68 Reacties

4 jaar geleden

Misschien even contact opnemen met je verloskundige? Ze hebben er medicijnen voor. Maar ik weet niet of ze dat al na 3 dagen voorschrijven, het kan ook dat je een flink virus te pakken hebt..

4 jaar geleden

Wat vervelend zeg, gemberthee helpt, maar als je water ook niet binnen kan houden dan kan de verloskundige je vast inderdaad het beste helpen!

4 jaar geleden

Ik heb het met mijn eerste ook gehad, tot mijn 18e week. Heb toen met 12 weken emesafene voorgeschreven gekregen maar hielp niet zo. Ik heb nu ook al 1,5 week dat ik vooral sochtends en savonds heel misselijk ben maar hoef niet te braken. Heb geen zin in eten dus moet mezelf ertoe dwingen. Morgen ben ik 6 weken dus belooft nog wat. Succes, hopelijk gaat het snel over!!

4 jaar geleden

Ik heb het met mijn eerste ook gehad, tot mijn 18e week. Heb toen met 12 we ...
Haha we lopen dan gelijk, ik ben ook morgen zes weken :).

4 jaar geleden

Oh wat vervelend! Ik ben vandaag precies 5 weken 😊. Niet misselijk maar dat kan dus nog komen, ik lees overal wel dat eten juist helpt tegen de misselijkheid! Ik ben enorm duizelig ...

4 jaar geleden

Gember of vanillevla kan helpen tegen misselijkheid en smorgens een cracker voordat je opstaat

4 jaar geleden

Hey, Ik ben morgen 7 weken zwanger van mijn tweede kindje. Bij de eerste zwangerschap was ik ook extreem misselijk. Ik heb toen van week 5 tot en met week 15 iedere dag non stop overgegeven. Ik nam zelfs Postafene in op aanraden van de gynaecoloog maar dat had niet veel effect. Later vertelde iemand me dat het kan komen door de zwangerschapsvitamines (met foliumzuur). Ik vermelde dat nu specifiek toen ik bij de apotheek ging. Ik kreeg een ander type en neem ze 's avonds in ipv 's ochtends. Momenteel ben ik wel af en toe misselijk maar ik heb nog niet moeten overgeven. 🤞 Misschien kan het bij jou ook de oplossing zijn.

4 jaar geleden

Hier ook mega misselijk. Verse gemberthee maar ook de zakjes helpen en eten helpt ook maar moet me hier echt toe dwingen. Daarna minder misselijk. Ook erg duizelig vooral bij ff snel opstaan.... maar zou zeker de verloskundige bellen als de andere tips niet helpen...

4 jaar geleden

Zo vervelend! Ik ben 5+5 weken en ook de hele dag misselijk. Ik ben er nu achter gekomen dat brood eten helpt bij mij. Normaal eet ik bijna nooit brood maar dit is het enige wat goed valt. Het is even zoeken wat werkt want het is bij iedereen weer anders.

4 jaar geleden

Wat vervelend! We lopen ongeveer gelijk op en ik ben sinds 1,5 week iedere dag de gehele dag misselijk (zonder spugen tot nu toe). Bij mij helpt het om 's ochtends met wakker worden meteen wat droge kaakjes te eten en wat thee of water te drinken. Daarnaast helpt het me om af en toe een paar kleine slokjes cafeïnevrije cola te drinken ( ik drink normaal nooit frisdrank). Ook eet ik nu elk uur/ 1,5 uur iets kleins ipv de gewone maaltijden op een dag, maar dat gaat je misschien niet lukken nu.. ik hoop dat je er iets aan hebt! Ik leef met je mee!

4 jaar geleden

Ai vervelend he?! Ik ben ook steeds misselijk. Maar neem sterke gember thee van verse gember mee in thermos naar werk en neem daar kleine slokjes van gedurende de dag als ik misselijk ben. Helpt! Want heb nog niet overgegeven. En kleine cracker of amandel snacken. Sterkte!

4 jaar geleden

Hi, Ben zelf (nog) niet misselijk 5w, maar mijn moeder at altijd iets voor ze uit bed ging en is al die tijd niet meer misselijk geweest.. Misschien helpt het.

4 jaar geleden

Ik heb hier bij mijn eerste ook last van gehad. Wel goed om in te gaten houden als het aan gaat houden ivm uitdroging! Ik heb uiteindelijk toen via de ha emasefane gekregen, sloeg niet meteen goed aan maar heb er uiteindelijk wel baat bij gehad. Ik zou als het aanhoud dus wel kijken of je bij de ha medicatie kan krijgen

4 jaar geleden

Reactie op NiekeVL

Hey, Ik ben morgen 7 weken zwanger van mijn tweede kindje. Bij de eerste ...
Heb je via de apotheek zwangerschapsvitaminen? En zo ja welke? Ben nu net zwanger van onze 2e wil er alles aan doen niet weer zo ziek te worden

4 jaar geleden

Reactie op AN2020-24

Heb je via de apotheek zwangerschapsvitaminen? En zo ja welke? Ben nu net ...
Ik heb nu die op de foto. Voorlopig gaat het goed! Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik bij de vorige zwangerschap op voorhand al vitamines nam en nu pas begonnen ben bij de positieve test. Het kwam deze keer een beetje als een verrassing. (Uiteraard wel een zeer aangename verrassing!)

4 jaar geleden

Reactie op NiekeVL

Ik heb nu die op de foto. Voorlopig gaat het goed! Ik moet er ook wel bij z ...
Oké dankjewel, zou er eens naar gaan kijken;) geen idee of de duur van slikken er mee te maken heeft maar in jou geval wel erg fijn toch! Hoop dat het mij deze keer ook zo goed af gaat. Oh hihi, wat een verassing dan zeg gefeliciteerd nog !

4 jaar geleden

Ik ook 6 weken en hele dagen misselijk...

4 jaar geleden

Reactie op BabyMJW

Ik ook 6 weken en hele dagen misselijk...
Ik heb hier ook last van. Na 3 dagen werd het iets minder. Ik moest blijven eten en dan ging het wel.

4 jaar geleden

Ik ben 5+2 en sinds vandaag al sinds dat ik wakker ben misselijk. Nu in een uur al 5x overgegeven en ik hou ook geen water of thee binnen. Morgen maar de HA bellen want ik ben helemaal suf en leeg en word nog misselijker van die lege maag hele tijd 😔 Hoop echt dat dit weg trekt ik hou dit echt niet vol

4 jaar geleden

Reactie op Amber1991

Ik heb hier ook last van. Na 3 dagen werd het iets minder. Ik moest blijven ...
Bedankt voor de tip dat werkt inderdaad!