94 Reacties

4 jaar geleden

18 weken en 8 kilo aangekomen. Bij komt het eenmaal snel: 1ste 21 kilo 2de 30 kilo 3de 21 kilo (+nog 8 kilo van 2de omdat er maar 16 maanden leeftijd tussen zit). Alles eraf, onverwacht zwanger van 4de, dus maak mij er niet druk om

4 jaar geleden

18 weken zwanger was bijna 4 kilo afgevallen en nu minder dan 1 kilo aangekomen maar ik ben nog steeds veel misselijk

4 jaar geleden

18 weken 3 kilo erbij, bij mijn vorige zwangerschap kwam ik veel sneller aan..

4 jaar geleden

Ben nu 17weken ook bijna 4kilo erbij. Bij de vorige zwangerschap was ik 20 of aangekomen ook door vocht vasthouden in de zomer..

4 jaar geleden

6 kg is super netjes. Google maar eens op wat normaal is. Begreep dat je in het 1e trimester vaak max 2,5 kg aankomt, het 2e trimester weer ongeveer 6 kg etc. Soms is het tijden niets, maar ineens 1 of 2 kilo’s in een week is heel normaal. Die 10-16 kg wat gemiddelde totalen zijn moeten er toch een keer aankomen 😉 Je draagt een hoop meer met je mee, van baby gewicht (nu nog weinig), tot vruchtwater, bloed, vetweefsel. Laat je niet gek maken doordat er hier zoveel vrouwen lijken te zijn die (nog) niet veel aankomen, maar google op gemiddelden en laat je voor je persoonlijke situatie vooral door je eigen verloskundige adviseren. Volgens mij doe je het hartstikke netjes!

4 jaar geleden

Ik ben nu 19 weken en ben slechts 1 kilo aangekomen. Ik let op zich wel goed op wat ik eet en beweeg ook nog regelmatig dankzij mijn 3-jarige dochter. Bij mijn eerst zwangerschap in totaal 12 kg aangekomen, dus ik heb nog ff te gaan haha. Enne iedere vrouw en bouw is anders, dus vooral niet teveel gaan vergelijken :)

4 jaar geleden

Eeeehmmm.... je mag blij zijn bij mij gaat het een stuk harder.... ben ongeveer 10 kg bijgekomen en 16 weken... En niet eens overdreven (vr)eten, dus waar het vandaan komt geeeeen idee. Vk zei tegen mij bij sommige vrouwen komen de kilo's er in het begin aan en gaat het daarna minder hard.... we gaan het zien...

4 jaar geleden

20 weken en 4,8kg aangekomen bij een normaal BMI. Niet misselijk geweest en ik sport nog 3x pw.

4 jaar geleden

Reactie op Anne2

20 weken en 4,8kg aangekomen bij een normaal BMI. Niet misselijk geweest en ...
Wat grappig herkenbaar. Hier precies hetzelfde. Nu 4,6 erbij, 20 weken, niet misselijk geweest en ook nog ca 3x aan het sporten.

4 jaar geleden

Ohhh ik 17.4 en pas 2 kilo bij gekomen

4 jaar geleden

Ik 18 weken 2 kg erbij. Eet gevarieerd en kleinere maaltijden eet 3 soorten fruit per dag. Goeie ontlasting

4 jaar geleden

Bijna 18 weken en misschien in totaal 200-500gr erbij. Varieert elke dag 😅 vorige zwangerschap ook al 6kg op 18 weken

4 jaar geleden

Geen zorg om maken. Heeft ook niet altijd te maken met hoe en wat je eet. Ik ben ook eerst 2 kg afgevallen en nu 18+1 weken zwanger en nog helemaal niks aangekomen. Bij de zwangerschap van me dochter ook maar een kg of 6 aangekomen terwijl ik normaal eet.

4 jaar geleden

Echt serieus...... Ik 19 weken en 12 kg erbij! Ja jullie lezen het goed 12 kg in 19 weken # tonnetje rond. De eerste zwangerschap 29 kg erbij en binnen het jaar 35 kg eraf! Dus maak je niet te druk en geniet van je wondertje! Iedere zwangerschap is anders, dus komt vast wel weer goed 👼🏽

4 jaar geleden

Reactie op JustMie

Eeeehmmm.... je mag blij zijn bij mij gaat het een stuk harder.... ben onge ...
Same here 🙈

4 jaar geleden

19+5 en 10 kg. Sport nog steeds 5x in de week en eet hetzelfde als voor m’n zwangerschap met af en toe een snack. Geen idee waar al die kilo’s vandaan zijn gekomen..

4 jaar geleden

Eindelijk de toelichting gevonden. Geen enkele reden tot zorg dus 😉

4 jaar geleden

En een stuk opsplitsing...

4 jaar geleden

20 weken zwanger en 3 kilo aangekomen

4 jaar geleden

19 weken vandaag en nog niks aangekomen.