12 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Wij zijn in één keer gestopt met de speen. De eerste dag was natuurlijk wel even lastig, bij haar middagdutje was ze er echt naar op zoek, en duurde het even voordat ze zonder speen in slaap viel. Vanaf dat ze geen speen meer heeft sliep ze snachts ook beter, want ze (en wij ook) werd steeds wakker omdat ze haar speen kwijt was. Maar het ging gelukkig steeds beter. Nu heeft ze al ruim 5 maanden geen speen meer.
2 jaar geleden
Bij ons was dit absoluut een fase (slaapregressie) die best een tijd duurde. Wij hebben uiteindelijk volgehouden, erbij gebleven, handje op rug/knuffel/fles/soms zelfs even het licht aan als hij echt helemaal overstuur was en er niet uit kwam. Maar wel weer in eigen bed laten inslapen. Nu slaapt hij ineens nachten door (wat hij voorheen niet deed) en lijkt de fase weer voorbij.
2 jaar geleden
Onze zoon werd flink verkouden en kon geen speen gebruiken door dichte neus. Toen gestopt en geen problemen gehad.
Wij hebben ook een periode gehad van wakker worden en nachtvoedingen wat ongeveer 4,5 heeft geduurt. Hebben altijd flesje gegeven als hij er om vroeg en dronk ze ook altijd leeg. Hielp hem echt in de nachten en dus ons ook dus lekker gedaan. Zo ineens was het weer over
2 jaar geleden
Onze zoon nu bijna 16 maanden is s nachts onrustig slaapt wel, maar soms huilen in zijn slaap en veel draaien. Ligt tussen ons in.
Hij heeft nog altijd een speen met slapen. Onze dochter is er met 2,5 ineens mee gestopt, omdat hij toen kwijt was. Ga nu ook pas stoppen als hij het begrijpt dus rond 2,5/ 3 jaar. Heeft hem meestal alleen met slapen en bij uitzondering ook wel eens overdag.
2 jaar geleden
soms voel ik me echt een ontaarde moeder. Maar ons zoontje zijn we gewoon abrupt gestopt met uberhaupt de fles te geven. En vanaf een maand of 3 sliep hij al snachts door. Nou gaven wij wel overdag genoeg voeding, dus misschien overdag iets meer geven zodat ze verzadigd is. En met de speen hadden qe het gekukkig heel makkelijk. Hij gaf rond de 8 maanden zelf aan dat hij niet meer wilde.
2 jaar geleden
Reactie op Wendy91
soms voel ik me echt een ontaarde moeder. Maar ons zoontje zijn we gewoon a ...
Als ik in de nacht de fles niet geef ( ze heeft echt honger ) dan stopt ze niet met huilen/ schreeuwen tot ze het krijgt dit houdt zij echt en een paar uur vol helaas .. :( ze kreeg geen fles meer voor best een lange tijd alleen wij zijn verhuisd toen kreeg ze oorontsteking en daarna Corona sinds dien is ze van slag . :( ,
Ze krijg overdag genoeg eten en drinken daar ligt het zeker niet aan ze is een klein vreetzakje overdag haha 😛
2 jaar geleden
Hier is het ook echt al 3 weken drama!!! Ze is vandaag 16 maanden...
Afgelopen nacht spande de kroon. Krijsen bij naar bed gaan. Niet slapen voor 00u, toen in slaap gevallen, om 4u wakker tot 8.30 (veel krijsen en aanwezigheid willen) om 9.30 wakker. De middag ook weer lopen krijsen, heel haar dutje overgeslagen. Vanavond bij naar bed gaan weer krijsen... Nu net in slaap gevallen.. ik hoop dat ze even goed slaapt 😑 ben zelf ook aardig op en heb nog een baby van 10 weken oud, manlief vanavond/nacht te werk.
Ik hoop dat deze fase nu op het eind is 🙄
2 jaar geleden
Reactie op Jm86
Hier is het ook echt al 3 weken drama!!! Ze is vandaag 16 maanden...
Afgelo ...
Misschien een stomme vraag... maar zou ze geen oorontsteking kunnen hebben ofzo? Klinkt als echt krijsen als ze ligt!? Hier hadden we het maar één middag en dat was zo a-typisch: gelijk bij huisarts geweest en vanwege een dubbele oorontsteking antibiotica voorgeschreven gekregen! Succes iig!!!
2 jaar geleden
Reactie op LauraLau
Misschien een stomme vraag... maar zou ze geen oorontsteking kunnen hebben ...
Zou kunnen, ze is met kiezen bezig. Twee kiezen door binnen 4 dagen 😳
Vorige keer zei huisarts dat je het met paracetamol uit moest zitten ...
Verder geen koorts of niks, eet goed, drinkt wel meer dan normaal 🤷