68 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Kirsten1986

Hai primperan zetpillen hebben bij mij wel beter geholpen dan emisafine Bij ...
Dat is ook nog een goede om te onthouden dan! Hopelijk natuurlijk helemaal niet nodig, maar vind het fijn om al wat opties te hebben. Hoop voor jou dat het niet zo heftig is als bij de eerste!

4 jaar geleden

Reactie op Wondertje1234

Ze werken bij mij echt heel goed!! 2 dagen gehad. Nu vandaag voor het eerst ...
Wat super!! Ik hoop natuurlijk nog niks nodig te hebben maar zo wel probeer ik eerst deze (Hebb ze toch al in huis)

4 jaar geleden

Hier bijna 6 weken zwanger en misselijk sinds enkele dagen... Vandaag de ergste dag tot nu toe. Ik heb geen energie, voel me echt miserabel, moet kokhalzen. Niet handig als je dan een peuter hebt rondlopen en een man die aandacht vraagt 😉

4 jaar geleden

Ik hoop dat je inmiddels iets minder misselijk bent. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik last gehad van extreme zwangerschasmisselijkheid. Toen moest ik dag en nacht overgeven en viel veel af. Wat hielp om de ergste misselijkheid weg te krijgen: emesafene zetpillen. Emesafe pilletjes voor oraal gebruik spuugde ik namelijk te snel weer uit. Dus mocht je daar ook last van hebben, dan kun je emesafene zetpillen vragen aan je huisarts. Ik heb ook primperan geslikt, dit verminderde ook het overgeven. Als het lukt om pilletjes even binnen te houden, dan nog de tip om gravitamon (vitamine tabletten voor tijdens de zwangerschap) te slikken. Ik kon deze slikken als de zetpil werkte. En ter geruststelling: tot 5 maanden was ik juist afgevallen in plaats van aangekomen, maar toch heb ik een heel gezond kindje met een gemiddeld gewicht gekregen! Want alles wat je wel binnen kunt houden aan goede stoffen, dat gaat eerst naar de baby 😊, heeft moeder natuur mooi geregeld! Ennnn misschien ook fijn om te weten: de ene zwangerschap is de andere niet, dus als je bij je eerste kindje bijvoorbeeld heel ziek was, dan kan dat bij een volgende heel anders zijn! Ik heb dat zelf ondervonden. Ben nu zwanger van de tweede en ben nu 'normaal' misselijk, d.w.z. dat ik nu genoeg heb aan 2x per dag suprimal en nog maar een paar keer per dag moet overgeven!

4 jaar geleden

Je kunt speciale zetpillen opvragen via de huisarts. Deze zijn bedoeld voor zwangerschapsmisselijkheid en overgeven. Een vriendin van mij heeft ze gebruikt en vond ze echt geweldig.

4 jaar geleden

Ik heb gemberkoeken van Flinndal. Als ik ze niet inneem ben ik misselijk, maar als ik 2x per dag een pil neem gaat alles goed:)

4 jaar geleden

Reactie op mimimi37

Ik heb gemberkoeken van Flinndal. Als ik ze niet inneem ben ik misselijk, m ...
Gember pillen hahah niet de koeken

3 jaar geleden

Reactie op Wondertje1234

Ik gebruik deze pilletjes sinds gistermiddag. Ik durf het nog niet hardop t ...
Ik dacht dat je geen reispilletjes mocht als je zwanger bent? Of geld dit alleen voor de prima tour?