8 Reacties

5 jaar geleden

Ken het virus niet of bedoel je Corona?

5 jaar geleden

Reactie op M.L.T

Ken het virus niet of bedoel je Corona?
Nee geen Corona. Adenovirus is een virus dat vooral kleine kinderen treft. Symptomen zijn hoge koorts, hoesten, veel slijmen, diarree. Ze kunnen er erg ziek van zijn en jammer genoeg is dit bij ons het geval.

5 jaar geleden

Ik ken het niet, maar veel beterschap! Ik hoop dat jullie kleine man snel weer wat opknapt!

5 jaar geleden

Ken het ook niet, weet wel hoe vervelend het is als je kleintje niet lekker in ze vel zit! Sterkte

5 jaar geleden

Reactie op Anghel

Nee geen Corona. Adenovirus is een virus dat vooral kleine kinderen treft. ...
Deze klachten had ons zoontje ook 39,5/40 graden koorts. Begon vrijdagnacht hij begint nu net weer een beetje op te knappen. Wordt wel elke 45min huilend wakker s nachts. Heel zielig. Koorts zakte na twee dagen. Hij is niet getest dus weet niet of het adenovirus was maar wel erg ziek.

5 jaar geleden

Reactie op Julie89

Deze klachten had ons zoontje ook 39,5/40 graden koorts. Begon vrijdagnacht ...
Pediater zegt dat het momenteel een opstoot is van adenovirus en RSV. Het is erg druk. Er zijn veel kindjes ziek. Veel beterschap voor jullie kleintje ❤️

5 jaar geleden

Beterschap!! Je zal je wel heel erg zorgen maken... ik had begrepen dat je met 40 graden altijd direct moet bellen en geholpen moet worden. Wat zegt jouw arts??

5 jaar geleden

We hebben in t weekend inderdaad meteen naar de huisartsenpost gebeld maar ze zeiden dat 40 graden is nog niet zorgelijk is bij jonge baby’s en komt vaak voor omdat het immuunsysteem nog niet goed werkt. Pas bij 42graden is de situatie ernstig. Wij moesten wel heel goed in de gaten houden of hij niet enorm suf werd, uitdrogingsverschijnselen, uitslag of koortsstuipen kreeg dan zeiden ze meteen weer bellen. We maakten ons natuurlijk wel zorgen en hebben zetpil gegeven tegen de pijn. Ben blij dat het weer beter gaat.