan er niet door slapen zoals nu en rennies he ...
Hoi Yasmine, ‘Fijn’ om te weten dat ik op dit moment niet de enige ben die er wakker van ligt! Super irritant hè?! Sterkte ;)

4 jaar geleden

Reactie op Petra1234

Hoi Yasmine, ‘Fijn’ om te weten dat ik op dit moment niet de enige ben di ...
Hé Petra, Pff word er gek van. Ik slaap iedere nacht maar 2-3 uurtjes. Voel me ook echt verzwakken. Wat helpt bij jou tegen maagzuur?

4 jaar geleden

Reactie op xoyasmine

Hé Petra, Pff word er gek van. Ik slaap iedere nacht maar 2-3 uurtjes. Voel ...
Jaa ik word er ook gek van. Dit is mn eerste nacht dat ik er last van heb. Dus ik heb niets in huis om er tegen te doen. Tot gisteren nauwelijks last van kwaaltjes, op weinig eetlust/lichte misselijkheid in de middag na. Maar mijn hemel, de ellende is begonnen hoor! Ben nu 5 weken en 1 dag zwanger.. heb jij bijvoorbeeld al rennie geprobeerd? Vervelend dat je zo verzwakt. Is overdag iets bijslapen nog een optie?

4 jaar geleden

Ik neem een glas melk en dan kan ik er vaak weeer 2 uurtjes tegen aan

4 jaar geleden

Reactie op Petra1234

Jaa ik word er ook gek van. Dit is mn eerste nacht dat ik er last van heb. ...
Zit nu op 4+1. En heb er al een week last van ongeveer.. vandaag aan de rennies begonnen en heb het 3 keer zo erg last van maagzuur ..

4 jaar geleden

Vraag me af of ik wel echt zwanger ben. Ik heb nergens last van. 5+2 weken. Heb alleen beetje gevoelige borsten

4 jaar geleden

Reactie op anoniem013

Vraag me af of ik wel echt zwanger ben. Ik heb nergens last van. 5+2 weken ...
Ik heb precies het zelfde! Soms twijfel ik echt. Heb net voor de zekerheid nog een test gedaan en die is hartstikke positief :)). We zullen het wel zien. Denk niet dat we tot week 40 zo blijven (zonder kwaaltjes).

4 jaar geleden

Reactie op S.A.92

Ik heb precies het zelfde! Soms twijfel ik echt. Heb net voor de zekerheid ...
Hahah we zullen het zien.🙈🙈 Denk dat ik vanaf de echo pas geloof. 27-02

4 jaar geleden

Ik nam Rennie voor het eten, geen gekruide dingen, kon namelijk heel slecht tegen peppers tijdens me borige zwangerschap terwijl ik veel sambal at en niet de sambal oelek.....echt surinaamse peppers🤣maagzuur en overgeven zijn 1 vande naarste dingen....succes

4 jaar geleden

Reactie op anoniem013

Vraag me af of ik wel echt zwanger ben. Ik heb nergens last van. 5+2 weken ...
Ja ik dus ook terwijl bij de andere van me kids behalve oudste altijd helle zwangersvhap ziek was! Bij de oudste kwam ik pas met 18 wk erachter nergens last van maar constant negatieve test

4 jaar geleden

Vorige zwangerschap inderdaad zoals hieronder vermeld gember thee drinken heel fijn. Schijnt ook te werken tegen aversie voor eten bij zwangerschapsmisselijkheid. En even kijken of je niet ook obstipatie hebt (tip: macrogol, niet lekker maar wel veilig). Zwangerschap vertraagt de peristaltiek, daardoor heb je meer kans op obstipatie.