94 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Annika_
Dat zou inderdaad heel goed kunnen! Wel vervelend, maar er is niet zo veel ...
Precies !
& anders na de zwangerschap maar hard trainen haha 🙈
Nu lekker genieten! 🥰
4 jaar geleden
Op de website van ouders van nu staat er een artikel over. Is voornamelijk gebaseerd op gemiddelde maar geeft wel een redelijke richtlijn.
Als je je er echt zorgen om maakt vraag het na bij de je verloskundige.
Misschien hou je ook wel meer vocht vast scheelt enorm als je op de weegschaal staat
4 jaar geleden
Reactie op minkeroosma
21 weken zwanger, 9 kilo erbij. Maakt mij ook onzeker dat velen zo weinig a ...
Ik ben nu 22 weken en 8 kilo aangekomen. Had hiervoor ondergewicht. Volgens mij helemaal niks mis mee. Ben er ook totaal niet mee bezig. Kijk 1x per week op de weegschaal. Snap niet dat mensen zich zo zorgen maken over hun gewicht tijdens zwangerschap (tenzij je misschien nu al 20kg bent aangekomen). Belangrijkste is voor jezelf en de baby om gezond te eten. Maakt ook wel verschil of je 10kg aankomt omdat je de hele dag alleen maar koek, chocola en ijs eet (daar haalt je baby toch geen voedingsstoffen uit) of dat je dat gewicht aankomt door gezonde voeding. Je hebt helemaal gelijk meid, baby heeft het gewoon ook nodig en mama’s ook als ze borstvoeding gaan geven.
4 jaar geleden
Ik ben 19+2. Ik heb een verleden met mijn gewicht (ben altijd bezig met mijn gewicht). Mag van de VK maar 1 keer per 2 weken op de weegschaal. Ik was met 18 weken maar 700 gram aangekomen. Hou het er maar ergens op dat ik genoeg vet nog heb. Ben met een wat hoger gewicht de zwangerschap ingegaan dan gepland.. ☺️ VK zei ook iedereen is anders! Is niet te vergelijken eigenlijk
4 jaar geleden
Verschilt per persoon, maar ook zeker per zwangerschap. Nu met bijna 22 wk nog maar 1,5 kg aangekomen terwijl bij de vorige zwangerschap ik zeker al 8 kg was aangekomen. To ern uiteindelijk 14 kg aangekomen (wel met 35 wk bevallen)
één jaar geleden
Ik ben ook 6kg aangekomen bij 16 weken. Schrok er ook van.. maar ook een beetje mijn eigen schuld want ik geef regelmatig toe aan de cravings in zoetigheden 🫢