94 Reacties

4 jaar geleden

16 weken zwanger en ik heb er nog niks bij. Er is een grafiek hoeveel je mag aankomen tijdens de zwangerschap. Dit is afhankelijk van je bmi voor je zwanger werd.

4 jaar geleden

Ik totaal nog niets

4 jaar geleden

Ik ben 19+2 en 0.5 kg aangekomen

4 jaar geleden

19weken en 5kg bijgekomen denk dat ik bijna aan 6kg ga zitten

4 jaar geleden

ik nu 19 weken zwanger en ook al 7/8 kilo aan gekomen. heb dan ook echt voordurend de hele dag door honger. Mij maakt het wel wat onzeker dat ik zoveel aan kom.

4 jaar geleden

Ah dit zijn géén hele fijne berichten om de rest te lezen. Het is denk ik echt zo verschillend per persoon. De ene baby zorgt er voor dat moeder amper iets aankomt de eerste maanden en bij een andere zwangerschap is dat we anders. Als je lekker veel wandelt en of fietst en niet al te ongezond eet dan is het toch oke 😘😘 geniet van je wondertje!!

4 jaar geleden

4 kg aangekomen. 20 weken zwanger. Ik zou me er niet te druk om maken. Gewoon gezond eten en wat bewegen. Aankomen doe je toch.

4 jaar geleden

Ik kom vanaf 14 weken ook 1 kg per week aan. Vorige zwangerschap ook zo tot begin 3e trimester. Daarna niks meer aangekomen. Misschien zal ik dat dit keer ook weer hebbeb.

4 jaar geleden

Hier ook al zoiets aangekomen, mijn sport staat op dit moment ook stil(binnensport) dus beweging is ook minder. Ik let wel op de voeding. Misschien dat het op een gegeven moment zal stagneren, hoop ik.. Ik ga het de volgende keer wel even bespreken met de verloskunde. Misschien dat dat voor jou ook fijn is?

4 jaar geleden

Je zit bijna halverwege, dus ik denk dat 6kg nog binnen de grenzen ligt. Ikzelf ben ook al 6,5kg bijgekomen (morgen 20 weken), en ik maak me nog niet echt zorgen. We moeten gewoon wat opletten dat het niet té veel gaat worden 😄

4 jaar geleden

Reactie op Myriam35

16 weken zwanger en ik heb er nog niks bij. Er is een grafiek hoeveel je m ...
Welke grafiek?

4 jaar geleden

Bij de eerste zwangerschap ging dan bij mij ook hard. Die kilo's komen op je heupen. En gaan dr niet meer af ;p Nu 4e zwangerschap en maar 2 kilo aangekomen, bijna 20weken

4 jaar geleden

Ik ben nu 16 weken en 3,5 kilo aangekomen, bij de eerste ging het bij mij ook heel snel. Toen ben ik in het eerste trimester door misselijkheid erg aangekomen. Als ik steeds kleine beetjes at voelde ik me nog enigzins oke. Elke zwangerschap is anders, gewoon goed luisteren naar je lichaam en als je trek/honger hebt proberen om de gezonde keuze te maken 😘

4 jaar geleden

https://www.brabbels.com/18-weken-zwanger-gewicht.html

4 jaar geleden

Ik ben bijna 16 weken en niks aangekomen. In het begin viel ik zo’n 3 kilo af, dat is er nu weer bij. Dus zit op mijn startgewicht.

4 jaar geleden

Reactie op NaomiMT

https://www.brabbels.com/18-weken-zwanger-gewicht.html
Waar 18 in de link staat kun je het aantal weken steeds veranderen :)

4 jaar geleden

Donderdag bij de vk (precies 16 weken) voor controle. Nu sinds start 3kg aangekomen. Zij vertelde me dat vrouwen tijdens de zwangerschap zo tussen de 12 en 16 kg aankomen. Dat is normaal. 6 kg moet minimaal en boven de 18 kg moet je echt meer gaan bewegen na de bevalling om het eraf te krijgen.

4 jaar geleden

Ik zou me er niet druk om maken en niet vergelijken met andere vrouwen. Ieder lichaam is anders en reageert ook anders. Volgens mij is een kilo per week in het tweede trimester normaal. En na de bevalling gaat het grootste deel er gemakkelijk af. Goed naar je lichaam luisteren en de behoeftes van je lichaam!

4 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik bijna 30 kilo aangekomen en na 4 maanden was ik alles weer kwijt. Nu 19 weken en 7.5 kilo aangekomen, ik maak me niet druk. Je moet ook genieten tijdens de zwangerschap! Daarna opletten met wat je eet en dan vliegt het er zo weer vanaf.

4 jaar geleden

De eerste 20 kilo aangekomen. Ging ook zo hard. Maar snel er weer af. Komt vast en zeker goed. Nu gaat het minder hard. Nog maar 3 kilo in 16 week.