28 Reacties
5 jaar geleden
Hoi, op het einde van mijn zwangerschap had ik er ook wat last van. Super vervelend kwaaltje.. ik begon toen ook te smeren, maar een zalfje helpt enkel tegen het verlichten van de pijn zei mijn gynaecoloog. Zij heeft mij Daflon 500mg voorgeschreven en deze tabletten heb ik 2-3 weken geslikt en het was weg. Misschien heb je er iets aan. :)
5 jaar geleden
Ik heb van de huisarts macrogrol en electrolyten poeder gekregen. Wordt de ontlasting iets soepeler van waardoor het herstel van aambeien wat sneller gaat. Heeft mij erg geholpen.
5 jaar geleden
Ik had ze al sinds nummer 1, 2 jaar geleden. Nog veel erger geworden tijdens de 2e bevalling en ik heb een infraroodbehandeling in het ziekenhuis laten doen om er eindelijk vanaf te geraken. 2 keer gebeurd en nu is het in orde. Laten droogspuiten kan ook, maar mag niet met borstvoeding (ik weet niet of je dat (nog) geeft)
5 jaar geleden
Reactie op BabyNr1
Hi kan je dit ook gebruiken als je de aambeien al langere tijd heb?
Zeker! Wel dat schema volgen, dan werkt het redelijk goed
5 jaar geleden
Ik had die draflon in combi met curanol ook voor de bevalling. Erna mocht ik die pilletjes niet nemen ivm borstvoeding. Curanol gebruik ik wel nog steeds als ik last heb.
5 jaar geleden
Ik heb het zelf niet maar ik werk in een huisartsenpraktijk en daar geven we ook als tip neusspray. Dit kan je op een gaasje of watje sprayen en er tegen aan houden. Het zou moeten zorgen dat ze krimpen, we hebben er al veel succes verhalen van gehoord.
5 jaar geleden
Hier ook een trotste eigenaresse haha... maar na elke bevalling (4) kreeg ik er een blijvend 'dingetje' bij... ze zijn niet (altijd) pijnlijk maar t is een soort overgebleven velletje oid??..