6 Reacties
2 maanden geleden
Het klinkt misschien cru maar heb je hem weleens in zijn pyjama naar school gebracht? Meestal komt er dan een soort gene die ze niet willen en besluiten ze na 1 of 2 keer om toch maar kleding aan te trekken.
Met mijn kinderen heb ik er geen last van maar een vriendin heeft deze methode wel succesvol toegepast
2 maanden geleden
Reactie op Vissen94
Het klinkt misschien cru maar heb je hem weleens in zijn pyjama naar school ...
Wel over nagedacht maar hij heeft het snachts altijd vrij warm dus niet zon warme pyjama aan. Dat is dus te koud om mee naar school te gaan. Heb ook bedacht om de juf eens een berichtje te sturen dat we te laat komen. Maar dan zijn we 2 uren verder en heeft ie waarschijnlijk nog steeds zijn pyjama aan 馃槄
2 maanden geleden
Reactie op Esmu93
Wel over nagedacht maar hij heeft het snachts altijd vrij warm dus niet zon ...
Ik heb inderdaad ook gehoord dat een bekende hetzelfde probleem had en het kind in zijn onderbroek naar school heeft gebracht (omdat hii niet wilde aankleden). Kleren in de tas gedaan en na de schrik dat mama dit 茅cht heeft gedaan, heeft hij zichzelf op school aangekleed. Daarna is het nooit meer gebeurt.
Denk dat je dat prima zou kunnen proberen in de zomer pyjama. Voelt hij gelijk dat het zonder kleren te koud is 馃槄
2 maanden geleden
Reactie op Esmu93
Ik ben dan een beetje bang dat hij zo eigenwijs is om dan op school nog ste ...
Zij had toen een berichtje gestuurd naar de juf vooraf. En is ook echt weggegaan. De juf heeft toen geholpen/gestuurd om aan te kleden.
Snap helemaal dat het een drempel over gaan is voor jezelf.
Bij ons is het probleem niet dat ze niet wilt aankleden, maar dat ze gewoon het patroon en het nut niet begrijpt. Ik moet haar constant herinneren en sturen, eerst hemd en onderbroek, dan sokken, broek etc. Moet haar eigenlijk echt 1 op 1 helpen, maar ze heeft ook nog een broertje die ik moet aankleden etc. Dus lukt niet altijd.
We zijn wel bezig met vroege diagnostiek voor haar.
2 maanden geleden
Reactie op MelanieG
Zij had toen een berichtje gestuurd naar de juf vooraf. En is ook echt wegg ...
Ohja lastig zeg! Hier hebben we ook al eens hulp gehad van een pedagoog voor hem. Hier kwam geen autisme oid uit maar ik heb nog steeds mijn twijfels. Ik help hem inderdaad wel met de volgorde en alles (trek nu je broek maar uit, doe nu dit maar aan etc.) maar hij moet het zelf doen, wat hij kan. Maar doet het dus niet 馃槄