94 Reacties
4 jaar geleden
18 weken 3 kilo erbij, bij mijn vorige zwangerschap kwam ik veel sneller aan..
4 jaar geleden
6 kg is super netjes. Google maar eens op wat normaal is. Begreep dat je in het 1e trimester vaak max 2,5 kg aankomt, het 2e trimester weer ongeveer 6 kg etc. Soms is het tijden niets, maar ineens 1 of 2 kilo’s in een week is heel normaal. Die 10-16 kg wat gemiddelde totalen zijn moeten er toch een keer aankomen 😉 Je draagt een hoop meer met je mee, van baby gewicht (nu nog weinig), tot vruchtwater, bloed, vetweefsel. Laat je niet gek maken doordat er hier zoveel vrouwen lijken te zijn die (nog) niet veel aankomen, maar google op gemiddelden en laat je voor je persoonlijke situatie vooral door je eigen verloskundige adviseren. Volgens mij doe je het hartstikke netjes!
4 jaar geleden
Ik ben nu 19 weken en ben slechts 1 kilo aangekomen. Ik let op zich wel goed op wat ik eet en beweeg ook nog regelmatig dankzij mijn 3-jarige dochter. Bij mijn eerst zwangerschap in totaal 12 kg aangekomen, dus ik heb nog ff te gaan haha.
Enne iedere vrouw en bouw is anders, dus vooral niet teveel gaan vergelijken :)
4 jaar geleden
Eeeehmmm.... je mag blij zijn bij mij gaat het een stuk harder.... ben ongeveer 10 kg bijgekomen en 16 weken... En niet eens overdreven (vr)eten, dus waar het vandaan komt geeeeen idee. Vk zei tegen mij bij sommige vrouwen komen de kilo's er in het begin aan en gaat het daarna minder hard.... we gaan het zien...
4 jaar geleden
Ik 18 weken 2 kg erbij. Eet gevarieerd en kleinere maaltijden eet 3 soorten fruit per dag. Goeie ontlasting
4 jaar geleden
Echt serieus...... Ik 19 weken en 12 kg erbij! Ja jullie lezen het goed 12 kg in 19 weken # tonnetje rond. De eerste zwangerschap 29 kg erbij en binnen het jaar 35 kg eraf! Dus maak je niet te druk en geniet van je wondertje! Iedere zwangerschap is anders, dus komt vast wel weer goed 👼🏽
4 jaar geleden
Reactie op JustMie
Eeeehmmm.... je mag blij zijn bij mij gaat het een stuk harder.... ben onge ...
Same here 🙈